Januari 2023

@mar loes jaa heel lastig gelukkig hebben we nog ruim de tijd haha. Op ons lijstje hebben we ook 
(Jace en) Marley 
(Jace en) Hailey
(Jace en) Jailey
(Jace en) Jamie 
(Jace en) Bailey

Dus we hebben al wat om uit te kiezen ??

Hoi allemaal, 
Fijn dat alles goed gaat met alle moeders en kindjes hier! :)
En leuk dat een aantal al het geslacht weten. Een vriendin van mij maakt MRI's en scans in het ziekenhuis, maar ze hebben ook een echoapparaat. Dus vorige week even bij haar langsgegaan, heeft ze  weer even de kindjes laten zien. Helaas konden we de geslachten niet goed zien, ze lagen te draaien en niet in de goede hoek. Dus we zullen geduld moeten hebben tot de 20-weken echo, die staat gepland op 12 augustus dus dat is ook al snel. :)
Wij wachten ook tot na de 20-weken echo met het doen van aankopen. We hebben nog niets gekocht. Wel ben ik internet aan het afstruinen en heb ik allemaal linkjes onder mijn favorieten opgeslagen. Maar een echt lijstje is het nog niet. Ik moet eerlijk toegeven dat ik het allemaal nog steeds een beetje overweldigend vind en ik soms door de bomen het bos niet meer zie. Zo veel keuzes en opties en tips en advies... Ik weet niet waar ik goed aan doe dus schuif het allemaal nog maar even voor me uit. Ook over namen hebben we het bijvoorbeeld nog niet gehad, daar wachten we mee tot we de geslachten weten. Ook daar zijn de opties eindeloos en dat geeft me op het moment meer stress dan plezier... Maar dat verandert vast na de echo. :) Weet niet of dit herkenbaar is voor dames?
Wel heb ik van het weekend mijn kledingkast uitgezocht en wat zwangerschapskleding erin gelegd, want de buik begint nu wel te groeien. En we hebben de kinderkamer leeggehaald en gewit, dus we zijn er heus wel mee bezig. Komt alleen de volgende keuze weer om de hoek kijken: wat gaan we met de muren doen.. En zo houd ik mezelf lekker bezig, hahah!

Jacw, ik denk ook niet aan het drankje hoor. Leuke namen allemaal!
Ingelle, je hebt ook nog tijd toch alles op je eigen tempo. Bij ons heeft het ook wel even geduurd maar ben er nu wel helemaal in haha :) en heb ook ineens zin om te kopen en om naar namen te kijken. Denk dat ik binnenkort ook een hoop kleding weg ga leggen want ik kan toch bijna niks meer aan, zeker mijn broeken niet meer helaas.
Wij hebben vrijdag onze 20 weken echo. Wel spannend want na de 12 weken hebben we geen controles meer gehad. 
Ik heb op het moment echt veel last van een strakke en gespannen buik. Zo lastig. Hebben jullie dat ook? Maar verder niks te klagen want alles gaat heel goed :) 

Hoi!
Lees al een tijdje mee, ook uitgerekend in januari namelijk. Leuk om jullie verhalen te lezen. Ik zit nu op 17 weken. Merk dat ik het bij een krampje of een ‘gek gevoel’ moeilijk vind om niet te piekeren (wellicht ook getriggerd door een ‘missed abortion’ van vorig jaar waar ik na dat bericht nog wekenlang mee rond heb gelopen). Ben na vier goede echo’s nog steeds bang dat het dan ineens niet meer goed is. Herken wat je zegt IsaV van de gespannen buik. Had een paar dagen geleden een opgezette buik en een wat vervelend gevoel. Vk zei dat met dit termijn er van alles verplaatst en je baarmoeder steeds hoger komt. Zorgt ervoor dat je van alles voelt. Ik hoop gauw wat babybewegingen te voelen!

Ben benieuwd naar de 20-wekenecho’s van iedereen! Hoe was die van jou gisteren IsaV?

