Januari uitgerekend!!

Naam          
Uitgerekend  
Afspraak  VK  
Hoeveelste zwangerschap  
eerste echo:

Floor              
01-01-2010        
 18-05
1e

Sabrina
01-01-2010  
28-05

1e  
09-06

mvestje
01-01-2010
1-06
2e

5-06

Jolanda
03-01-2010
14-05
1e

Kristel
04-01-2010
25-05
4e
25-05

Suuzje
06-01-2010
10-06
2e

Petra
07-01-2010
08-06
1e

Missdreamer
07-01-2010
28-05
2e
28-05

Sunshine1982
07-01-2010

1e

zwanger2be
08-01-2010

1e

jmak
09-01-2010

11-06
2e

03-06

Annemarie
10-01-2010  
18-05  
1e  

Mamaita
10 01 2010
19 05
1e

Son2002
10-01-2010
16-06
2e
15-05

Patries (Trieske)
10-01-2010
02-06
2e

Tara
11 01 2010
04-06
4e zwangerschap  3e kindje

28-05

Melina
11-01-2010

1e

Shari

12-01-2010

2e (1e miskraam)

28-5

Sandra
12-01-2010

2e

3ewonder
??

3e

Jente2
12-01-2010

09-06
3e
16-06

inge
13 01 2010
16-06

2e
16-06

Marieke
14-01-2010

3e

Knutseljuf (jen

15-01-2010
 10-06
 3e (2e was mk)
05-06

fdiwa
15-01-2010

1e?

Natasjha
16-01-2010

2e

Merel

16-01-2010

05-06

2e

meissie1984
17-01-2010
08-06
2e

Marleen
17-01-2010

1e
05-06

Floor26
18-01-2010

2e

Anne
nog onbekend
??
3e
??

Chantal
19-01-2010
??
2e
??

patje1981
22-01-2010
??
1e
17-06

mimi1980
23-01-2010
??
2e
??

Triesje81
nog onbekend
25-5 gyn
2e ( 1e kindje overleden)
25-5 (3e)

JIG        
29-01-2010
9-6 Gyn
2e
9-6

Iedereen,
ik probeer iedere keer het lijstje met ontbrekende gegevens en nieuwe zwangeren aan te vullen. Als ik iemand of iets vergeet hoor ik het wel he?!
Pfffff ik ben zo moe joh!! Naast het feit dat ik de hele dag wel zou kunnen slapen ben ik lichamelijk ook zo moe en futloos. En ohhhhh wat heb ik het koud de hele dag zeg. En verder? Geniet ik hoor, vind het super bijzonder en fijn om weer zwanger te mogen zijn. Volgende week vlak voor de echo zal de stress wel toeslaan denk ik.

zwanger2be,
fijn dat de huisarts je gerust heeft kunnen stellen! En leuk dat je al positiekleding hebt gekocht. Ik heb nog wel genoeg liggen. Ik pas nu mijn normale kleding nog wel maar mijn broek zit 's avonds wel flink strak.

Floor26,
vreselijk he dat je dan zo lang moet wachten op de echo. Dat lijkt dan heeeeeeel lang te duren. Wat zijn wij vrouwen toch geduldig he? Ha ha ha, hier precies zo hoor!

Triesje81,
lees dat je hiervoor je kindje bent verloren. Dat is heftig zeg. Wil je vertellen hoe dat gegaan is of vind je dat vervelend? Dit zal een spannende tijd voor jullie worden dus!! Nog even geduld tot maandag wat betreft het hartje.

Jen,
dus je mag niet eens meedoen met moeders voor moeders. Ik begrijp eigenlijk nog niet helemaal waarom. Wat heeft een bloedtransfusie nou verder met het hcg in je urine te maken?!?!???? Jeetje joh, 6 kilo afgevallen. Ik denk dat ik dat ben aangekomen. Nou dat is natuurlijk wat overdreven maar ik heb werkelijk de hele dag honger en eet dus erg veel. Probeer het wel bij gezond eten te houden maar ik ben zeker al aangekomen!!

Floor1982, wat fijn dat de echo goed was. Wat een opluchting dan, heerlijk!!!

Sandra24, hoe was jouw echo gister???

MVF1987, wat fijn dat ook jouw echo goed was. Ik wil het wel veranderen voor je maar weet niet onder welke naam je in de lijst staat. Kan je namelijk niet vinden.

mvestje, nog gefeliciteerd met de verjaardag van je dochter. Heeft ze een leuke dag gehad? Hoe oud is ze geworden? Misschien heb je het wel gezegd hoor.

