ivm roken..

A

Anoniem

Guest
hallo

ik rook zo goed als niet alleen als ik super stres heb rook ik of 2 ook niet meer en ook echt niet elkedag of elkeweek maar echt met super veel stres en anders niet maar kan dit dan ook zoveel kwaad?? wand ze zeggen dat je beter 1 of 2 kunt roken dan al die stres en ik word wel rustig van 1sigaret maar ik wil niet dat me kindje hier onderlijd maar helemaal nix roken word ik nog gekker op zo'n moment wand van echt vast roken naar dit was al heel er moeilijk
kan iemand mij vertellen of dit dan ook zo schadlijk is????

(elke sigaret is erg dat weet ik  maar ok zo super erg dat dit ook niet mag??)

ik hoop dat jullie reageeren..

liefs samantha..

hoi meis, ja ook 1 sigaret is slecht voor je kindje, maar stress nog veel meer. Ik weet uit ervaring dat het heel moeilijk is om te stoppen en in het begin van mijn tweede zwangerschap heb ik ook gezondigd, zou zo zeggen probeer ervan af te blijven en op dat moment een stuk fruit te eten of drink een glas water en als het echt niet meer gaat probeer het dan echt te beperken tot 1.   wens je veel sterkte en suc6
liefs linda

Zulke dingen vind ik altijd moeilijk om mij stil te houden..
Ik denk dat je namelijk zelf wel heel goed weet dat het niet goed voor je is, zelf 1 meer.
Wat ik niet begrijp is dat je niet diekracht kan vinden om er helemaal mee te stoppen?!
Ik zelf rook al langer dan 10 jaar en stevig! Vanaf het moment dat ik wist dat ik zwanger was ben ik meteen gestopt!
Misschien denk je dat ik geen stress heb??
Mn baas heeft me eruit getrapt vanwege mijn zwanegerschap. mijn school heeft gezegd dat ik mijn studie niet mag afmaken. Mijn huis was nog niet af.
Was steeds zo ziek als een hond en ben zelfs een week opgenomen geweest.
Had je dan geen behoefte aan een sigaret?? Ja!!! Heel erg! Maar kom op je hebt een kleintje in je buik..! Hij of zij heeft er niet gekozen om bij jou in de buik te zitten, maar jij hebt er wel voor gekozen om zwanger te raken neem ik aan?!
Stress is ook niet goed, maar een sigaret roken is een excuses?? Nee dat vind ik echt erg als mensen zo denken.
Idd pak dan en stuk fruit of neem een reep chocolade!

Het is niet mijn bedoeling om je af te zeiken, maar ik geef je mijn mening..
Succes ermee!

xx

hallo inanna,

dat je je menig geeft waardeer ik maar er van uit gaan dat ik meteen denk dat jij geen stres zou kunnen hebben vind ik niet kunnen wand een vooroordeel over jou of over iemand anders heb ik niet en dat zou jij ook niet moeten hebben wand je weet nooit van elkaar wat een ieder mee maakt en dat alles soepel zou verlopen en ik vertel dus ook niet wat voor stres het is en dat zou ook niet hoefen wand nou kan de 1beter tegen dingen dan een ander dus vergelijken kan ook niet en het is niet mooi voor je en ik gun het jou ook echt niet of wie dan ook omdat mee te maken maar ik ken het wel en dat je opgenomen bent is shit voor je maar je bent niet de enige.
in ieder geval bedankt voor je mening te geven.

groetjes samantha.

sorry maar ik ben het helemaal eens met inanna. Ik heb jarenlang gerookt, ben niet gestopt omdat ik zwanger wilde worden maar omdat ik het zat was, het slecht is etc. etc. een paar maanden daarna wilden we wel een gezin beginnen. Maar als het anders was gegaan en  ik zwanger was geworden terwijl ik nog rookte was ik echt accuut  gestopt. Je kind heeft niet de keuze en rookt gewoon mee, babies van rokers zijn kleiner, lager in gewicht, meer kans op wiegedood nou ja nog meer dingen allemaal op te zoeken op internet. Toen ik stopte had ik ook stress, maar die is wel met 2 a 3 weken voorbij. En ik rook nu al jaren niet maar heb toch echt af en toe stress, wie niet zou ik zeggen. Maar goed je moet het zelf weten, het is jouw lichaam. Maar eens met inanna ben ik wel.
lia

Hoi Samantha,
Ik weet dat het moeilijk is om te stoppen, ik kon het ook niet tijdens mijn eerste zs.
(zie verhaal in het andere rokers-topic)
Maar persoonlijk heb ik roken tegen stress altijd een een smoesje gevonden die rokende zwangeren maar al te graag gebruiken.
Ik ben van mening dat het roken toch zwaarder weegt dan de stress die je kan hebben.
Probeer een andere manier te vinden om met je stress om te gaan; ga een rondje lopen of fietsen, maar probeer die sigaret te laten liggen.
Ook ik rookte er maar 2 per dag en toch waren hele stukken van mijn placenta aangetast.
Mijn dochter is nu bijna 5 en is geboren met 7,5 pond, een flinkerd dus, ondanks mijn roken. Zover ik weet heeft ze er, gelukkig, niks aan over gehouden, maar je zal het jezelf nooit vergeven als er wel iets mis gaat. Dat blijf je je voor altijd verwijten.

Ik ben gestopt met behulp van accupunctuur, misschien is dit ook iets voor jou? Kan overigens ook helpen tegen stress.
Heel veel succes!
Sil

Hoi Samantha,

Het is misschien een goed idee om het boek van Allen Carr te lezen?
Daaruit blijkt dat rokers stress heftiger ervaren dan niet rokers en dat komt door de nicotine verslaving. Een sigaret roken verlaagd de stress ervaring die een niet roker altijd zo beleefd.
Dus OMDAT je rookt heb je meer stress.
Als je voorgoed stopt kun je ook beter tegen stress. Zolang je er af en toe 1 rookt blijft de nicotine in je lijf en zul je stress altijd als heftiger ervaren.
En zo kom je dus in een cirkeltje terecht.
Maar ik begrijp niet dat als je een kinderwens hebt je niet al bent gestopt voor je zwanger werd. Dan kun je je afkick periode al daarvoor hebben en die ellende niet tijdens je zwangerschap moeten meemaken.
Maar het is natuurlijk nooit te laat. Een week of 2, 3 extra stress door het stoppen met roken is nog altijd vele malen minder schadelijk dan de rest van je zwangerschap roken.

Dat stress excuus gaat er bij mij dus niet in, enne hoe denk je anders dat niet rokers stress overleven? Er zijn toch echt alternatieven.

Ik wens je heel erg veel succes ermee en hoop dat je een wijze beslissing neemt!

groetjes toetje

het boek van Allen Carr is echt een aanrader.
Ik heb het zelf ook gelezen voordat ik zwanger werd. Heb er bewust voor gekozen om 3 maanden voor het stoppen met de pil het boek te lezen.
En ik moet zeggen dat ik al meer pogingen had gedaan maar steeds mislukte deze.
Maar met het boek erbij is het eigelijk heel makkelijk om te stoppen.

Gr Lique

Terug
Bovenaan