Januari 21 kindjes en mama's

Leuk een nieuw topic, op naar de volgende fase haha!

Ik ben Marieke en we hebben op 17 januari ons tweede zoontje gekregen. Onze oudste is nu bijna 17 maanden. Ik woon in Zuid-Holland en ben 32 jaar.

Het gaat hier best goed. Merk alleen dat ik toch wat onzekerder ben dan gedacht. Ik vergelijk alles met ons eerste zoontje maar dat is niet helemaal eerlijk omdat hij bijna twee weken later werd geboren en een stuk flinker was. Hij sliep ‘s nachts met dit termijn al een stuk beter (we zijn verwend, dat weet ik maar al te goed haha). Ik ben dus steeds “bang” dat ik het niet goed doe omdat het niet hetzelfde gaat. Ik weet natuurlijk dat ieder kind anders is maar die hormonen he ?. Hugo lijkt een beetje een omgekeerd dag-nacht ritme te hebben. Verder overigens wel een tevreden mannetje.We gebruik Sab Simplex bij hem voor de krampjes en ik zelf neem ‘s avonds orthiflor start. Wij konden onze oudste niet plat leggen toen hij twee weken oud was maar we hebben dat dit keer helemaal niet. Ik heb het idee dat deze combi tegen krampjes dus goed werkt. Verder voed ik ook graag rugby style, dan drinkt hij het beste!

Ah wat leuk dat het nieuwe topic er is! En gezellig dat er nog andere dames meeschrijven!

Ik ben Anoek, 28 jaar en in woon in het midden van het land. Op 24 december is onze zoon Jens via een geplande keizersnee ter wereld gekomen omdat hij in een stuitligging lag.

Hier gaat het in slaap vallen wisselend. Overdag merken we dat hij liever op ons in slaap valt en dan kunnen we hem daarna wel makkelijk in zijn babynestje in de box leggen en slaapt hij lekker verder. Of hij slaapt gewoon lekker bij ons, daar genieten wij ook enorm van! Ik vroeg me af of jullie de slaapjes al apart boven doen? Hier in ieder geval nog niet. 'S nachts gaat het eigenlijk al bijna een week ontzettend goed met slapen! Hij komt om de 3-4 uur maar gisteren en afgelopen nacht opeens heel veel meer uren! Wat wij wel hebben veranderd is dat we hem nu in een slaapzak laten slapen in plaats van lakentje met deken. We merkten dat hij dan altijd weer wakker werd als we hem instopten. Nu doen we de slaapzak aan, even kroelen en dan in slaap in zijn eigen bedje. Inmiddels leggen we hem gewoon wakker in de slaapzak in zijn bed en slaapt hij zelf gewoon in. Heel fijn!

Vanmiddag gaan we dus wel zijn tongriem laten klieven, bedankt voor jullie bemoedigende woorden! Gisteren hadden we nog een heel avontuur pfff. We moesten 's ochtends naar de huisarts omdat hij nog zo geel zag, begin van de middag bloedprikken en toen later werden we gebeld dat we naar het ziekenhuis moesten omdat de kinderarts verder onderzoek wilde doen, de waardes waren te hoog. Dus wij naar het ziekenhuis en daar heel wat uren gezeten, Jens is door meerdere artsen onderzocht en weer opnieuw bloedprikken. Uiteindelijk mochten we na ongeveer 4 uur naar huis. De waardes waren gelukkig nog niet alarmerend en er waren al wat oorzaken uitgesloten zoals een auto-immuunziekte gelukkig! Vrijdagochtend moeten we weer bloedprikken en dan gaan ze kijken of de waardes zakken of dat er verder onderzoek en behandeling nodig is. Jens was bij thuiskomst helemaal van slag en overstuur en bleef maar krijsen. Uiteindelijk rond 22 uur weer een beetje rustig gekregen en toen ging hij slapen en werd hij om 4:30 pas wakker! Denk dat hij even het een en ander moest verwerken. Deze ochtend dus maar heel rustig aan en dan die tongriem en dan alleen maar knuffelen!

Leuk ern nieuw topic!
Ik ben Jennifer en 13 januari bevallen van onze zoon Job. We hebben een dochter van 18 maanden. Ik ben zelf 27 jaar en woon in midden limburg.

Vandaag met Job naar het cb geweest voor te wegen en hij is boven zijn geboortegewicht! Hij is in 1 week tijd 220 gram bijgekomen.
De voedingen hier zijn wel een dingetje. Job doet echt mega lang over de fles wel 40 minuten. Nu een andere fles gekocht en net heeft hij de fles in 10 a 15 min opgedronken. Ik was vaak 1 uur en 10 min. bezig met voeden. Ik geef eerst borstvoedig en daarna fles.
Slapen gaat hier eigenlijk wel prima. Het is een heerlijk ventje en zijn helemaal in de wolken met ons gezin.

Hoi Anoek, klinkt heftig jullie avontuur met Jens. Vervelend lijkt me dat de eerste weken van alles moeten ondergaan met zo’n kleintje. Hopelijk is vanmiddag alles goed gegaan.
Wat betreft het slapen overdag gebeurt dat hier ook nog niet boven in zijn bedje hoor. Veelal in zijn babynestje in de box, de kinderwagen of op ons. Wil daar op een gegeven moment wel mee beginnen maar hij is nu nog zo klein.