Alle nieuwe zwangeren, gefeliciteerd met jullie zwangerschap. Gezellig dat de groep steeds groter wordt. Ik vind het wel leuk om het een en ander met elkaar te delen. Nu nog even afwachten tot we een "eigen" januari2010-plek krijgen!!

Groetjes Tara

Hoi Tara en iedereen,

Ik wil mijn verhaal wel vertellen hoor, vind het niet erg, ben blij dat ik over ons kindje kan praten.
We waren namelijk na 2 jaar eindelijk zwanger geworden dmv hormooninjecties.
De zwangerschap verliep op zich wel goed, veel last van mijn buik had ik, maar ze zeiden dat het niks was om zorgen over te maken.
Dat hoorde erbij, maar toch voelde het niet goed, ik had er geen goed gevoel over.
Plotseling braken bij 20 weken mijn vliezen, ze kunnen dan niks voor je doen, alleen maar aankijken of het goed gaat ja of nee.
Maar na een week is ons kindje helaas geboren, heel boos en verdrietig waren we, zo oneerlijk!!!!
Na zo lang wachten en met zoveel moeite zwanger geworden, maar ons kindje mocht niet bij ons blijven.
Het doet nog veel verdriet, het is ook nog niet heel lang geleden gebeurd.
Vergeten doen we ons kindje nooit, hij was zo mooi en zo gaaf.
Hoe klein hij ook was het was toch de mooiste baby van heel de wereld.
Wat de reden was dat de vliezen gebroken waren weten ze niet, maar 9 van de 10 keer kunnen ze geen oorzaak vinden.

Het is nu dan ook ontzettend spannend voor ons.
1 Omdat we zowaar spontaan zwanger zijn geworden, wat al een wonder voor ons is, en 2 natuurlijk van hoe gaat deze zwangerschap verlopen.
Ik kan wel zeggen dat het nu al veel en veel beter aanvoelt dan de eerste keer, heb absoluut geen buikpijn!!!!
Dat scheelt al zoveel, verder ben ik alleen echt onwijs moe, echt verschrikkelijk.
Ook heb ik het elke keer zo ontzettend koud, ik kleed me elke keer zo aan of het hartje winter is.
De misselijkheid begint ook al te komen, vandaag voor het eerst moeten spugen.
Toch ben ik er heel blij mee, want het is toch weer een teken dat het goed gaat.
Nog een paar nachtjes slapen en dan hopen we dit wondertje weer te mogen zien met een duidelijk kloppend hartje.
Ik ga er gewoon vanuit dat we het gaan zien, want zoals ik zei het voelt zo goed.
Maandag laat ik het zeker weten hoe het is gegaan.

Liefs Triesje

hey meiden,

hier weer even een berichtje van mij.
Ik kan nog steeds niet geloven dat ik zwanger ben. Af gelopen zaterdag is eindelijk het kwartje gevallen, ik ben al een week telaat ongi!! Maar zondag begon de onzekerheid, zou alles wel goed zijn? zit alles er wel op en aan? enz enz. Verder voel ik me wel oed, niet misselijk, maar een beetje moe, wel buikpijn ( oprekken baarmoeder denk ik ) en mijn borsten zijn echt mega. Ik ben ook kort ademig en heb sávond alleen maar trek in lekkere dingen ppppfffffffffff.
Ik kan ook echt mijn gewone kleding al niet meer aan hahha

Ik ben dinsdag begonnen met mvm en de stank van de flessen valt nog mee hahaha

Ik zou blij zijn als ik volgende week donderdag eindelijk een echo heb, Ik heb die bevestiging echt nodig, nu maak ik me alleen maar zorgen.
Toch heb ik vandaag al stiekem van die hele lieve slofjes gekocht met van die dieren voetjes bij de prenatal

allemaal sterkte met afwachten en gefeliciteerd met alle goede resultaten van de echo's

@ iedereen: Ook ik voel me moe niet normaal!
Vond het altijd zo overdreven als ik die boekjes las wat de verschijnselen met 6,7 of 8 weken waren. Dan dacht ik kom op, niet zo aanstellen.  Maar aan het eind van de dag ben ik ook niks meer waard hoor! Kom 's ochtends slecht uit bed, misselijk, hangerig..bah!
Maar ach, het hoort erbij en zo is het nog makkelijk vol te houden. Ik hoor wel eens dramaverhalen van vriendinnen die de eerste 16 weken kotsend hebben doorgebracht. Dan liever dit!!

