IUI snel raak??

Hier ook positief, althans.. iui was de 3e ronde raak, helaas werd dat een mk (zonder oorzaak oid, dus vette pech). Daarna in de 2e iui ronde weer raak, dat is nu een boefje van 17 maanden. Inmiddels net als Tulipaa in de corona tijd toen behandeling stil lag, spontaan zwanger van de tweede! Hadden wel 1 maand iui in febr gehad en toen teveel gonal-F waardoor ik die maand teveel eitjes had en moest overslaan. Misschien dat dat de maand daarna tot een spontane zwangerschap heeft geleid, we zullen het nooit weten. Super gelukkig uiteraard, morgen 12 weken.
Heel veel succes met de IUI en er is zeker hoop!! En ondanks de vele ziekenhuis bezoekjes vond ik het een verademing dat ik zelf niet meer alles bij hoefde te houden enzo.

Z-brandt dat is inderdaad een minimum wat ze aanhouden. Onze fertiliteitsarts zei wel dat ze nooit zomaar niet de IUI niet door laten gaan. Dus als je er bent en de kwaliteit valt tegen, dan gaat de IUI alsnog door. (Bij ons in ieder geval) maarrrrr ze gaven dus wel aan dat als dit de keer erop weer het geval zou zijn, ze wel de IUI doen maar dat we de dan niet de 6 rondes vol mochten maken, maar na 2x proberen meteen door zouden moeten naar ivf / icsi. 
En Tulipa wat fijn! Gefeliciteerd met deze zwangerschap :) 

Bij een vriendin van mij ging de iui niet door omdat het zaad onder de miljoen was ze heeft in totaal meer dan 6 behandelingen gehad maar was misschien aanvullend verzekerd. Mijn progesteron en LF zijn gelukkig goed. Bij mij is er geen enkele oorzaak gevonden dus ik schijn meer kans te hebben op een spontane zwangerschap maar daar heb ik natuurlijk geen vertrouwen meer in haha. Toch ben ik na 1 jaar gelijk op de wachtlijst gezet voor over een half jaar dat zou dus vorige maand zijn maar toen was de iui nog niet opgestart. 

Jeetje z-brandt wat heftig van je vriendin! Lijkt me echt verschrikkelijk.. ik ken eigenlijk meer verhalen waarbij het gewoon doorgaat maar dat er sneller wordt geswitcht naar een andere behandeling. 
Misschien goed om dit wel te bespreken met je fertiliteitsarts/gyn zodat je niet voor verrassingen komt te staan... 

Terug
Bovenaan