Januari 2023

Omdat de beentjes aan de korte kant zijn willen ze dat in de gaten houden. Ook meer omdat het "netjes" is om te doen dan dat ze zich zorgen maken...Ik snap jou idee ook wel. Soms weten we te veel, terwijl er niks aan de hand is. Ik heb me er wel zorgen over gemaakt en soms spookt het nog door mijn hoofd, maar waarschijnlijk allemaal voor niks. Ze zeiden het bij mij ook pas bij 25 weken ineens dat het uit de uitslag van de 20 weken echo gekomen was terwijl ze bij de 20 weken echo zelf zeiden dat alles perfect was dus het kwam even onverwacht aan... Wat is de reden dat ze het bij jou adviseren?

@IsaV en @Lenas Same here. Bij de 20 weken echo was alles goed. En daarna groeiecho advies via de verloskundige met 30 en 34 weken i.v.m. groot hoofdje. 
Ook meer uit netheid want heb een 1e consult gehad bij de gyn. vanwege eerdere spoedkeizersnede en die wilde ook even naar de kleine man kijken en die gaf aan het is toch een hollandse vent;) en zag geen reden tot zorg.

Ja veel is uit voorzorg maar vind het toch niet zo fijn dat je dan die stress moet voelen. Snap wel dat jij je er ook wat zorgen over maakt. Wanneer is je echo? 
Bij ons zeiden ze met 20 weken ook dat de beentjes iets te kort waren maar mijn vriend en ik hebben ook beide korte benen dus dat vond ik dan weer vrij normaal haha.
De aanleiding was uiteindelijk gewoon een meting van mijn buik die ze te groot vond, ofja mijn baarmoeder zat te hoog zei ze (risico op grote baby, zwangerschapsdiabetes).
Maar ik heb dus de echo van maandag afgezegd en dinsdag nog een controle gehad die toch al gepland stond. Toen had ik iemand anders die heel ervaren is en die zei dat alle metingen prima waren en dat ze nergens aan kon voelen dat het een grote baby zou zijn. Dus geen vervolg meer nu :)
Over 2 weken gewoon weer reguliere controle en ik ga uit voorzorg wat meer op mijn suikers en eten letten. Ik hou wel erg van mijn koekjes en chocolade maar dat ga ik nu ff loslaten.
Depss, zagen ze bij jou dan op de groeiecho een groot hoofdje of met het voelen en was daarna alles goed? Wel fijn dat hij geen reden voor zorgen zag :) dat scheelt weer. Heb je nu ook een keizersnede of een gewone bevalling? 

Ik moet nog 2 weken wachten...inmiddels wel een 3D echo gehad waar ze er niet naar gekeken hebben maar ook die mevrouw/verloskundige zei dat ik me over deze meting echt geen zorgen moet maken. Dus het lukt wel redelijk om er niet de hele dag over in te zitten. Wij zijn inderdaad ook beide korte mensen ? En de Nipt was ook goed.
Wel fijn dat er voor jou geen vervolg meer nodig is! 

De groei echos heb ik nog niet gehad maar de gynaecoloog wilde toch even spieken en die maakte zich geen zorgen. Even afwachten nog:) Ik heb 21 november de groeiecho met 30 weken.
ik denk dat het in 80 procent van de gevallen gewoon uit voorzorg is hoor meiden:)

Ik zit nog in de keizersnede natuurlijk bevalling spagaat. Heb het maar even uitgezet voor nu. Hopelijk gaat verder met julie alles goed

Wat fijn dat je er niet over in zit Lenas, dat scheelt toch weer wat stress! 
Depss, Spannend nog de groeiecho maar dat zal ook vast goed zijn. 
Wat zijn voor jou de voor en nadelen van wel of geen keizersnede? Je mag waarschijnlijk kiezen zeker?
Hier gaat verder alles goed, begin wel wat druk en stress te voelen om alles geregeld te krijgen voordat de baby komt. Maar gelukkig nog maar 4 weken werken en dan verlof! 

Hey dames, hoe gaan jullie laatste loodjes? Nog extra controles gehad?
Ik begin het nu wel zwaar te vinden, vandaag laatste werkdag en dat mag ook echt wel. Ik voel me de hele week al niet echt lekker dus heb nog extra bloed laten prikken. 
Mn buik begint nu echt wel in de weg te zitten hihi.
Hoe is dat voor jullie?

hi hi,
Bij de groei echo was hij wel aan de grote kant vooral zijn buikje. Hoofdje gelukkig gewoon op schema deze was bij de 20 weken echo aan de grote kant. 21 december de laatste groei echo. 
Deze uitslagen zullen wel mee gaan naar de gyneacoloog want 21 december is tevens mijn laatste afspraak bij de verloskundige en ga ik over naar het ziekenhuis. 30 december het laatste gesprek over bevallen of keizersnede. Het is inderdaad een keuze.
Onze dochter was groot ruim 4 kilo en sterrekijker. Hierdoor werd het uiteindelijk tijdens het persen een spoedkeizersnede. 
Nu mogen ze niet inleiden etc om een grote baby bijv. eerder te halen want dan wordt de druk op de oude wond te groot. Dus ik heb nu zelf zoiets van als het natuurlijk op gang komt wil ik het wel proberen tot 39 weken en dan in week 40 een keizersnede plannen mocht hij niet zelf komen. Dit om hetzelfde te voorkomen 20 uur in het ziekenhuis met weeen en doodvermoeid een keizersnede in dat was niet fijn in mijn herstel en het herstel duurde erg lang. Ze mogen zowieso tijdens het proberen op elk moment de bevalling als nog keizersnede laten worden als de druk alsnog te groot wordt en de baarmoeder zou kunnen scheuren. 
Het wordt hier ook wel zwaar! met een 3 jarig meisje met eigen wil vind ik de mama dagen soms nog zwaarder dan de werkdagen. Over 1,5 week ook met verlof en donderdag de sleutel van ons nieuwe huis. Wordt druk allemaal en ik ga echt proberen mijn rust te zoeken en te behouden. 
Nog even @ IsaV met hoeveel weken ga je met verlof? Volhouden meis:) straks lekker de beentjes omhoog!

Terug
Bovenaan