is jullie man wel eens alleen geweest met je kind?

A

Anoniem

Guest
Nou het onderwerp zegt het eigenlijk al.

Mijn man en ik hebben een zaak en mijn man werkt rond de 60/80 uur per week. En ik zorg voor Noah. Dat is ook de afspraak, toen we aan kindjes begonnen en het bevalt ons helemaal. Alleen nu ben ik natuurlijk erg veel met Noah. Mijn man probeert s'avonds om 5 uur thuis te zijn, om dan samen te eten en even te spelen. Hij gaat dan eigenlijk altijd samen met Noah in bad en dan gaat de kleine man naar bed. Maar zoals jullie het al lezen, hij probeert om 5 uur thuis te zijn, maar dat lukt maar 3 dagen in de week. In de weekende is hij wel bijna altijd thuis!

Nou zei hij laatst tegen mij, toen ik Noah s'ochtends uit zijn bed haalde, of ik me realiseerde dat hij dat nog nooit alleen heeft gedaan, net zo goed als op bed leggen. En dan bedoeld hij, dat ik dan niet thuis ben.. En dat mijn moeder dat al wel een paar keer had gedaan! Nou ik was echt verbaast, dat hij daar zo over dacht en behoorlijk gepikeerd. Tuurlijk ben ik s'ochtends altijd thuis, waar moet ik zo vroeg naar toe dan.. En ik ben s'avonds best eens weg, maar inderdaad als de kleine op bed ligt, want hij ligt er al rond 7 uur in. En hij heeft ook bij mijn moeder geslapen, omdat wij weg moesten, dus dan haald zij hem uit bed. Logisch toch. Mijn man is wel eens overdag met hem alleen geweest, maar eerlijk niet langer als een uurtje ofzo. Ik zie mijn man niet zo vaak, dus  ik  maak  weinig afspraken als hij thuis is, want dat kan  ik genoeg, als hij weg is. En ik vind het veel te gezellig om er met z'n 3e er op uit te gaan. Of zit ik nou allemaal onodige excuses te verzinnen.

Hoe is dit bij jullie?? Heeft mijn man nou gelijk. ( niet dat hij wil dat ik wegga hoor)
Of gaat het bij jullie ook zo??

Thanx

Groetjes

Hallo Suno

Mijn man is eigenlijk wel regelmatig alleen met de kinderen.Met de zwangerschap van Shanice heb ik ziek in het ziekenhuis gelegen en toen was hij alleen met Milton en zo ook met de keizersnee. Hij was dan wel bij mijn zus en moeder savonds maar dan ging hij hem gewoon ophalen om lekker thuis te slapen.
Als ik eens even naar de stad moet dan ga ik ook weleens alleen dan is hij alleen met de kinderen meestal ligt shanice dan op bed. Maar hij red het prima. Ik vind het ook belangrijk want als er iets is moet je man het ook alleen kunnen redden met de kids.
Als mijn man naar school ga haalt hij eerst shanice altijd even uit bed en milton is dan ook al zijn bed uit. Hij wil pappa altijd zien voor hij wegga het word wel weer moeilijk als hij naar het bedrijf moet om te gaan werken want dan is het weer heel vroeg .
Ik zeg ook altijd een betere man is niet te krijgen hij helpt met de kids de huishouding en studeert en werkt hoezo duizendpoot.

groetjes lisette

Hoi,

Hier ook een man die 50/60 uur in de week werkt. Hij probeert rond 18.30u thuis te zijn zodat we samen kunnen eten en hij nog even met Myrthe kan spelen voordat ze naar bed gaat.
Op donderdag en vrijdag werk ik ook tot 18.00u dus dan probeert hij eerder naar huis te gaan, zodat hij of Myrthe van kdv haalt, of vast eten kookt zodat als wij komen we gelijk kunnen eten. Dit lukt niet altijd helaas.

Ik ben ook iemand die het veelste gezellig vind om met zn drietjes in het weekend leuke dingen te doen. Maar ik heb soms ook even tijd voor mezelf nodig.
Of heb heel sporadisch een vergadering. Dan doet hij ook alles zelf. Okee eerlijk is eerlijk, hij baddert haar niet, maar daar kijk ik dan niet naar.
Hij doet het prima hoor. En ik vind hun band samen net zo belangrijk als mijn band met Myrthe, dus ik doe het ook bewust. Als ze ouder zijn, kan hij ook lekker met haar alleen op stap. Nu bouwt hij een band op door haar te verzorgen als ik er niet ben.

