@ Kleutermama: ik had het juist tussen haakjes gezet om het te nuanceren. Natuurlijk ben je trots op je kindje en wil je dat vertellen. Dat doe ik zelf namelijk ook. Ik noem dat "opschep" verhalen, ook bij mijn eigen verhalen... Sorry als jullie het verkeerd opvatten.
Maar uiteindelijk word er natuurlijk wel vergeleken, en ben je stiekem ook wel blij als jouw kindje het allemaal wel op tijd kan. Mijn dochtertje was met alles laat, praten, lopen en nu weer het zindelijk worden. Daarom vertelde ik dus ook dat ik dan ook weleens baalde van die topics van mijn kind kan zus of zo. Niet omdat ik het een ander niet gunde, of ik het als opscheppen zag, en vond het ook wel leuk om te lezen maar gewoon omdat je gewoon bang bent dat het toch niet goed is dat je kind het nog niet kan.
Weet niet of ik het zo duidelijk genoeg heb gemaakt? Iedereen moet gewoon lekker kunnen vertellen over zijn of haar kind, ik wilde alleen Doornroosje laten weten dat ik me haar gevoel goed kon voorstellen omdat ik het zelf ook met mijn dochter heb gehad.
Joost loop weer met heel veel dingen voor! Dus ik zal zelf ook nog wel "opschep" topics openen hoor ;-)