Januari 21 kindjes en mama's

<p>Hierbij het topic voor de januari 2021 kindjes/mama's vanuit het zwanger topic door naar het baby gedeelte, zodat we hier verder kunnen kletsen. </p>

Jaaaa daar is het nieuwe topic! Zullen we ook een voorstelberichtje doen? Misschien sluiten er nog mama's aan die niet in het zwanger topic zaten?
Ik ben dus tulipaa, mama van Lotte (juni 2019) en op 8 januari opnieuw mama geworden van een dochter, Sanne. Oh en ik ben 40 jaar (net!), woon in Noord-Brabant en werk in het onderwijs.

Bedankt voor het openen, Doutzen. 
Hier mama van onze zoon (mei 2019) en onze dochter van 12 januari van dit jaar. Zelf ben ik 32 jaar, woon ook in Noord - Brabant. 

Hoi, 
Ik sluit ook graag aan. Had al een tijdje niet meer meegekletst in het zwanger topic, maar nog wel regelmatig meegelezen. 
Ik ben op 4 januari mama geworden van ons zoontje Olivier. En onze dochter is in 2019 overleden toen ze 5 maanden was. Ik woon in Overijssel en ben 33 jaar.
Merk dat ik enorm onzeker ben wat betreft mijn zoontje, dus heel fijn om hier wat ervaringen uit te wisselen/lezen. 

M Lies. Wat heftig zeg! Heb je specifieke zaken waarover je onzeker bent? Misschien kunnen we al tips of tricks delen met je. 

Eigenlijk over alles wel. Olivier is niet een heel tevreden baby, hij huilt veel en hard. Het is dan echt zoeken wat er precies aan de hand is. Het hele "kijk naar je baby en dan weet je het" gaat voor mij niet op. Ik zie nooit hele duidelijke signalen en hoor ook geen verschil in zijn huiltjes.
Wat ik momenteel het meest lastig vind is of hij wel voldoende slaapt. Hij is soms wel 2 uur achter elkaar wakker en ziet er dan ook duidelijk oververmoeid uit. Ook doet hij overdag vaak hazenslaapjes. Ik heb echt geen idee hoe ik hem kan helpen beter in te slapen en door te slapen, behalve hem vasthouden. 's Nachts slaapt hij wel wat makkelijker gelukkig.

Fijn dat je weer mee schrijft M Lies! Was je verhaal nog niet vergeten, kan me voorstellen dat het een indrukwekkende tijd is en ook het verlies van je dochter weer erg dichtbij is. Van harte met Olivier en deel vooral onzekerheden!

Ik ben dus gebruikerSN, mama van Magali die is geboren op 23-12 dmv geplande keizersnede. We hebben al een zoontje van net 2 jaar.

M lies, hier hetzelfde probleem. S Nachts gaat het goed, maar overdag is Sanne iedere dag ook wel een keer 3 tot 4 uur wakker, waarbij ze steeds in slaap valt maar zodra ik haar weg leg ze weer wakker wordt. Ik heb haar nu na het eten boven in bed gevoed met alleen een schemerlamp aan en nu ging ze wel slapen. Misschien dat er beneden te veel prikkels zijn? Ik weet niet of je bv geeft? Maar wat hier ook helpt als ze echt jengelig en oververmoeid is, is liggend op mijn zij voeden. Ze ligt dan zelf ook op haar zij en met haar lijfje echt tegen me aan. Ze kan dan makkelijker boertjes laten tijdens het drinken. Vaak valt ze dan vrij snel in een ontspannen slaap.

Terug
Bovenaan