Januari 21 kindjes en mama's

M Lies, hier is het ook vaak een soort afvinken (slapen, luier, krampjes, boertje dat dwars zit, honger etc) en bij twijfel leg ik haar aan de borst of doe haar in de draagzak. (Draagzak is echt een life saver hier!) Magali slaapt ook alleen op me of in de draagzak, we zijn rustig aan het oefenen met alleen slapen, dat lukt in de nachten nu iets meer, maar deels ligt ze op me of naast me. Als ze alleen slaapt, dan met inbakeren en speentje. Als ze te moe is en niet goed in slaap komt, doe ik vaak een snel badje, daarna is ze zo kapot dat ze als een blok in slaap valt. Hier dus ook nog erg zoeken, de ene dag beter dan de andere. Je moet ze toch nog echt leren kennen ook en ze is weer anders dan haar broer. Wat heb jij allemaal al geprobeerd? Nog tips?

Wel fijn om te lezen dat ik niet de enige ben die zoekend is.
Ik heb het boek Droomritme van Stephanie Molenaar gekocht en probeer haar tips toe te passen. Slapen overdag in bed met een vast ritueeltje. Ik heb een swaddle up inbakerzak, zodat hij zichzelf niet wakker 'slaat' en een fopspeen. Soms slaapt hij meteen in. Soms ligt hij zo een uur wakker. Ernaast blijven zitten helpt wel.
's Middags ga ik meestal met hem wandelen, daarvan valt hij instant in slaap en dan laat ik hem daarna in de wandelwagen liggen.
En als het de hele dag drama was qua slapen, laat ik hem' s avonds lekker bij mij liggen om even wat in te halen.
Hij slaapt in een cosleeper bij ons op de kamer, denk dat hij daarom 's nachts ook makkelijker slaapt, omdat wij (ik) dan in de buurt zijn?

Badje hebben wij hier 1 keer geprobeerd voor het slapen gaan, maar hij vindt dat zo vreselijk dat hij zichzelf helemaal overstuur huilt. Niet echt rustgevend dus :)

Badje vond ze hier bij de kraamhulp ook wel lekker en de tummytub ook, maar dat vind ik allebei zelf een beetje akelig met vasthouden en daar reageert ze volgens mij op door dan meer te huilen. Onder de douche met papa vond ze heel fijn (ik denk door het huid op huid contact) en ik heb er vandeweek even bij me in bad genomen toen ze veel krampjes had. Dat vond ze mwahhh, maar ze viel daarna wel snel in slaap.

Ohja, en als ik het echt niet meer weet dan kleed ik haar uit tot op haar luier en zelf ontbloot bovenlijf en ga met haar in bed liggen (doe ik sowieso elke avond even). Rust voor allebei en dan zien we daarna wel weer verder... Maar iedereen is aan het zoeken zo te lezen! Grappig dat het badje niet altijd een succes is, douchen met papa vindt Magali ook heerlijk idd!

Wat leuk een nieuw topic, ik had in het andere topic nog niet gereageerd. Maar op 12-1-21 is onze dochter geboren. We hebben al een dochter van net 2! 

Hier gelukkig (afkloppen) nog geen last van krampjes. We gebruiken vanaf de geboorte, ik trouwens ook al aan het einde van de zwangerschap: orthica orthiflor start. 
Een aanrader en zeker voor kinderen die met een keizersnede worden geboren! 

Onze eerste dochter is met een keizersnede geboren vanwege stuit en nu vaginaal bevallen. 

Hier slaapt ze overdag ook voornamelijk op ons, maar na de laatste fles, vanavond om 21.00, leggen we haar in het wiegje. Zodra we zelf naar bed gaan, nemen we haar mee naar boven, handig zo’n draagbaar wiegje! En kijken we hoelaat ze komt. We doen niet aan een droomvoeding om 23.00/24.00 aangezien ze daar heeeeel onrustig van wordt, dus nu gaan we gewoon zelf op tijd nssr bed en laten haar de nacht bepalen. Afgelopen nacht zat er 6!! Uur tussen ? 

Hoi allemaal, ben zo af en toe actief op het forum maar niet in zwangertopics, wel soms meegelezen in ‘Januari’. Merk dat ik het delen van ervaringen toch op z’n tijd wel prettig vindt. Gefeliciteerd allemaal met jullie kindjes!
Ik ben 9 januari bevallen van onze zoon en we hebben al een dochter van bijna 3. Heftig hier is de jaloerse peuter, die haar eigen ding op het kdv ontzettend mist. Het niet goed herkennen van signalen herken ik hier ook. Onze zoon geeft constant hongersignalen af, uiteraard bij honger, maar ook heel erg bij kramp, reflux (licht en verborgen) en ander ongemak. Ik geef flesvoeding omdat ik bij de eerste weken lang ziek ben geweest en aan de antibiotica zat vanwege vele borstontstekingen.

Fijn om hier wat tips te kunnen opdoen en te delen. Het is elke dag weer opnieuw ontdekken merk ik en ook elke week zie ik veranderingen en fases. 
Ik ben 6 januari bevallen van mijn zoon  via een een spoedkeizersnede. Het is ons eerste kindje.  

Wat hier helpt met in slaap br erng ern is snachts aan de borst in slaap vall een in zijlig.  We fluisteren snachts en houden het vrij donker.  Overd asgs maken we wel gewoon lawaai,  meestal zijn er in 24 uren na 2 of 3 voedingen een moment waarop hij wakker is, dit neem ik zo aals het is, ik neem hem gewoon lekker bij me en, hij hoeft ook niet altijd te slapen.....   darmkrampjes werden hier veroorzaakt door een andere voedingshouding(madonna)  dus we zijn weer terug gegasn op de rugby houding.  
De draagzak sinds vandaag geprobeerd en dit werkt erg goed om in slaap te krijgen en je hebt even je handen vrij om wat andere dingen te doen.

Terug
Bovenaan