Is het normaal als je geen borstvoeding wil geven?

Even met de deur in huis vallen, ik wil géén borstvoeding geven. Pertinent niet. Ik vind het idee verschrikkelijk. Als mijn vriend nog maar naar mijn borsten wijst krijg ik al spontaan fantoompijn. Maar als ik dat zeg dan reageren mensen erg kwaad en soms zelfs verwijtend.. zo van: heb je dat niet over voor je kind? En als ik dan zeg: nee daar zijn ze te gevoelig voor dan krijg ik beschuldigende blikken. Wat vinden jullie hier nu van?
 
Hoi,

Niet naar andere luisteren, ga op je gevoel af. Ik heb bij mijn eerste ook geen borstvoeding gegeven en dat doe ik straks ook niet. Ik heb net een stukje geschreven over borstvoeding bij siliconen borsten. Anders moet je daar maar even kijken.

Kus Mandy
 
hoi meis,

Tjonge het is net of ik mezelf zie als ik dit zo lees, zo was ik ook.
Ik wilde ook pertinent geen borstvoeding geven, heb het ook niet
gedaan. Als jij er zo'n antipatie tegen heb, is de vraag zelfs ook nog
of bosrtvoeding uberhaupt al zou lukken.

Maar toch....na 5 kids begon het toch te kriebelen hoor en kan vol
trots zeggen dat ik mijn 6de en 7de kindje borstvoeding gegeven heb.

En echt waar, het deed geen pijn. Als ik dat eerder had geweten, had ik het echt bij die 5 kids daarvoor ook gedaan.

Maar de keuze blijft aan jezelf en echt...een baby die de fles krijgt,
komt ook niks te kort hoor, maak je daar maar niet druk om.

liefs Hester

 
Hoi,

Ik ben wel van plan om borstvoeding te gaan geven. Het is een keuze die je maakt en als jij pertinent geen borstvoeding wil gaan geven dan is dat jou keuze en dat moet een ander respecteren. Borstvoedin is wel beter dan flesvoeding, maar als je om welke reden geen borstvoeding geeft dan is flesvoeding een goed alternatief.

Groetjes Sanne
 
Pfff.. ik ben blij dat ik niet de enige ben die er zo over denkt. Soms krijg ik ook wel eens zo'n reactie van: ja maar daar zijn je borsten toch voor!? ze zijn er heus niet om mee te pronken hoor! En dan maak ik zo'n grapje van: oh maar daar gebruik ik ze hoofdzakelijk wel voor! Maar daar kunnen ze dan niet echt de humor van inzien.

Maar zeven kinderen?  Jeetje... ik ben er wel een beetje van onder de indruk.
Wauw!  
 
Hee hallo! Even een tip (maar zo te zien niet echt nodig) wees/blijf stellig in je mening! Zodra een zogenaamde expert (je moeder/buurvrouw/kraamhulp/wijkverpleegkundige) het gevoel krijgt dat je nog wel om te buigen bent, is het hek van de dam.
Voor mijn gevoel waren het net die gelovigen die hun voet tussen de deur steken toen ik aangaf te  willen stoppen met het geven van borstvoeding aan mijn dochter. Hoe kon ik dat nou  doen?! Ik wilde toch zeker het beste voor mijn kind?!?!  Excuse me?! Ze krijste al zes weken onderhand en mijn man en ik liepen echt op ons tandvlees.  
Uiteindelijk heb ik zelf  de knoop doorgehakt  en ben ik flesvoeding  gaan halen. Had ik veel eerder moeten doen: met een week was ze van een gefrustreerde huilbaby veranderd in een tevreden dikzak!  

Dit hoeft natuurlijk niet iedereen te overkomen die borstvoeding geeft, maar de  crux zit 'm in de stelligheid waarmee je je mening moet  brengen. Als jij het niet wilt, dan niet. Het is echt  geen troep hoor, die flesvoeding van tegenwoordig.  

En dat ze er wat van  vinden waarom jij niet wilt: WORST! Het is jouw boezem, ha!  

Succes met alles!

MJvanTWEE
zeven weken zwanger van nummer twee
 
er zijn toch nog meer mensen die er net zo over denken als ik....
Ik krijg al kippevel van het idee. Nee om maar grof te zeggen, ik ben geen melk koe!!
Bij mijn dochter wilde ik het ook niet, mijn tepels zijn zo erg gevoelig dat mijn vriend een klap kan verwachten als hij er aan zin. Dat wil ik mijn kinderen absoluut niet aan doen.
en ik vind het idee ook niks, dat er een kindje aan mn borsten zit te zuigen. nee toch beschouw ik mn borsten als iets sexueels.
Mensen begrijpen dat helemaal niet, al helemaal niet omdat ik het niet eens probeer. En dan nog maar te zwijgen over de vk. Want die kunnen er ook wat van zeg.
Ik heb ook een zwangerschaps yoga geweigerd omdat daar 2 informatie avonden in zat over borstvoeding. Wat heeft dat nou te maken met yoga??
Het is mijn eigen lichaam,en dan bepaal ik toch zeker zelf wel wat daar mee gebeurd...
Ben blij te horen dat er meer mensen zo over denken

Groetjes, Ris 23 weken zwanger van de 2e
 
In wat voor wereld leven we toch, als we ons af moeten vragen wat normaal is. Ik kies voor borstvoeding, geweldig, hebben mijn beide kiddies ook gehad en ik vond het fantatstisch, maar waarom zou jij niet normaal zijn als je daar niet voor kiest.

Doe waar je je prettig bij voelt dat is het allerbeste voor jou en je kindje.

 
Terug
Bovenaan