is ze echt te mager

Hoi,

Mijn dochter is ook vrij lang en dun. Met 4 maanden was zij 68 cm en 6860 gram, ze valt ruim boven de lijnen qua lengte en zit op de onderste lijn qua gewicht. Ze heeft ook altijd heel weinig gedronken. In het begin heb ik me daar wel zorgen om gemaakt maar daar ben ik snel mee opgehouden. Je kunt er toch niet meer in 'proppen' en anders wordt het eten ook zo'n gefrustreerde bedoeling.
Ze is nu 5 maanden en begint nu ineens soms wel meer te drinken, overdag is het nog ongeveer 100cc maar 's avonds en 's nachts soms rond de 210cc! Ik geef haar nu ook fruit en dat vindt ze ook lekker. Ik ben benieuwd wat ze met 6 maanden weegt.

Ik zou me er dus geen zorgen om maken, dat helpt jullie allebei niet. Het cb heeft er ook nooit moeilijk over gedaan; zolang ze vrolijk is, goed plast en niet afvalt is het prima!

Groetjes, Belle

(Ze was bij de geboorte 4810 gram en 54 cm, zegt ook niks volgens mij)

Hoihoi, mijn dochter was met 4mnd. 63cm. en 5880gr. Daarmee was de lengte gemiddeld en het gewicht 'onder de maat'.

Ze maken ons helemaal gek op die consternatiebureau's. Je kindje eet gewoon genoeg omdat 'ie vol zit. Nienke dronk in het begin juist voor geen meter en eet nu de oren van onze kop af. Ze was in het begin ook aan de lichte kant, maar nu gewoon gemiddeld dus.

Als jouw kindje er goed en gezond uitziet en een beetje in het grijze gebied van de groeicurve zit (Nienke zit bij de eerste lijn onder de gemiddelde lijn), dan hoef je je volgens mij niet zoveel zorgen te maken. Zal je zien, komt er later in het jaar ineens een hele grote groeispurt.

Hoi hoi..

Heb het net allemaal even nagezocht...onze oudste was toen ze 66 cm was 6700 gram, dus wel iets zwaarder, maar heb nooit gehoord dat ze ondergewicht zou hebben ofzo...Naomi was de laatste keer 65,5 gram en 7540 gram, maar dat is een beetje een dikkertje...en wat breed gebouwd,zoals het lijkt...

Als jouw meisje gewoon wat smaller is, dan lijkt een kg ondergewicht me wel een beetje overdreven....maareh verder doet ze het goed toch...ontwikkeling en humeurtje...
als er iets aan de hand zou zijn zou je dat toch wel merken aan haar gedrag en ontwikkeling lijkt me???

Zou me niet direct zorgen gaan maken hoor....

Groetjes Yvonne

Oja, mijn meiske dronk op die leeftijd (is een maandje ouder) 4 flessen van 180...dusseh, dat verschilt dan toch niet zo heel veel met 3 x 150 en 2 x 120????

ik zou me niet zoveel zorgen maken hoor mijn kerel woog nog maar net 2385gram met geboorte en was nog geen 42cm die woog de laatste keer 8740 en was euuu sorry ff kwijt hoe lang hij was maar volgens het bureau was hij te kort voor zijn gewicht dus gewoon een lekkere dikzak ..........hij heeft zijn schade wel ingehaald en ach als ze goed drinkt en slaapt en alles goed doet trek je dan niet teveel aan van dat CB je word daar zo onzeker van niet doen en kijken en voelen hoe jij je er bij voelt voelt het niet bgoed weet elke moeder dat je naar de HA gaat en niet met CB blijft aanmodderen ..........dus sorry maar cb's staan bij mij niet zo erg hoog in het vaandel

liefs Corina

hoi

mijn dochter, inmiddels 3.5 jaar, was altijd te licht, ook een lange dunne
nu nog steeds, maar ja kijk naar dr mama en papa, beide dunne, en papa ook een lange
op het cb keken ze daar gelukkig ook naar, en was het wel goed

ze is nu dus 3.5 jaar en weegt nu nog steeds maar 14 kilo

zolang ze gezond zijn, zeker geen zorgen maken

bij 6 mnd 6510 gram en 61,5 cm.... drinken heeft ze nog nooit goed gedaan en ze eet ook niet wat ze hebben moet.... Ik maak me er geen zorgen meer over. Ze groeit is gezond en ziet er niet slecht uit.

Zow me geen zorgen maken. Mijn meisje is van 17 april, woog met de geboorte 2750 gram en is nu dus bijna 5 maanden en weegt nog geen 11 pond (5500 gram) ze is wel heel lang, zit geloof ik rond de 64 cm.
We moeten donderdag naar het bureau, maar als ze tegen jou zeiden dat ze onder haar gewicht zit, dan is Jennifer dat denk ik zeker!
Ik ben benieuwd wat ze donderdag zeggen!
X

Terug
Bovenaan