Hi hi Dames,
onze 20 weken echo is 9 september en volgende week woensdag de 17e de geslachtsbepaling. Nu hebben wij al heel lang een naam voor een Meisje. Onze dochter heet Maisie vernoemd naar mijn oma (margareth) zonder tweede naam. Nu is onze meisjes naam weer met de letter M. 
Een tweede kindje een tweede naam geven is ook gek. dus dan krijgen we M. en M. heeft iemand hier ervaring mee? We vinden het een erg leuke naam. En het dan een groot Jip en Janneke gehalte zijn haaha
Maisie en Millie. Graag jullie mening haha

Hallo dames hoe is het met jullie???
Ik ben inmiddels weer eens op het forum beland. Na allerlei taferelen waar ik jullie niet mee lastig ga vallen... Maar ik ben laatst ontzettend beroerd geweest en dit komt door de waardes van mijn schildklier. Verloskundige heeft bericht aan huisarts gegeven en ik heb hun nog gebeld; mw word in gang gezet u hoort van ons. Een week verder... Weer bellen; oh sorry mw mijn collega is dit vergeten. Pfff 
Net gebeld met ziekenhuis ik moet naar een internist om te onderzoeken of ik een schildklier afwijking hebben of ik medicatie moet slikken. En waarschijnlijk blijf ik ter controle iedere 6 weken bloedprikken. Maargoed. Gedoe. 
Daarnaast heb ik last van tunnelsyndroom lijkt het wel (wel wat vroeg, want ben nu 17 weken). Ik herinner mij in mijnvoruge zwangerschap dit ook te hebben maar aan het einde van de zwangerschap. Maargoed. Heel irritant want werk in de zorg en kan dan gelijk niet veel kracht zetten met mijn handen. Voel me gelijk weer bezwaard tegenover collega's.
Maargoed ik geniet tussendoor nog wel ervan, maar alles eromheen soms is het wat. ik heb met mijn zoontje van 2 (bijna3) ook gelukkig veel leuke afleiding!  En 23 augustus 20 weken echo en dan weten we wat het word spannend!
Zo genoeg geklaagd! Hoop dat met jullie alles oke is!
Fijne avond!

Hoi allemaal,
Wij hadden afgelopen vrijdag de 20-weken echo. We krijgen twee dames! Ze doen het allebei hartstikke goed en ontwikkelen en groeien vlot (merk ik ook aan de gestage groei van mijn buik). Nu we de geslachten weten komt het allemaal weer wat dichterbij. Maar snel aan de slag met de kinderkamer nu de buik/fysiek het nog toestaat. :)
@ IsaV Hoe ging de 20-weken echo? De buik is lekker aan het groeien en er staat zeker wat spanning op. Dat belooft wat voor de komende maanden. 
@ Cato Roos Heel begrijpelijk dat je je snel zorgen maakt, je relateert het toch automatisch aan de vorige zwangerschap. Ik zit ook te wachten tot ik de kindjes voel, dan heb je tenminste een teken dat alles goed gaat, ook zonder echo. Maar je lichaam herkent het snel als er iets niet goed is, dus zolang je je goed voelt kun je ook voorzichtig uitgaan van een goede gezondheid van je kindje. 
@ Depps Ik vind het een leuke naam en helemaal niet gek om dezelfde beginletter te pakken, dat doen zo veel ouders. Het is alleen zonder tweede naam wel praktisch wat onhandig met post en registraties enzo, maar daar kom je ook wel uit. Ben het met je eens dat het een beetje gek is om het tweede kindje wel een tweede naam te geven. Maar eerst maar even afwachten wat de geslachtsbepaling uitwijst... Spannend!
@Vhs Wat vervelend dat je je zo beroerd hebt gevoeld, en dan ook nog gedoe met de huisarts waardoor alles nodeloos lang duurt. Hopelijk heb je snel duidelijkheid over wat er aan de hand is en kunnen ze de klachten met medicatie oid verminderen. Tunnelsyndroom ken ik niet en heb ik opgezocht, ook heel vervelend en lastig met je werk zeg. Kunnen ze er iets aan doen? Je krijgt het wel voor je kiezen. Knap dat je nog wel kunt genieten van je zwangerschap, dat is zo belangrijk. Succes met de wachtweek tot de 20-weken echo!

@Ingelle twee dames wat leuk!!! 
@Jacw hele toffe namen :)

@vhs hoe ver ben je nu? Ik had dit (carpaal) bij ons eerste kindje tot het eind en nog wel eens last. Rot he! Ik deed wel is de kraan warm koud warm koud dat hielp even. Ben bang dat het weer gaat komen vorige keer begon het na de 20 weken. 

Terug
Bovenaan