is jullie man wel eens alleen geweest met je kind?

Hey meiden,

Alvast bedankt voor jullie reacties.
Wat ik veel lees is dat jullie zelf ook werken en dan snap ik het helemaal dat je man dan tijd met het kind doorbrengt. Alleen jullie moeten begrijpen, dat hij die tijd dus niet heeft.Ik moet zeggen, dat het een geweldige vader is en ook helpt in het huishouden en klusjes enzo doet. Hij is net als bij lis, de geweldige duizendpoot.
Alleen soms merk ik wel, dat wanneer hij thuis is en de kleine een keer niet zo gezellig is, hij hem dan toch bij mij zet. Maar dat is waarschijnlijk mannen eigen..

Alleen ik heb er nooit zo na gekeken, dat hij misschien tijd alleen nodig heeft. Ik ben wel eens op zaterdag wezen winkelen, dat hij bij Noah bleef, dus het is niet zo, dat hij helemaal geen alleen   tijd heeft. En hij zegt ook dat hij het met zijn 3e heel gezellig vind. En om nou een nacht ergens anders te slapen, vind ik ook zo wat! Maar ik denk dat wanneer de tweede er straks is, zijn tijd echt wel komt!!!!   en ook dat lees ik gelukkig bij jullie.

Maar ik blijf het lastig vinden, want het is wel een beetje als wat de andere ondernemersvrouw vertelde( sorry ben eveb jec naam kwijt) Ik heb altijd alles alleen gedaan, dus is het soms ook wel moeilijk, om iets uit handen te geven.

Groetjes

Hoi Suno,

Ik snap je ook wel, alleen was het voor ons een bewuste keuze om het samen te doen. Daarnaast hebben wij dan ook werk waarin dat te combineren is, dat maakt wel het verschil.
Wij hebben alleen duidelijk voorbeelden om ons heen gezien zoals wij het niet wilden. Ieder moet doen wat bij zichzelf past.

Maar euhm...dat man eigen ben ik niet met je eens. Ons zoontje heeft soms dagen dan lukt het allemaal niet zoals hij wil en als we samen zijn (weekend) dan wisselen we af, anders is het niet te doen.

Liefs Lientje

Mijn vriend is regelmatig alleen met Zarah. Hij werkt fulltime plus veel reistijd, dus hij is veel weg. Maar ik werk 1 avond en dan haalt hij Zarah op, geeft haar eten en stopt haar in bed. Op dagen dat ze ziek is, neemt hij vaker vrij dan ik (ik heb eigen zaak, is lastiger) dus dan is hij een hele dag alleen. Hij doet dan alles. Nu moet ik wél erbij zeggen dat hij het over het algemeen allemaal wel weet en doet. Maar ik moet hem wel even weer op de hoogte brengen van wat ze allemaal eet op een dag. Oh en in het weekend slapen we allebei een dagje uit, dan gaat de ander er vroeg uit voor Zarah. Prima geregeld toch?

Nu is het misschien een ander verhaal als je zelf niet werkt en je partner heel veel. Maar ik kan me nog van mijn verlof herinneren dat ik het dan heerlijk vond om even in mijn uppie weg te gaan en Zarah lekker bij mijn vriend te laten. Mijn zus werkt niet en haar kinderen zijn in hun baby-tijd volgens mij ook zelden alleen geweest met hun vader.

Hoi Suno,

Mijn man is geregeld alleen met onze kleine meid. Mijn man werkt iedere dag tot 17.30. Als hij thuiskomt is het eten, dan heeft ze nog even tijd om te spelen, daarna in bad en om 20.00 uur ligt ze in bed.
Het is dus niet zoals bij jou dat mijn man altijd laat thuis is, maar je merkt toch dat ze bepaalde stukken missen. Ik werk zelf 2.5 dag, maar moet haar wel altijd naar de oppas brengen en weer ophalen. De rest van de dagen ben ik thuis en ja dan doe je gewoon veel met je kind. Dat is ook heel erg logisch. Ik ben de eerste 6 maanden thuis geweest, door zwangerschapsverlof, ouderschapsverlof en toen nog lekker grote vakantie. Dus dat was heerlijk. Maar goed jij moet het allemaal doen en alles komt op jouw schouders neer.
Heel bewust gaf mijn man altijd de laatste fles. Zo had hij toch contact met haar, vooral toen ze nog heel klein was. Die laatste fles is eigenlijk ook zo gebleven en daar moet hem ook niemand aan komen. Dat is bij alletwee heilig.
Ik werk in het onderwijs en heb dus vaak ook vergaderingen en ouderavonden. Die zijn altijd 's avonds. Mijn man doet haar dan in bad en in bed.
Ik vond het in het begin erg moeilijk om dit uit handen te geven. Vertelde hem dan steeds hoe hij het moest doen. We hebben daar een keer goed ruzie over gehad, want hij had het idee dat ik vond dat hij het niet kon. Toen werd het mij gewoon duidelijk dat ik hem ook zijn gang moet laten gaan. Dat is nu gelukkig geen probleem meer.
Onze meid heeft het met papa heel erg naar haar zin en ze genieten allebei van de tijd die ze samen doorbrengen.
Maar ook wij vinden het erg gezellig om dingen met zijn drietjes te doen. Maar soms wil ik ook wel eens even alleen naar stad ofzo.

