ivm roken..

Eigenlijks was het meer mijn bedoeling om aan te geven dat jij niet de enige bent die stress heeft...ik vertelde je daarom van mijn baan,school en ziekenhuis, dat ik niet de enige ben die dit heeft ben ik mij ook zeker wel van bewust, maar ik grijp niet naar een sigaret. terwijl ik ook een stevige roker was. je zegt dat ik je veroordeel, sorry als dat zo overkomt, ik ben gewoon eerlijk en geen mijn mening.
Wat had je dan willen horen, dat het helemaal niet erg is om een sigaretje te roken?Snap dan je topic niet helemaal, maja..Het is zoeken naar een excuses in mijn ogen, net zoals wat hierboven al een keer eerder word genoemd.
Wat die meiden hierboven zeggen sluit ik me helemaal bij aan.

Succes ermee, ik ben er van overtuigd dat ondanks je een stevige roker bent, je die kracht echt wel in je hebt! Tenslotte doe je het ook niet voor jezelf..

Hey meiden

Hier nog een ex roker! Ik ben in verwachting van de 3e en ben alle 3 de keren direct gestopt toen ik een positieve test had. Alle andere pogingen mislukte altijd al snel maar als je weet dat er een klein onschuldig wezentje in je groeit dat geen keus heeft dan kun je toch niet anders als stoppen.

Mijn gyn zei dat bij ieder trekje van je sigaret de zuurstof toevoer van je baby even stopt, moet je eens voorstellen dat je een onschuldige baby iedere keer eventjes zijn keeltje dichtknijpt! Dat beeld moet je voor de geest halen als je weer zin hebt in een sigaret.

Ik snap best dat het moeilijk is maar probeer je dat beeld voor te stellen en geloof me je rookt geen sigaret meer.

Daan

ik vind jullie super!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
bedankt alemaal het is niet leuk om sommige dingen te horen maar soms niet even leuk maja het is wel nodig
en wat er was gezegt over dat je  eingerlijk je keel dicht knijpt van je kindje elkekeer weer dat greep mij zo aan  ik wou echt geen sigeret meer aan raken en doe ik ook niet meer ik had dat ook nooit zo bekeken dat vind ik erg ma ben blij dat het me verteld is wand je kan een menig hebben maar die kan ook bijgesteld worden en dat doe ik echt wand dat wil ik niet mijn kindje aan doen nog bedank allemaal echt waar
veel liefs samantha..

Hallo meiden

Ik wil hier even op reageren voor dat ik zwanger was rookte ik zeker anderhalf pakje sigaretten op een dag toen ik zwanger was van mijn eerste ben ik van de ene op de andere dag gestopt mijn vriend had nooit gedacht dat het mij zou lukken en die stond er gewoon versteld van nou is mijn zoon 2 jaar en ik heb nooit meer een sigaret aangeraakt want ik had ook zoiets over mij het geld besteed ik liever aan mijn zoon of iets anders dan aan sigaretten en tijdens mijn zwangerschap is mijn zus overleden plotseling hoezo stress maar geen sigaret aangeraakt ben gewoon meer gaan snoepen die pondjes gaan er ook weer af nou ben ik zwanger van de tweede en ik maak me geen zorgen van hoe moet dat met roken het zit bij iedereen gewoon tussen hun oren en ik heb er ervaring mee en inderdaad stress is geen excuus hiervoor je wil inderdaad een gezond kind op de wereld zetten en ik had zelf ook zoiets van als ik bevallen zou zijn zeg je toch niet tegen je kind ga jij maar in de box ik ga buiten een sigaret roken wat is er nou belangrijker je sigaret of je kind en wees blij dat je zwanger mag raken want dat is ook niet altijd even vanzelfsprekend . ik wens degene die er problemen mee hebben succes toe voor dat je begon te roken kon je ook zonder en ik rookte 15 jaar lang en over vooroordelen gesproken dat is onzin want stress kan je op een andere manier verwerken dan roken wat voor stress het ook is ik heb er zelf vroeger woorden erover gehad met mijn zus die overleden is ze zij tegen mij ik spreek je nog wel als het bij jou zover is en helaas heeft ze het niet bewust mogen meemaken

