Is het normaal als je geen borstvoeding wil geven?

Hallo D,

Mijn dochter is met de fes groot gebracht (evenals ik) en die is gewoon gezond groot geworden hoor, niks allergieen. Daar geloof ik ook helemaal niet in. Zoals ik het in mijn omgeving hoor, gaat de borstvoeding vaker fout dan goed. Baby`s die te weinig voeding krijgen de dag en nacht huilen, en tepelkoofjes, ontstekingen enzo. Nee dank je, daar zit ik echt niet op te wachten.
En met de fles kan mijn vriend ook de nachtvoeding geven.
Ik vind het helemaal niks, een baby aan mijn borst. En door mijn zeer gevoelige tepels begin ik er niet eens aan.
Ik geloof nooit dat mijn baby alle goede stoffen binnen krijgt omdat ik een slechte eter ben.
Mag ik me ook een melkkoe noemen!!!!!!!

Ris
 
Hai Ris,

Mijn punt was voornamelijk dat het argument "ik geloof er niet in" of soortgelijke argumenten voor mij niet voldoende hout snijden. Als uit onderzoeken blijkt dat je kind minder kans heeft op allergieën en overgwicht én moeders minder kans op borstkanker, vind ik dat valide argumenten. Als artsen, kraamzorg, UNICEF en weet ik wie meer het adviseren, vind ik dat je met  argumenten als "het lijkt me niks" jezelf en je kind tekort doet.

Ik heb ook niet gezegd dat je kind niet gezond groot wordt als je het niet doet. Ik zeg alleen je kind heeft minder risico op een aantal dingen.

En zoals ik al zei, zijn er ook voldoende situaties waar het gewoon  weg niet werkt. Daar hoor je mij ook niet over.

En uiteraard mag je jezelf noemen wat je wilt
 
In deze topic gaat het er eigenlijk niet om of iets beter is of juist niet, maar het gaat erom dat de omgeving zich te pas en te onpas bemoeit met een keuze die een as moeder wil maken.

Toen ik bij mijn eerste borstvoeding gaf, en ook wilde afkolven op het werk, werd er tegen me gezegd, "Daar is flessevoeding voor uitgevonden hoor".

Het gaat dus beide kanten op.

Ook ik kan me in sommige genoemde argumenten niet vinden. Maar je moet doen waar je je goed bij voelt en dat is het allerbelangrijkste argument. Want gedwongen de borst geven, brengt weer spanning over op je kindje, en dat lijkt me ook niet gezond.

Meiden hel veel plezier straks met borst, fles of lepel waar je dan ook voor kiest.

Miep

 
Terug
Bovenaan