IVF / ICSI 2011

Hai. wij zijn alruim 4 jaar bezig en heben 2 iui pogingen gehad. daarvoor en tussen 2 spontane zwangerschappen maar helaas allebei miskraam. Deze zomer gestart met ivf, helaas eerste poging en poging met ingevroren vruchtje mislukt. Begin november gestart met 2e ivf poging en gister had ik een positieve test in mijn handen. Het is zo onwerkelijk, mooi, te gek maar ook angstig. ben zo bang dat ik weer een miskraam krijg. Ik ben blij als deze eerste weken voorbij zijn, dan kan ik pas echt gaan genieten. Iedereen veel succes met het starten van de ivf.

Gr. Debby

Hey Debs gefeliciteerd!! Wat een goed nieuws...probeer vertrouwen te krijgen hoe moeilijk dat ook is...maar zooo belangrijk! Zoals mijn huisarts de eerste keer zei: je bent zwanger tot het tegendeel is bewezen! En dat probeer ik ook te zijn als ik ooit weer een positieve test in handen krijg en dat zal inderdaad verdomd lastig zijn....sterkte meid, onwijs mooi nieuws!!

Ik heb de ongi achter de rug inmiddels en ben vrijdag gestart met de pil....vorige keer dat ik deze pil kreeg werd ik enorm depri, hopelijk deze keer niet, nog maar 18 pilletjes te nemen...haha tel dus af, hopelijk helpt het!!

Volgende week dinsdag de prikinstructie.

gr Yosha

hey debby. gefeliciteert meid. probeer er echt van tegenieten dat je zwanger bent. doen hoor. En ook heb vertrouwen oke!!!

Yosha. hopelijk ga je nu goed reageren op de pil, en dan de prikinstructies ben benieuwd.
maar wat voor pil moet je nemen dan????
want daar heb ik ze bij mij helemaal niet over gehoort.
Als ik deze mnd Ongi word dan moet ik bloedprikken, en dan pas in januarie krijg ik ook prikinstructies. Ze hebben het niet over de pil gehad vandaar me vraag...

sterkte allemaal weer met alles.
xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx natas

Hoi Natas,

ik zit nu 3 weken aan de MIcrogynon. Dat doen ze bij ons om je cyclus stil te leggen. En dan vanaf 3 januari ga ik dus diverse hormonen toedienen en die gaan mijn lichaam dan vertellen wat er moet gebeuren. Dus niet 1 ei, maar heeeeeel veel eitjes aanmaken enzo...

Dus die pil is nodig om alles lam te leggen....voel me helaas nu al niet meer top, ben erg chaggi, das lekker na 3 dagen...haha Maar goed, iedereen weet ervan, dus ze houden er wel rekening mee tot op zekere hoogte...

gr Yosha

Hai Yosha,

Ik heb ook nooit zo´n pil gehad. Begon gelijk op 1ste dag van menstruatie met de spuiten. De eerste keer had ik daar nauwelijks last van behalve een beetje moe. De 2e keer voelde ik gewoon de eitjes zitten, twas ook het dubbele van de vorige keer met dezelfde hoeveelheid hormonen maar ik reageerde daar nu meer op. Ik was ook meer relaxter en gelukkig met goed resultaat. Ik hoop het voor jullie allemaal ook zo dat het mag lukken maar blijf moed houden want het kan, kijk maar naar mij ( na hersteloperatie man en ikzelf heb endometriose).
Bedankt voor jullie steun en he is natuurlijk waar, je bent zwanger en je moet genieten maar ht blijft ontzettend spannend. Ik ga hard voor jullie duimen hoor.
Gr. Debby

he Yosha.

oke ik kan denk ik net zoal debstar meteen de hormonen spuiten want ik hoof geen pillen te slikken zover ik weet. en in januarie krijg ik uitleg voor spuiten, en de eerst ivf zou in feb gaan gebeuren dus stil leggen kan dus niet bij me.

maar wat erg dat je er nu alweer zo erg opreageer, hopleijk blijft het hierbij. maar wat voor symptomen heb je dan...
sjagie, huilbuien enz.???

sterkte nog en tot mails maar weer
xxx natas

Hai Dikkidik,

ja ben nu al enorm depri en heb een ernstig kort lontje....das niet fijn, Ik merk het namelijk nu zelf al, heb nergens zin in, vind niets leuk....heb geen eens zin in kerst en dat is normaal echt wel mijn feest. Mijn werk gaat niet lekker....huil heel snel als er iets gebeurt...Maar goed, iedereen is ingelicht zowel prive als zakelijk, moet alleen bij klanten even goed opletten, want die weten t uiteraard niet..haha

Maar goed, t zal allemaal met die fijne pil te maken hebben, nog 2 weken dan is t alweer voorbij denk ik maar! (tenminste de pil dan he, dan begin ik met de andere hormonen)..

Pfff maar tis wel moeilijk als je je zo down voelt om positief te gaan denken over IVF...

Maar ja, tis voor een goed doel en we gaan er voor!!

gr Yosha

Hai yosha,

Wat zal het moeilijk voor je zijn zeg, tis dan nog maar 2 weken maar je moet ze wel even door en zeker als daar nog kerst tussen zit. Ik leef met je mee hoor. Heb hier ook af en toe een chagarijnige bui maar dat komt omdat ik zo bang bent dat het weer misgaat en dat reageer je dan af op degene waar je het meest van hou. Heb dan wel gelijk spijt en lig dan ook te huilen. Wat maken we als vrouw toch allemaal mee he maar als we er dan iets moois voor terugkrijgen is het ook allemaal waard geweest toch? Succes hoor.

Gr. Debby

Terug
Bovenaan