quote: ben2710 reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('02-10-2007 15:59:44'));

hoi meis, ja ook 1 sigaret is slecht voor je kindje, maar stress nog veel meer. Ik weet uit ervaring dat het heel moeilijk is om te stoppen en in het begin van mijn tweede zwangerschap heb ik ook gezondigd, zou zo zeggen probeer ervan af te blijven en op dat moment een stuk fruit te eten of drink een glas water en als het echt niet meer gaat probeer het dan echt te beperken tot 1.   wens je veel sterkte en suc6
liefs linda

Stress is niet slechter dan roken. Wat is dat toch dat iedereen bang is voor stress tijdens zwangerschap? Je kind kan dat best wel hebben hoor! Als je 9 maanden lang onder hele zware stess gebukt gaat (dan bedoel ik dat echt je leven op z'n kop staat) dan is het een ander verhaal. (ook dan denk ik dat roken slechter is dan stess)
Ik kan niet oordelen, heb nooit gerookt. Dus mag ook niet een oordeel vellen. Het lijkt me dus wel een echte verslaving dan, als je met stress gaat roken.
Hoop voor je dat je geen schuldgevoel overhoudt straks.
Heel veel succes!

quote: samantha mama van chloe reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('03-10-2007 12:48:28'));

ik vind jullie super!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
bedankt alemaal het is niet leuk om sommige dingen te horen maar soms niet even leuk maja het is wel nodig
en wat er was gezegt over dat je  eingerlijk je keel dicht knijpt van je kindje elkekeer weer dat greep mij zo aan  ik wou echt geen sigeret meer aan raken en doe ik ook niet meer ik had dat ook nooit zo bekeken dat vind ik erg ma ben blij dat het me verteld is wand je kan een menig hebben maar die kan ook bijgesteld worden en dat doe ik echt wand dat wil ik niet mijn kindje aan doen nog bedank allemaal echt waar
veel liefs samantha..

Heel veel succes Samantha, maar het gaat je vast lukken!
Heet je andere dochter trouwens Chloë? Mijn jongste heet ook zo, dus je begrijpt dat ik het een hele mooie naam vind!
Sil

hoi, sjana ik ben al een tijdje gestopt hoor!!!!!!!! maar weet uit ervaring dat het heel moeilijk is om dat ook te blijven tijdens stress situaties, zeker als je een zware roker ben geweest, nu kan ik heel goed zonder en ben er ook blij om.
En Sjana ja het IS een behoorlijke verslaving vergelijkbaar denk ik met andere verslavingen, en de 1 kan beter  en sneller  afkicken dan de ander, heb ook  niet gezegd dat ze vooral door moet gaan toch????? nee!!!   maar als de nood heel hoog is........voor mij hoeft het niet meer, maar voor iemand die nog moet beginnen met het afkicken van het roken kan het soms helpen om af en toe een trekje of 1 sigaret te nemen, je gaat het vanzelf heeeeeeeeel erg goor vinden.althans bij is het wel zo gegaan.

hoop dat ik je aanval  en ergenis een beetje minder kan maken,  en trouwens iedereen moet zelf weten wat ie doet , en je mening geven  alla maar persoonlijke aanvallen vind ik toch wat minder, we proberen tenslotte iemand anders te helpen en advies te geven niet waar.  

linda

Was niet zo bedoeld hoor.
Maar het lijkt me wel moeilijk voor jezelf vooral, dat je niet kunt stoppen.(vooral  dat schuldgevoel)  Hartstikke goed als je dat wel kunt hoor. Want zoals ik al zei, omdat ik nooit gerookt heb, weet ik ook niet hoe het is natuurlijk!
Maar super dat je gestopt bent.
Overigens ben ik niet zo'n anti hoor, iedereen moet het zelf weten.

Terug
Bovenaan