@MariekeSep, herken je onzekerheid. Dacht ook omdat het ons tweede kindje is dat ik het nodige al wist. Maar indd zoon is heel anders dan onze dochter destijds was. ? Gelukkig is hij een stukje relaxter, maar alle signalen op tijd bij hem herkennen gaat me nog niet altijd even goed af.

Ha meiden, poeh hier ook een paar dagen met niet zeker weten wat nou te doen. Herken dat je in eerste instantie denkt oh dit ken ik, maar dat het toch wel weer echt een ander kindje is dan de eerste.. Wegleggen blijft heel lastig, vooral omdat ze zo snel gaat boeren en spugen van plat liggen. Soms lukt het en dan slaapt ze even. Maar omdat het voeden, tussendoor boeren en in bedje krijgen zo lang duurt, komt ze na een uurtje alweer met honger. Gebroken nachten dus en ook wel frustrerend af en toe overdag om aan niks anders toe te komen. Kan door de keizersnede niet super soepel overeind komen in bed en uit bed stappen, en dan staat de co sleeper eigenlijk meer in de weg dan dat het helpt. Heb nu een babynestje besteld, hopelijk is dat fijner. Hebben jullie daar ervaring mee?Verder op de onrustige voedingen en slaapjes na, doet ze het goed! Dinsdag goede controle bij het CB, ze was 900 gram aangekomen in 2 weken! Krijgt ook echt steeds meer spekjes op armpjes en beentjes, heerlijk!

Hoop dat het goed is gegaan met Jens gister Anoek en jullie van de onrust af zijn!

Stiekem toch heel fijn te lezen dat iedereen erg zoekend is. Voel ik me minder alleen ;)
Pittig, Anoek, dat jullie al vanalles moeten ondernemen met Jens! Was het goed gegaan gister? 
Wij hadden gister een controle op het consultatiebureau, dat vond ik al een hele onderneming. Hij was wel goed gegroeid! Heb veel tips bij reflux meegekregen, we vermoeden dat hij daar licht last van heeft. En Olivier was na dit bezoek zo uitgeteld dat hij vannacht prima heeft geslapen. En momenteel ligt hij in zijn eigen bed, waar hij na 20 minuten rondkijken uit zichzelf in slaap is gevallen. Hier dus een trotse moeder! (er volgde een slaapje van niks, maar hij ligt er nog steeds zonder protest in).
GebruikerSN, wij hebben een cosleeper die wat schuin gezet kan worden, dat lijkt hier wel te helpen tegen het terugstromen van de voeding. En na het voeden laat ik hem een tijdje rechtop tegen me aan liggen voor ik hem wegleg. En van het consultatiebureau kreeg ik de tip om hem niet te snel achter elkaar te voeden. Als hij eerder dan 3 uur huilt om voeding, kan je eerst proberen of het met een fopspeen of schone pink lukt om weer tevreden te worden. Als dat lukt, is het geen honger, maar zuigbehoefte. Zuigen schijnt bij reflux verlichtend te werken.
Hoe doen jullie het overdag met slapen qua kleding? Ik gebruik een inbakerslaapzak waar hij 's nachts in z'n romper in ligt. Maar vind het overdag zo'n gedoe om hem steeds voor elk slaapje uit te kleden en daarna weer aan.
En gebruiken jullie ook een draagzak? Mijn kraamhulp zei dat dit pas mocht als hij zijn hoofd rechtop kan houden, maar ik heb speciaal een draagzak gekocht die vanaf de geboorte gebruikt kan worden. Nu twijfel ik dus of ik hem nu al kan gebruiken. 

M Lies, ja je bent zeker niet de enige nee! Liggen en rustig rondkijken is hier nog niet zo'n succes. De co sleeper staat idd heel schuin, maar het wil nog niet zo helpen. Aankleedkussens liggen ook schuin. Het drinken gaat idd in kleine beetjes, maar dat is ook omdat ze steeds stopt. Een voeding van 20 min drinken kan soms zo 2 uur duren, met tussendoor boeren, hikken, even kort slapen etc. Bij m'n eerste gingen we hem juist wakker maken als hij in slaap viel door halverwege de voeding te verschonen. Dan dronk hij goed door en kon daarna ook langer slapen. Die lag met 5 weken in z'n eigen kamertje te slapen (lichte slaper dus daarom sneller apart gelegd)! Dat verschonen is met de reflux wat vervelender, maar ik overweeg dat wel weer in te voeren nu.. lastig allemaal zo. Die draagzak kan inderdaad gewoon hoor! Als het nekje ondersteund wordt (leg ook de handjes onder het kinnetje) en de beentjes/heupen goed in de M-positie zitten. Ik loop veel met de draagzak, al wordt het fysiek soms zwaar. Het is wel een van de weinige plekken waar ze tevreden is en slaapt. Onze kraamhulp van de eerste was draagzak consulente en die heeft het ons toen ook laten zien al in de eerste week.

Magali slaapt trouwens gewoon in wat ze aan heeft. Meestal van die pakjes die 1 geheel zijn, lekker makkelijk. Ook in de nacht overigens.

Terug
Bovenaan