Is ons gezin wel of niet compleet..

Haha zo is het hier precies zo. De kinderen maken soms gewoon ruzie omdat ze haar allemaal tegelijk willen. Ruzie wie naast de kinderwagen mag lopen, wie naast haar mag zitten... Onze kleinste krijgt onwijs veel aandacht en iedereen geniet van haar. Ze staat altijd in het middelpunt... Inderdaad zoals je zei, het "oogappeltje". Ik had het gevoel dat dat voor de andere kinderen misschien wat oneerlijk voelt... Zeker als ze ouder worden en hun zusje dan irritant verwent vinden. 
Leuk dat jullie als kind zo mee konden genieten van het kleine zusje. 
Ik merk aan mijn jongste zoontje dat hij daar wel wat moeite mee heeft omdat hij 5 jaar de jongste was. Maar ook hij is gek met zijn zusje. 
Ik vraag mij ook steeds af wat leuker is voor haar, het verwende zusje zijn of ook moeten delen met een broertje/zusje?  

Als er nog een kindje bij komt dan zal ons gezin denk ik meer in evenwicht zijn... Dat is mijn gevoel nu. 

Mijn man en ik hebben het er nog veel over gehad en ik heb heel veel zitten na denken. Voor ons gevoel maakt een 6de kindje ons gezin echt compleet. Wij willen graag in de maand mei, juni of juli 2021 nog een kleintje erbij verwelkomen. De voorpret is al super leuk en spannend. En ondanks dat velen altijd zeggen geen voorkeur te hebben, zou ik wel heel erg graag een meisje erbij willen. Over een meisjes naam zijn wij het ook al eens.
Laatst had ik 2 dagen vreselijke buikpijn waarop mijn moeder zei dat ik wel naar een dokter moest voordat het een eierstok ontsteking was. Daarbij maakte ze de opmerking dat als ik daar niks mee deed, ik niet meer zwanger kon worden als ik dat nog een x wil. Deze opmerking maakte mij zo blij.... Naar mijn idee had ze al lang uitgesloten dat ik ooit nog zwanger wilde worden.
Nog steeds vindt ik het erg leuk om jullie mening te lezen of ervaringen.... 
Vinden jullie rond de 2 jaar leeftijdsverschil ook leuk ? 

Hallo!
ik zit met precies hetzelfde dilemma ?
Ik heb al 17 jaar een hele lieve man en 4 prachtige zoons van 13, 11, 8 en 10 maanden ? Aangezien de eerste drie jongens zo'n 2 jaar uit elkaar liggen kwa leeftijd denk ik nu jeetje onze laatste kleine man was een beetje een nakomeling en hij blijft dan dadelijk alleen over, dit is natuurlijk niet de enige reden, maar wij zijn gewoon dol op kinderen en ergens achterin mijn hart zit er natuurlijk ook nog een kleine meisjeswens ☺️
Maar goed, al wordt het weer een jongen, als hij/zij gezond is ben ik altijd weer zo blij en gelukkig ?
Onze jongste is natuurlijk uiterst verwend door iedereen (ik heb ook nog twee stiefkinderen van 21 en 23 jaar, waarvan eentje nog bij ons wonend)
En ik maak me inderdaad ook zorgen over hoe onze familie reageert als we 'nog' een kindje willen en in het bijzonder mijn moeder... Zij doet nogal weleens iets voor ons en past een dag op in de week.
Maar ja, uiteindelijk beslis je samen met je man over je gezin en heeft niemand anders daar iets over te zeggen.
Ik lees dus heel graag mee... Ik weet absoluut niet wat ik moet doen ?
ik weet alleen dat wij zoveel liefde te geven hebben dat ik er makkelijk nog een kleintje (7e kind dus officieel incl mijn stiefkinderen) bij zou willen hebben... Maar ga je dan tegen het advies in van anderen...  Moeilijk moeilijk...

Hey hoi... 
Leuk dat je met dezelfde twijfel zit, haha naja leuk is mischien het verkeerde woord. Maar het is wel fijn om zo meningen en ervaringen te kunnen delen.
Vannacht was onze kleinste meid weer de hele nacht wakker en dan denk ik wel eens... Pff straks 2 kleintjes die je wakker houden snachts als we voor een 6de gaan.
Wanneer zou jij weer zwanger willen worden dan ? 

He hoi,
Ik denk dat je deze keuze vooral samen met je partner moet maken. Bij elke keuze zijn er talloze voor- en nadelen te bedenken, voor jou, je kinderen en je relatie en die je vervolgens weer kan over of onderschatten. Oftewel; er is geen verkeerde keuze, als je hem maar samen maakt.  

Ik zit een beetje in hetzelfde schuitje.

3 jongetjes (4 en 2x bijna 1) ik ben zelf voor mijn gevoel nog niet klaar met het hele zwanger, baby etc et  gedeelte van me leven. Maar is het echt zo dat we dan nog voor nummer 4 gaan. Hoe gaat dat bevallen en hoe gaat ons leven met 4 kindjes verlopen.
Vind het heel lastig om hierover te beslissen. Met nummer 1 en 2 (wat dus 2 en 3 werd) ging dat een stuk makkelijker !

Je wordt ook gek van dat eeuwige getwijfel en niemand heeft het antwoord. Maar door elkaars ervaringen te lezen maakt het maken van een keus wel iets makkelijker mischien. 
Ik dacht dat ik er ook over uit was...maar heb nu ook af en toe weer twijfels. Onze kleinste is 1 jaar geworden en zo'n speciale dag en elke dag genieten wij zo van haar heerlijke vrolijkheid. Dan denk ik, ohhhh is het niet gewoon goed zo?! Gek wordt ik er van.

Als je mijn vraagt of je wel of niet voor een 4de kindje zal gaan, zou ik meteen ja zeggen. Een even aantal, 2 om 2 vindt ik veel voordelen hebben en ik zie in mijn gezin dat ik zeker van 3 naar 4 een hele leuke verandering vondt en ons gezin in evenwicht was. Nou hadden wij ook nog eens eerst 2 meiden en toen 2 jongens, super combi dus zo... En nou met 5 blijft dat gevoel dat een 6de kindje ons compleet maakt.. En dat ik er daarna ook echt wel klaar mee ben! Hihi

Terug
Bovenaan