Succes ermee en ik zou zeggen probeer het gewoon. Je man zal heel trots zijn op zichzelf.

Groetjes Anne

heey suus

Ik zag jou topic en moest gewoon even reageren

ik ken het ook helemaal

ik werk zowieso elke avond en 2 dagen per week

nu is marco wel elk weekend thuis maar dat is ook anders geweest
het is zo geweest dat hij s'morgens om 5 uur weg gaat en pas om 20:00 thuis kwam
gelukkig heeft dit maar een half jaar geduurd
maar hij reageerde ook zo net als jou man

nu is het gelukkig nii meer zo
maar nu ben ik regelmatig s'nachts weg
(zullen jullie wel denken huh?)
Nou me moeder heeft een eigen bedrijfje
hondjes fokken
nu help ik haar altijd mee met de bevallingen
vindt het geweldig om te doen dus vandaar dat ik heel vaak s'nachts weg ben
dan kom ik s'morgens om half 5 terug en hij gaat 5 uur weg
dit vindt hij niet leuk
maar ik maak straks wel van mijn hobby ook mijn beroep  
ben nu druk met alles te leren
en ga straks ook honden fokster worden
ook wil ik een diploma hebben als dierenarts assistente
vanwege dat ik heel vaak met de dierenarts hier al keizersnede's heb uitgevoerd bij onze eigen honden en bij andere honden,

liefs manuela
mama van tessa 01-03-2008

Ik werk niet, maar mijn man is vaak zat alleen met onze 3 meiden.
Sowieso is hij op zaterdagochtend altijd met de oudste (7) naar de manege, heeft ze paardrijles en dat 'doet' hij altijd.
Daarna gaat hij met hele spul onder de douche, dan geef ik de kindjes om beurten 'aan' en droog ze naderhand af en kleed ze aan.Zo maakt hij dat dan ook mee.
Verders is hij er in 't weekend gewoon bij met de naar bed gaan rituelen, leest voor etc...
Doordeweeks werkt hij zo'n 65 uur en is nooit voor 18:30/19:00uur thuis.Maar daar alle kids hier tussen 19:00/19:30 uur naar bed gaan maakt hij elke dag het laatste uurtje mee, en op vrijdag is hij vaak al vroeger thuis.
Verders ga ik vaak weg, op koopavond, op zaterdag of zondag.Heb ook mijn eigen tijd nodig, dus hij is vaak zat met de kids alleen.Dacht dat hij dan altijd de leuke dingen met ze ging doen, maar hij draait zijn hand er niet voor om de wasmachine vol te proppen en was op te vouwen en zo....Bah, klinkt erg burgelijk he....
Groetjes Roos.

Heee suno,

Ik wilde toch nog even zeggen dat ik tot Myrthe 9 maanden was ook thuis was. Zoals eerder beschreven is mijn vriend vaak rond 8u weg en rond 18.30-19.00u thuis. Hij ziet haar bijna niet.
Zij hing erg veel aan mij, en die controle houden ken ik ook wel. Al snel deed hij in mijn ogen iets niet goed, of vooral niet snel genoeg haha.
En hij vond  Myrthe en mij  juist zo'n goed team samen dat hij niet wist hoe het over te nemen van mij. (ook als we bijv naar een verjaardag gingen en zij ook moest eten of schone luier)
Nu hij in het weekend soms alleen is met haar (ik ga dus ook niet zomaar een nachtje weg hoor, alleen om hem tijd met haar te geven) dus vooral overdag.
En toen ik in het ziekenhuis lag wegens operatie, logeerde Myrthe bij oma. Dat vond hij toch wel veel rompslomp. En naar ziekenhuis (ik lag 45 min rijden van huis) en voor haar zorgen en alles. Dus hij ging naar mijn ma om haar te zien en op bed te leggen enzo.
Ach ja, het belangrijkste is dat jullie alledrie lekker in jullie vel zitten!

Liefs Reneke

heyhey

ook ik herken het verhaal van reneke wel.
ook erwin deed in mijn ogen al snel iets niet goed.
bv na het badderen.
nathalia moet dan snel aangekleed worden, aangezien het best wel koud is in huis.
na mijn idee deed erwin daar te lang over ,en ik zei al snel; laat mij het maar doen.
daar baalde hij dan van.
toen ik begon met werken op de zaterdag,
schreef ik voordat ik weg ging nog even snel nathalia haar "rooster" op.
ook hier snapte hij niks van.
hij wist heus wel dat nathalia zo laat moest eten, en zo laat moest slapen.
maar het was gewoon voor mijn gevoel.
inmiddels heb ik wat afstand kunnen nemen.
ik weet dat hij goed voor nathalia zorgt, als ik er niet ben.
en ik ben ook wel eens echt voor mezelf weg.
was afgelopen maandag avond lekker naar de kapper, om mezelf lekker te laten verwennen.

ik zou niet snachts bij iemand anders blijven slapen.
wat heeft je man daaraan? hij stopt noah in bed en is vanaf dan helemaal alleen.
dat is ongezellig toch.
maar gewoon lekker een paar uurtjes in het weekend alleen weg, is voor jou lekker en je man kan dan zo lekker bij noah zijn.
ga lekker winkelen, of naar vriendinnen toe of wat dan ook.

liefs, do

Terug
Bovenaan