IUI ronde 1 - mrt 2023

Hi dames,

Na 2 jaar een kinderwens en helaas nog geen baby starten wij deze maand met het IUI traject.
Alle onderzoeken hebben we gehad en er zijn geen oorzaken gevonden voor het uitblijven van een zwangerschap. Inmiddels heb ik dit geaccepteerd maar wat vond ik het in het begin frustrerend.. als er niets mis met me is, waarom is er dan nog geen baby?!
Maar de lieve dames in het ziekenhuis konden me ervan overtuigen dat ik echt blij mag zijn dat ik gezond ben. :)

Morgen (4 maart) mag ik de eerste hormoonspuit gaan zetten, Gonal-F. Vrijdag 10 maart hebben we dan de eerste echo. (Op dag 9 ipv 10).

Zijn er nog meer dames die nu ook in deze fase zitten?
Ik zou het leuk en fijn vinden wat ervaringen te delen.

Liefs, Geertje

Hi Geertje,
Spannend voor jullie. Wij zijn ook al zo'n 2 jaar bezig. Eerst via ovulatie inductie ook al met injecties. We zitten nu in onze eerste ronde IUI, vorige week zaterdag heb ik de inseminatie gehad dus nog een week wachten voor we mogen testen.

Ik heb maandag mijn eerste echo en zal dan die dag met de injectie starten. Dit is mijn eerste ronde IUI met injecties. Heb er al 1 gehad met andere medicatie, maar meer vertrouwen in deze ronde. Bij ons is ook alles goed dus begrijp de frustratie echt te goed? maar we gaan er weer voor!! Meer kunnen we niet doen. Ik blijf duimen!!

Wat spannend @Evol! Was de inseminatie meegevallen? :) Alweer op de helft van de twee weken, ik duim met je mee!
@Frasseke: Ja irritant hè haha. We gaan er zeker voor! Hebben gewoon een klein beetje hulp nodig, daar ga ik vanuit! Succes maandag! Waarvoor heb je dan al een echo? 

Ik woon niet in Nederland en hier is het normaal om aan het begin van de cyclus te checken op cysten met een echo. Ook zal ik uitleg krijgen en prikinstructie tijdens de afspraak. Ik zit er vandaag wel echt een beetje doorheen. Ik ven zo bang dat iedereen me inhaalt zeg maar. Ik heb een jongere zus, schelen een paar jaar en straks gaat zij beginnen en is ze nog eerder zwanger dan ik. Ook een heel aantal vriendinnen gaan de komende maanden beginnen of zijn net begonnen. En ik gun het ze echt enorm om niet hierdoor heen te moeten. Maar wanneer is het mijn beurt. Vooral omdat er dus niets mis is voelt het zo oneerlijk. (Niet dat wel iets mis beter is). Ik hoop zo dat het snel mag lukken, maar ben dus ook echt wel heel bang dat het nog heel lang gaat duren. Het gaat echt met vlagen van hoop naar wanhoop soms...

Hey 

Wij zijn op de terugweg nu van een IU-D. Het is onze eerste poging na een traject van 2 jaar waaruit bleek dat mijn man onvruchtbaar was. 

We hopen dat we eindelijk eens goed nieuws gaan krijgen ??

@geertje, ja spannend! De inseminatie viel me reuze mee hoor. Was met 5 min klaar. Wel vervelend die eendenbek, prettig is het niet maar goed te doen. We gaan morgen weekje op wintersport dus lekker afleiding. 
Vandaag prikken he? Succes hoop dat t goed te doen is voor je!
@frasseke bij mij checkten ze ook op cysten de laatste keer. Ik snap je gevoel helemaal. In mijn directe familie al een paar die zo zwanger waren, beste vriendin is nu 4 maand zwanger. Het is zo dubbel. Ik gun het hen enorm maar als je zelf al zo lang bezig bent voelt t zo oneerlijk. 

@gebruiker, poeh het lijkt me heftig te moeten horen dat je man onvruchtbaar is. Ook voor hem. Spannend ook voor jullie dan, succes met wachten!

@Evol, oh gelukkig maar! En wat een fijne afleiding, veel plezier op wintersport!!
@Frasseke: ahja, die echo's heb ik inderdaad ook gehad. Hopelijk goed nieuws!
Rot dat je je zo voelt maar het is zó herkenbaar!! Natuurlijk ben je blij en gun je het iedereen, maar jezelf het allermeest toch! 
In mijn vriendinnengroep zijn nu twee dames zwanger, waarvan eentje onverwacht. Een maand ervoor vertelde ze dat ze twijfelde of ze wel met haar vriend wilde samenwonen en later vertelt ze dus dat ze zwanger is. En met de opmerking: "Mijn lichaam was er blijkbaar klaar voor."
Heeft even geduurd voordat ik blij voor haar kon zijn.. ?
Ik heb een ring voor mezelf gekocht met een opkomende zon om mezelf eraan te herinneren dat hoe kl*te ik me ook voel, de zon altijd weer gaat schijnen en ik me altijd weer beter ga voelen. Misschien heb jij ook iets om jezelf daaraan te herinneren? 

@Gebeuiker: dat lijkt me ook een heftige mededeling inderdaad. Kun je dat een beetje een plekje geven? Op naar goed nieuws inderdaad!!
 Ik heb gisteren de eerste spuit gezet, was wel even een momentje voor ons samen maar viel achteraf heel erg mee! Prik voel je nauwelijks, het zat meer tussen mijn oren haha. 
Fijne zondag dames!

Terug
Bovenaan