Liefs Reneke

hey suus

erwin was ook nooit alleen met nathalia. ik was er eigenlijk altijd bij.
vond ik gezellig :D lekker met zn 3tjes.
maar nu ik werk op de zaterdag, is erwin de hele dag meet nathalia.
hij vind het geweldig!
dan gaat hij weer naar de stad met haar, dan naar de kinderboerderij, of ze blijven lekker thuis en gaat hij de hele tijd spelen met haar.

tja, misschien kan je hun wel even alleen laten toch? in het weekend.
ga jij lekker winkelen, en noah en je man kunnen dan lekker 'mannen" dingen doen hihihi
denk dat dat voor je man ook wel erg leuk is hoor.
maar ik snap jouw punt ook erg goed,want ik dacht altijd het zelfde.

xx do

Ja hoor mijn is geregeld alleen met de kids...
Ik werk om het weekend,en dan heeft hij ze (vooral
als ik moet van 07.15 tot 15.45) 2 dagen lang!
Hij zegt dan altijd: Ik kan beter werken,dat is niet
zo vermoeiend als dit hahahaha!
Maar hij gaat wel van alles altijd met ze doen,fietsen,
kinderboerdrij enz...
Ideale oplossing vinden wij!
Grtz An

Hoi!

Ook hier een zelfstandig ondernemer als partner en hij werkt 60/70uur per week en dan nog vaak in het weekend tekeningen uittrekken etc.
Maar ik laat hem nu expres veel doen met Isabelle, we hebben in het begin nog wel eens moeilijk gehad met dat ik overal de controle op wilde houden, maar sinds we dit goed hebben besproken gaat het eigenlijk stukken beter.
Hij baddert haar ook niet wanneer hij alleen is, maar dat vindt ik niet zo erg (Isabelle mag toch niet vaker dan 3x per week in bad wegens haar eczeem).
Gisteren was ik erg beroerd en lag ik voor pampus op de bank, toen heeft hij haar lekker gewassen en voorgelezen en  toen ie  naar beneden kwam zei hij: "wat is het toch een schatje he? ze helpt helemaal met aan- en uitkleden!"
Dan smelt ik dus gewoon.

Wat ik je zou aanraden is om eens an je partner te vragen hoe hij het liever zou zien, of je inderdaad eens lekker weggaat in het weekend om uit eten te gaan met vriendinnen of iets anders leuks te gaan doen.

Blijf er in ieder geval over praten, ik ben er inmiddels wel achter dat dat het allerbelangrijkste is in je leven!
Succes!

Liefs Monica

Ja hoor mijn oudste is 3 /12 jaar oud en de jongste nu 1 jaar, mijn man en ik hebben 3 jaar allebei 3 dagen gewerkt. Twee dagen in de week was mijn man thuis met onze dochter en later onze dochters.
Nu werk ik af en toe een dagje, dan val ik in. En werkt mijn man fulltime. Ik merk wel een verschil, vooral bij mijn jongste. Daar heeft hij maar 6 maanden, 2 dagen in de week voor gezorgd. Zij hangt veel meer aan mij, onze oudste heeft dat niet.
Maar ja, jullie hebben het anders geregeld, daar zitten consequenties aanvast. Maar jij kan in het weekend toch eens lekker in je bed blijven liggen, gaat je man lekker een paar uur alleen met jullie kindje aan de slag, of op pad naar de kinderboerderij ofzo.

Hee hoi,

Mijn man is zeker alleen met ons zoontje en wij genieten hier alle 3 van. Ik werk in de zorg en ben 3 avonden van huis en 1 weekend, dan doet hij alles. Als ik dan thuis kom verteld hij vol trots wat ze gedaan hebben. Als ik een dagje vrij ben en ons zoontje is niet te gebruiken geweest dan begrijpt hij mij ook en andersom.

Voor die tijd wilden we dit ook graag het samen doen en dat bevalt goed! Ik zou idd het gesprek aan gaan, zorg dat je weer op 1 lijn komt.

Liefs Lientje

Terug
Bovenaan