is ze echt te mager

A

Anoniem

Guest

Ik heb een vraag.
Mij dochtertje is geboren op 9 april 2007 en woog toen 3.800 kg.
Ze is nu bijna 5 maanden en is 66 cm en weegt 6.400 kg.
Ze is dus heel lang en slank.Op het buro zeggen ze dat ze voor haar lengte  1 kg ondergewicht heeft.
Hoe zwaar zijn jullie dochters en moet ik me zorgen maken.
Ze drinkt ook maar 3 x 150 en 2 x 120,dat is ook te weinig zeggen ze ze meot al 200 hebben, maar ze wil niet meer.Bijvoeden mag pas met 6 maanden want ze heeft ook koemelkallergie.Wie heeft tips en hoe veel voeden jullie
Bedankt!

Hoi,

Mijn oudste 2 waren ook van die lange "dunne" babies( verhoudingsgewijs)
Hun lengte zat altijd boven het gemiddelde en hun gewicht er onder.
Ik zat even terug te kijken in het boekje van mijn dochter en die woog toen ze 4,5 maand was 6280 en toen ze 5,5 maand was 6680. Het is nu een normale meid van 7 jaar.

En misschien heeft ze ook net een groeispurtje gehad.....
Als jij een tevreden meisje hebt, die niet veel huilt of niet erg onrustig is lijkt het mij toch dat ze voldoende binnen krijgt.

Sterkte,
Monique

Hoi! Onze dochter is ook een lange dunne... hihi. Ze zit met haar gewicht precies in het midden van de groeicurve en qua lengte net buiten de groeicurve. We hebben haar niet laten wegen toen ze 6 maanden was maar toen ze iets meer dan 4 maanden was, woog ze 6670 en was ze 68 centimeter lang. In vergelijking met andere babies dronk zij ook weinig. Dat was denk ik vergelijkbaar met wat jouw kindje drinkt. Maar ze was (en is) vrolijk, energiek, huilde niet en had voldoende plasluiers.  Ik heb  me ook wel veel zorgen gemaakt als  ze dan een dag minder dronk maar ik weet nu gewoon dat ze wel neemt wat ze nodig heeft. Probeer ook maar vertrouwen te hebben in je kindje. En als je je echt te veel zorgen maakt, zou ik een nieuwe afspraak bij het CB of bij de huisarts maken.

Heey Chantal! Mijn oudste (nu 4 jaar) hetzelfde, maar nooit iets over gehoord dat het niet goed was:

geboorte: 4290 (!!!)
5 maand: 6455 gr, 65 cm

Ze dronk ook erg weinig, is nog een matige / slechte eter, maar is verder gezond!
Mijn man ging altijd met haar naar het cb, maar volgens mij nooit commentaar gehad hoor!

Hoi hoi,

Mijn zoontje was de laatste meting met 4 mnd 1 wk, 6190 gram,65,5 cm lang.
Ook niet erg zwaar dus,volgens mijn CB was alles gewoon goed.
Hij is gewoon actief en heeft genoeg plasluiers per dag ,hij ziet er ook goed uit,ik maak me dus geen zorgen.
Als jij denkt dat alles gewoon goed is met je kleine,zou ik me geen zorgen maken hoor.

Groetjes Merel

hoi

bij ons een beetje hetzelfde alleen was Jasmijn iets minder lang 62 cm en 6140 gram dit was bij 4.5 maanden maar ze zit binnen de curve dus maak me niet echt ongerust maar ze drinkt net als bij jouw niet zoveel echt een mijlpaal als er weer eens 200 ingaat of net iets minder meestal is ze ook afgeleid en gaat er   maar 150 in
19 september moeten we weer heen en dan zijn ze net een half jaar ben erg benieuwd hoe het dan is
en zo te zien in het groeiboekje is het bij jou ook tussen de curve
maar ben natuurlijk geen deskundige doe allleen wat bij mij goed voelt en Jasmoijn lacht en doet ziet er ook niet slecht uit

groetjes Elena

ps haar broertje was toen 64 cm en 7400 gram

Hoi,

Mijn meisje is erg klein, moet dinsdag weer naar het cb, maar de laatste keer was het 5980 en 61 cm. Ze is nu bijna 6 maanden. Ze valt in beide curves helemaal in de onderlijn, ,maar volgens mijn wijkverpleegkundige moest ik me geen zorgen maken, zolang ze maar haar eigen lijn blijft volgen en niet afvalt. Ze drinkt goed, is vrolijk en allert. Ik maak me nu geen zorgen.
succes met alles
Groetjes Monique

Terug
Bovenaan