IUI ronde 1 - mrt 2023

@Da, wij hebben eerst Ovulatie Inductie gedaan met pillen. Daarna zijn we overgegaan op injecties. Misschien willen ze eerst bij jou proberen of de pillen aanslaan, zo ja zou dat mooi zijn want de injecties vind ik wel net een stapje heftiger.

Nou misschien hadden jullie het al bij het andere topic gelezen maar hier is de IUI mislukt. Ik was er wel even flink van de kaart van, blijkbaar toch wel meer hoop dan ik had gedacht. Ik zit inmiddels alweer op dag 8 van de nieuwe cyclus, heb donderdag eerste follikel meting. We moeten eigenlijk 6x IUI doen, maar ik weet niet zo goed hoe ik dat ga trekken. Elke keer die teleurstelling, bah. Wel vooraf besproken dat als ik nu weer niet goed reageer op de hormonen (vorige cyclus was bijna 6 weken) we daarna over gaan op IVF.
We hebben ons ook aangemeld in een kliniek in Duitsland, de wachttijd is daar wel lang dus ondertussen gaan we hier wel door. Ze doen daar veel meer onderzoek naar waarom het niet lukt en wat ze nog meer zouden kunnen doen om de kansen te vergroten. Je moet daar helaas wel een deel zelf betalen. Maar hebben we wel over voor goede zorg...

Hoe is het bij jullie?

@evol, wat balen zeg. Hopelijk deze ronde betere reactie op de medicatie.
Ik moet zelf nog een week wachten voor de bloedtest. Natuurlijk voel ik vanalles. Ik probeer er positief in te blijven staan, dan heb ik alleen de teleurstelling als de bloedtest negatief is. Maar die gaat dus niet negatief zijn ;)
@Da, inderdaad heel spannend. Ik loop in het buitenland, aangezien ik niet in nederland woon. Daar gebruiken ze in de kliniek tamoxifen (soort clomid) maar in het ziekenhuis injecties. Soms is het voorkeur van de plek of waar zij het meest ervaring mee hebben. Injecties zijn inderdaad wel meteen wat heftiger hoor. Heb je zelf wel een eisprong? Ik namelijk wel en had het idee dat de pillen niet echt veel uitmaakte voor mij, de injecties daarintegen zorgde met een lage dosis al bijna voor overstimulatie. Daarbij willen de pillen wel eens zorgen dat je bms minder dik wordt, waar dit bij injecties juist de innesteling ook nog kan bevorderen (maar dan moet je volgens mij na eisprong ook nog spuiten). Maarja het kan zeker geen kwaad om te kijken of de pillen iets voor je doen.

Pfff gelukkig een keer een goede echo op dag 10. Er was een follikel van 16mm en eentje van 13mm en nog wat kleintjes van 8 - 10mm. Ik mag zaterdag terugkomen om te kijken of ze goed gegroeid zijn (bij mij is het vaker gestopt met groeien). Maar ook of die kleintjes niet doorgroeien (heb ook al eens te veel follikels gehad). Dus hopelijk kan het allemaal doorgaan en heb ik zaterdag een goede echo. Dan mogen we maandag de 2e iui.

@evol, ooh wat fijn, hopelijk groeien ze lekker door en mag je maandag voor je IUI.
Hier nog altijd in afwachting van volgende werk woensdag. Mijn buik is al wel wat onrustig, maar niet zo erg als normaal als ik ongi moet worden in een week. Ik hoop zo dat ik een keer goed nieuws mag ontvangen ( en jullie natuurlijk ook allemaal). 

Hey,
Ik sluit even aan hier. Ook hier net gestart met ronde 1 IUI. Heb woensdagavond de eerste hormoonspuit gezet. Aanstaande dinsdag (dag 9) naar het ziekenhuis voor controle dmv echo. Tot nu toe gelukkig geen last van bijwerkingen. Hebben jullie wel last (gehad) van bijwerkingen?
Ons verhaal: ik ben 100% gezond verklaard, maar mijn vriend heeft helaas maar 14% wat gezond is. Wel genoeg dus dat maakt toch dat het onverklaard is....
Ben heel benieuwd of dit traject gaat slagen. Ik slik nu al een tijdje zwangerschap totaal pillen (gewoon van de hema), welke ondersteunende vitamines slikken jullie? 
Is er al meer nieuws van jullie kant?

Hier weer even een update. 
Dit weekend mochten we een zwangerschapstest gaan doen na IUI poging 1, maar ben helaas gisteren al ongesteld geworden. Wat een tegenvaller! Toch nog net wat heftiger dan een "gewone" maand vind ik.
Vandaag dus nog even ruimte voor verdriet en dan weer proberen positief te blijven. Mijn vriend en ik drinken er vandaag (een paar..haha) wijntjes op en dan weer door!
Die wachtweken zijn wel echt heel spannend. Vooral als je er een goed gevoel bij hebt. Maandag weer starten met prikken en dan met 100eh gonal-f (ipv 75) in de hoop op meerdere rijpe follikels. 

Ik slik vitamine D3, Visolie en b12 met folaat. Jullie?
Succes allemaal! ?

Hoi Allemaal,
Ik kom me hier ook aansluiten. Vervelend Geertje, dat het niet gelukt is. Hopelijk de volgende keer meer succes!
Ik heb gisteren de inseminatie gehad en moet nu dus gaan afwachten.. ik krijg letrozol, 2 pilletjes per dag maar ik had maar 1 follikel die groot genoeg was dus evt. Volgende keer moet ik meer gaan nemen.
Verder zag alles er goed uit, en gisteren ging het ook prima. Ik heb goede hoop, maar houd er toch ook rekening mee dat het kan mislukken anders ben ik weer zo teleurgesteld .
Het is voor ons de 2e iui. De vorige heb ik wel in mn eigen cyclus gedaan dus nu de eerste keer met stimulatie.
Ik ben benieuwd hoe het met jullie gaat verder.
Ik slik trouwens foliumzuur en vitamine d.

Terug
Bovenaan