is jullie man wel eens alleen geweest met je kind?

Hoi Suno,

Het klinkt ook voor mij heel herkenbaar! Ik ben het eerste jaar thuis geweest en toen was mijn man ook bijna nooit alleen met Norah. Gevolg was, dat als we met z'n alleen ergens naartoe gingen, ik ook degene was die overal aan dacht en de leiding had bij alles wat met Norah te maken had. Hij gaf haar wel de fles enzo, maar die maakte ik dan klaar. Maandenlang vonden we dat allebei prima, maar na een tijdje niet meer. Ik merkte dat ik Norah niet los kon laten en ineens vond dat hij niks goed deed. Wat natuurlijk helemaal niet waar was, ik gaf hem gewoon de kans niet. En hij merkte dat Norah steeds meer op mij was gericht en hij niet echt een eigne band met haar opbouwde. Dat klinkt nu alsof we daar op een avondje samen ineens achter kwamen, maar dat is natuurlijk gegroeid en er gingen best een paar flinke irritaties aan vooraf.

Wij hadden hadden afgesproken, dat ik weer zou gaan werken als ik eraan toe was. Nou, het was voor mij echt tijd om weer een baan te gaan zoeken, want ik herkende mezelf helemaal niet meer terug! Ik was echt veranderd in een zeur. Niks was goed, alles moest op mijn manier. En dat zei ik dan niet direct, maa rop zon vervelende, subtiele manier.

Nu werk ik weer (3 dgn) en mijn man is 1 dag minder gaan werken. Ze zijn dus door de week 1 dag samen. Dan doet hij trouwens ook de was, want ook het huishouden hebben we weer verdeeld. Heerlijk! Ik zit ook weer veel beter in mijn vel en vind mezelf geen zeur meer (mijn man vindt dat gelukkig ook niet, haha!).

Mijn tip is niet dat je weer moet gaan werken hoor, maar wel dat het goed kan zijn om op een vast moment in de week iets voor jezelf te gaan doen. Bijvoorbeeld elke zaterdag- of zondagochtend sporten, wandelen  of brunchen met een vriendin. Of richt een breiclubje op (bijv. stitch ´n ´ bitch), spreek met moeders van je zwangerschapsgym af of ga i het park een boekje zitten lezen. Dan wordt je man steeds handiger in alles, bouwen ze samen ook een eigen band op  en leer jij om alles beter los te laten.  En heb je ook nog eens tijd voor jezelf. Ik heb gemerkt dat ik dat toch ook wel heel fijn vind.

Succes!

Hoi,

Mijn vriend is best vaak alleen met Nynke.
Hij gaat om 8.30 werken tot 17.00 als hij thuis komt speelt hij met haar en doet haar 's avonds alleen in bad daar ga ik dan niet bijstaan want dan hebben ze een moment alleen.
Als ze klaar is met badderen kleed ik haar aan en daarna geeft mijn vriend weer een flesje en brengt haar naar bed.
Mijn vriend heeft 1x in de maand een adv dag en die neemt hij dan op als ik werk zodat ie dan ook een lekker dagje alleen met Nynke is.
Hij vind het heerlijk zo'n papadag.
En ik vind het ook heel erg leuk en belangrijk.

liefs Zonnetje

Ik werk tegenwoordig bijna elke zaterdag, dan is mijn man dus alleen met Laura. Vindt hij heel leuk, ze gaan samen boodschappen doen, naar zijn ouders, etc. Hij vindt het wel eens vermoeiend als ze een huilerige dag heeft. Op zondagochtend gaat een van ons met haar onder de douche, de ander geeft haar dan aan en neemt haar later ook weer mee om af te drogen en aan te kleden enzo. Dat doen we dus netjes om de beurt omdat we het allebei zo leuk vinden!

In het begin vond ik ook wel eens dat hij dingen niet goed deed, nu heb ik zoiets van het komt allemaal wel goed, iedereen doet het op zijn/haar eigen manier. Ik moet ook eerlijk zeggen dat als ik niet op zaterdag zou werken, ik niet weet of ik dan een paar uur ergens heen zou gaan zodat hij alleen met haar is.

Hoi

Als ik af en toe een zaterdag moet werken is mijn man ook alleen met de kinderen thuis. Dat loopt eigenlijk heel goed, terwijl hij internationaal chauffeur is en door de week lang niet altijd bij huis is. Meestal is hij 2 nachten in ieder geval weg. op de zaterdag dat ik dan werk dan doet hij eigenlijk de hele dag leuke dingen met de meiden. het huishouden blijft dan wel liggen, alleen het stofzuigen en de was doet hij. Maar goed, vrouwen zijn nu eenmaal beter in 2 dingen tegelijk  doen.

groetjes grietje

Terug
Bovenaan