Is het normaal als je geen borstvoeding wil geven?

hallo daar ,

nou ik geef ook geen borstvoeding , dat zou janneke dan doen

verder vindt ik het wel een prachtgezicht een kint aan de borst ,
maar ik vindt wel dat een ieder voor zich om wat voor reden dan ook ,
moet kunnen kiezen wel of geen borstvoeding te geven.

janneke bijv , geeft ook geen borstvoeding , ze wordt er super nerveus van ,
bang dat ze niet genoeg geeft ect ect ect .

als je het niet prettig vindt of je er niet prettig bij voelt , is mijn mening , lekker aan de fles !


groetjes jaap
 
Ik vind ook dat iedereen het zelf moet weten. De flesvoeding van tegenwoordig is net zo goed hoor, dat zal echt niet veel uitmaken.
Zelf wil ik wel borstvoeding geven, maar dat is mijn keuze. Gaat dat niet om wat voor reden dan ook, dan stap ik rustig over op flesvoeding. Gaat het wel, prima, zolang het zwangerschapsverlof duurt want daarna is het wat minder praktisch

Laat je niet ompraten door verloskundigen, moeders, kraamzorg of wie dan ook, het is jouw keuze.

groetjes, Ellen

12w
 
Hoi

Wat een herkenbaar verhaal. Ik wil dus ook geen borstvoeding geven. Voel me bij het idee al niet prettig. Vindt het belangrijk dat mijn man ook de fles kan geven. Dan klof je het toch af wordt er dan gezegd. Dat lijkt met al helemaal niet prettig, krijg dan ook een melkkoe idee. Het lijkt me ook niet fijn als ik borstvoeding zou moeten geven waar mensen het kunnen zien.

Er wordt heel wisselend gereageerd op die keuze. Sommige zeggen het maakt toch niet uit wat je doet, als jij je er maar prettig bij voelt. De verloskundige vroeg wel of ik er goed over had nagedacht en dat nog eens wilde doen.

Er zijn ook genoeg moeders die geen borstvoeding mogen geven, kunnen geven ivm met medicijnen, borstverkleining en dergelijke. Die kinderen worden toch ook allemaal gezond groot.

Groetjes Jannie
(40+2)
 
Ik herken het verhaal van MJvantwee. Bij de eerste heb ik 5 maanden bv gegeven. Wat een huilbaby hadden wij!! En onrustig dat hij was. Precies om de drie uur eten en hij deed 1 uur over de voeding. (dus maar 2 uur rust tussendoor) Dag en nacht, vijf maanden lang! Elke keer als ik wilde stoppen was er idd wel iemand die op mij inpraatte en ik weer van gedachte veranderde en toch maar door ging. Gebroken was ik!! Ik kreeg in die periode ook nog galsteen-aanvallen. De galblaas moest verwijderd worden. De kijkoperatie waarbij ze gelijk de galblaas zouden verwijderen, mislukte doordat ze mijn slagader niet goed hadden afgeklemd. Weg borstvoeding!! na 5 dagen ziekenhuis kwam ik thuis bij een gigantisch lief en rustige baby!! 5 dagen flesvoeding gehad en gelijk een ander ventje.
Ik heb inmiddels nog 2 kinderen die allebei flesvoeding hebben (gehad) (de jongste is nu 6 weken en doet het geweldig goed op de flesvoeding!!) Volg je gevoel en laat je idd niets aanpraten!! Doe waar jij je lekker bij voel!

Groetjes Brenda
 
ik geef dus ook geen borstvoeding ik heb het wel geprobeerd maar er zit niks in de kinderen kregen net die goede melk niet alleen maar de voormelk   en ik kreeg tepelkloven dat deed zo zeer we hebben snachts om 1 uur bij de buren gevraagd of ze nog wat poeder voor flesvoeding hadden zij hadden toen ook net een kleine
ook ben ik vroeger op school erg gepest omdat ik al vrij vroeg borsten had en niet zo klein ook ik kan absoluut niet gaan voeden in het openbaar ik schaam me voor mijn borsten ik was een keer aan het voeden en toen kwamen mijn sch.ouders naar boven ik heb het kind zo van de borst gehaald   ik kan dat echt niet
na de bevalling ga ik flink lijnen want ik sta op de wachlijst voor een borstverkleining maar ik wilde eerst nog een zwangerschap
ik heb nu cup g en heb er veel lich . klachten door
 
Hoi meid,

Ik kan me wel voorstellen wat jij denkt ja! Ik zit namelijk met hetzelfde, maar krijg inderdaad ook veel verwijten naar mn hoofd zo van je hebt ze toch niet voor niks enzo. Kan best zijn, maar k heb in ieder geval last van "valse schaamte" en t hele gebeuren staat me gewoon tegen. Toch krijg ik min of meer van verloskundige op mn kop dus heb haar beloofd dat ik t in ieder geval ga proberen. Maar laat je niet overhalen hoor! t is jou llijf en ik moet bekennen dat ik er spijt van heb dat ik t beloofd heb, en denk erover om tegen die tijd (nog plm 6 weekjes) gewoon te doen wat mijn hart me ingeeft!

He meid succes ermee
 
Hoi dames,

Ik heb ook al snel besloten geen borstvoeding te geven. Ten eerste staat het me tegen, ten tweede wil ik m'n medicijnen tegen  mijn astma weer gebruiken. Anders kan ik de rest van de winter  als een blaffende  zeehond door. En ten derde wil ik weer gaan sporten op wedstrijdniveau en dan is het moeilijk te combineren.
Maar hoe vaak ik me al heb moeten verantwoorden. Zelfs mannelijke vrienden die beweerde dat het het mooiste was wat je kon overkomen en hoe geweldig het wel niet moest zijn. En wat ik mijn kind tekort zou doen.
Een vriendin van mij heeft ze wel even uit de droom geholpen. Haar mannetje van 4 maanden krijgt wel borstvoeding en ze heeft het ze even laten voelen hoe het is een kind aan je tepel te hebben. Sinds die dag leveren zij in elk geval geen commentaar meer. Maar de overige familie, vrienden en kennissen weten het allemaal veel beter.
Heb besloten dat ik er oostindisch doof voor ben. Ene oor in en andere oor uit.
Succes ermee allemaal en gewoon doen waar jij je het beste bij voelt.
 
Ik kan nog niet als ervaringsdeskundige spreken (in januari pas), maar ik wel nog wel even een paar dingen kwijt.

De opmerking flesvoeding is even goed, gaat helaas niet  op.  Er zijn legio onderzoeken die aantonen dat borstvoeding je kind een betere start geeft (minder kans op allergieën en een grotere weerstand).

En sorry, melkkoe??, hoe dan ook borstvoeding geven is natuurlijker dan flesvoeding geven je borsten zijn er nou eenmaal voor gemaakt (dat is een feit), ik vind het gewoon  onnozel om dat te stellen.

Uiteraard zijn er legio andere problemen/situaties die het volkomen logisch maken om felsvoeding te geven of bij te geven, maar ik zou wel graag  sterkere argumenten horen als motivatie.  

Maar het is uiteraard wel belachelijk dat je te pas en te pas bij  vreemden en "experts" jouw keuzes moet gaan verdedigen. Het is uiteraard jouw lijf en jouw kind. Dus je moet in ieder geval tegen iedereen zeggen dat het jouw keuze is en dat ze zich er verder niet mee moeten bemoeien. Ik hoop alleen dat de beslissingen op basis van de juist eargumenten wordt gemaakt.
 
Terug
Bovenaan