@hoff: het is een spannende periode he. Zo onwerkelijk en ontastbaar nog. Die onzekerheid herken ik ook zeker hoor! Ik heb ook volgende week een echo...reuze spannend! Leuk dat je al wat hebt gekocht...ik ben ook stiekem aan het kijken steeds. En dan zegt mijn zoontje 'wat ga je kopen mam' en dan verzin ik een snel een smoesje over een cadeautje kijken voor de zwangere buurvrouw :)

@Triesje: sterkte voor jou, want ook al gaat alles goed het zal ongetwijfeld spannend voor je worden! Ben je nu wel extra onder controle of niet? Je klinkt in elk geval positief en dat is denk ik ook een goede instelling

@ Tara: je hebt er maar een dagtaak aan met het lijst'je he!
Dus jij bent ook zo moe! Ach, we moeten ons maar extra in de watten laten leggen...vind je niet???

@ JIG en Fdiwa  : welkom hier!

@Sjari: Ik heb ook menstruatiepijn hoor! Had dat met mijn eerste ook. Dat hoort er schijnbaar allemaal bij. Je baarmoeder en rest van je lichaam is zich juist in deze periode aan het voorbereiden. Ik was ook vergeten hoe heftig en hevig het allemaal voelde...voor mijn gevoel was het in deze eerste periode bijna nog niet merkbaar, maar toen las ik mijn zwangerschapsdagboek door en las ik dat het toen dus toch ook wel zo was.Voor jou dus even extra spannend. Sterkte met 'wachten'...maar ik las dat je al over die tijd heen was dat het vorige keer misging toch? Blijf positief! (makkelijk gezegd...i know...)

@ Trieske: Daar ben ik ook zo benieuwd naar: hoe mijn zoontje gaat reageren. Toen ik het laatst terloops aankaarte, hoe zal je het vinden als je nog een broertje of zusje zal krijgen...zei hij... niet leuk, dan maakt die mijn speelgoed kapot. Nou, lekker is dat dan

@ Mvestje: Leuk idee met dat tshirt. Zo wil ik het ook gaan doen.
Iets van 'wat stoer, ik word grote broer' of zo. Leuk!

@MVF1986: he, fijn..dus het was goed! Wat zul je opgelucht zijn!
Gaaf hoor.

@Floor1982: wat gaaf ...een kloppend hartje! Kan me helemaal voorstellen dat dat een emotioneel moment is. Heerlijk!

@knutseljuffie: wat raar, dus je mag niet mee doen. Bij mij vroeg ze het inderdaad ook over de bloedtransfusie. Raar hoor! Nou ja, je hebt je best gedaan...het scheelt een hoop gedoe met die kannen he. Ik had alles buiten gezet en ze kwamen het niet halen. Dus nu zit ik met al die troep haha..

Nou dames hier laat ik het even bij...sorry als ik iemand vergeet.
Ik ga op de bank met wat lekkers...ik zeg ik heb het verdiend!

Ooooh, op de bank met iets lekkers   Ik heb net mn avondeten er weer uitgegooid. Dit is tot nu toe het meest effectieve dieet wat ik heb gehad. Meer dan 6 kilo dr af in twee weken.

M'n baas had trouwens door dat ik zwanger was. Hij kwam naar me toe en zei. We willen je heel graag als mentor hebben volgend jaar, maar ik heb zo een vermoeden dat ehhhh..dat dat er niet in zit volgend schooljaar.... Die man is echt wordenbaarlijk. Bij mn collegatje zag ie het ook al zo snel!!!! . Ik ben nou echt nog niet dikker geworden ofzo.
Hij heeft wel beloofd het nog aan niemand anders te vertellen.

Raar he Liefs Jen

Hey hallo

Daar was ik weer even. Aankomende maandag mogen wij naar de gyneacoloog. Spannend allemaal hoor ondanks ik een illegale echo gehad heb. We zijn toch weer twee weken verder. Als het goed is ben ik nu bijna 8 weken. Die misselijkheid heb ik echt bijna de hele dag door. En moe moe en nog eens moe echt niet normaal.
Het is bij mij nu toch al wel te zien dat ik zwanger ben dus krijg nu ook al opmerkingen.
Die lijst van ons begint echt al groot te worden he? Ik heb nog steeds niks van de redactie die ik heb gemaild gehoord. Toch eigenlijk wel raar vinden jullie ook niet. Ze kunnen toch op zijn minst een reactie terug geven. December is er zelfs nog niet eens bijgevoegd.

@ iedereen geniet lekker van jullie zwangerschap allemaal. Ik zou van de week even wat uitgebreider en aan iedereen ff wat schrijven apart. Maar ben echt heel futloos. Nog iemand plannen vandaag met hemelvaartsdag??

Hey meiden daar was ik weer even. Is het misschien een idee om bij de mamaclubs naar Juni 2008 te gaan die is helemaal leeg zag ik en dan hebben we toch al vast iets voor ons zelf. Is misschien ook wat overzichtelijker? Het is maar een idee dus ik hoor het wel  

Terug
Bovenaan