Je kindje uit handen geven

Hoi,
je moet gewoon doen waar jij je goed bij voelt en waar je kindje het goed bij doet. Onze Quinn is echt een makkelijk en tevreden kindje en dat maakt dat ik hem goed uit handen kan geven. Wat er misschien ook mee te maken heeft is dat we bij zijn geboorte 2,5 dag in het ziekenhuis hebben moeten blijven en toen moest ik hem al meteen uit handen geven. Dan raak je er ook aan gewend dat anderen soms dingen van je overnemen.
Misschien dat ik daarom het ook al snel ok vind.
Groetjes Veerle

Hi Veerle,

Ik heb 4 dagen in het zk gelegen, vanwege de keizersnede. Toen moest ik zelfs bellen als ik mijn kindje vast wilde houden. De eerste week thuis kon ik ook nog niet veel. Ik heb hem dus in het begin ook veel uit handen moeten geven. Maar nu het beter met mij gaat, wil ik juist zelf heel veel van hem genieten. Toen ik nog bv gaf, voelde ik me alleen maar voeder. Nu ik moedermelk en kunstvoeding met de fles geef kan ik veel meer genieten van mijn mannetje. Aan zijn papa sta ik hem graag af, maar aan anderen vind ik gewoon moeilijk. Ik voel gewoon dat hij zich het beste voelt bij papa of bij mij, maar wil anderen niet voor het hoofd stoten. Ik laat te veel toe dat men hem vast pakt. Maar daar ga ik dan maar eens verandering in brengen :)

Gr. Tamara.

Ach, bij de een werkt het zo en bij de ander weer anders. Ik vind het soms ook wel heel makkelijk hoe hij door anderen aan elkaar wordt doorgegeven en het is soms ook wel erg druk. Het zijn ook van die dingen die er in sluipen. Het wordt al niet meer gevraagd, maar gewoon gedaan en dat vind ik wel eens storend. Het is wel allemaal lief bedoeld, dus daarom kies ik ervoor om dan soms maar even een andere kant uit te kijken zeg maar. Zeker omdat Quinn het gewoon super doet en die vind het allemaal even leuk.
Groetjes Veerle

ik doe Jasmijn er helemaal geen plezier mee om haar bij anderen op schoot te laten. veel te veel onrust voor haar en op het moment is ze ook nog erg eenkennig dus nu krijst ze moord en brand bij mensen op schoot!

ik heb het vanaf het begin ook nooi eigelijk prettig gevonden als ze bij anderen op schoot lag omdat mensen haar nooit terug gaven en zelf regelden bij wie ze mocht liggen!

liefs wilma

Ik ken het gevoel, bij ons is dit ook zo. Oma en tantes die de fles willen geven en mijn zoontje dan ook doorgeven aan alle andere tantes en kleinkinderen die niet eens een  baby kunnen vasthouden. Wanneer ik na zo'n bezoek thuiskom is de kleine helemaal uit zijn doen. Dan is het uren huilen en schreeuwen. Als ik op bezoek ben heb ik ook geen moment met hem alleen !!

Erg frustrerend, ze zeggen dan, jij ziet hem thuis toch al genoeg ?!! Alsof zij dat voor mij uitmaken, het is mijn eerste kindje en het is echt niet genoeg, het zal nooit genoeg zijn!

Ik probeer hem nu vaak snel te laten slapen als we op bezoek zijn.....en degene die het waagt hem wakker te maken.......

Gewoon stanvastig zijn, probeer ik ook, het is wel jou kind ook al vergeet iedereen dat !!
suc6

Ja, dat is ook zo'n leuke: jij ziet hem thuis al vaak genoeg!
Mijn kindje krijgt thuis echt volgens een vast patroon rust en regelmaat. Als hij zich meldt om te eten, krijgt hij een schone luier, wordt er wat gekroeld, geef ik hem te eten, kroelen we nog een beetje en het bed in! Zo vaak zie ik hem dus ook niet! Want ik kan me wel aan mijn eigen regels houden!

Snap niet dat sommige mensen gewoon niet willen inzien dat jij als moeder wel weet wat het beste is voor je uk.

Gr. Tamara.

Hallo

Dit is inderdaad een gevoelig onderwerp. Ik heb er zelf niet zo heel veel moeite mee om mijn zoontje uit handen te geven. Ik heb ook nog een dochter van 9 en die wil heel graag meemoederen dus ik moet zo wie zo al veel overlaten. Ik denk dat het ook goed is voor de band die ze op wil bouwen met haar broertje dus ik rem haar daar ook niet teveel in af. (wel binnen de grenzen natuurlijk he, ze mag er niet mee lopen ofzo)
Toen mijn dochter geboren is woonden wij tijdelijk bij mijn ouders in en woonde mijn zus 3 huizen verder dus ook toen werd er met mij meegemoederd. Nu wonen wij verder weg en zien ze hem maar 1 x per week ofzo. Zowel mijn zus als mijn moeder zijn helemaal babyidolaat dus ik zal ze de tijd die ze met hem kunnen doorbrengen ook niet ontnemen. Ik houd op zulke dagen de regie, maar ik geef hem wel uit handen. Ik vind het overigens wel heel leuk als anderen dan denken te weten wat er is als hij eens huilt ofzo. dat hij meer honger heeft of iets dergelijks en ik denk dat het wat anders is. Als dan blijkt dat je als moeder toch gelijk hebt dat vind ik dan erg leuk om te zien. Dan blijkt toch dat je moederinstinct toch beter op hem afgestemd is dan dat van anderen.
groetjes

Ik heb er totaal geen moeite mee om mijn zoontje eventjes bij een ander neer te zetten. Maar nu herken ik ook helemaal niks in de verhalen van jullie over opdringerige familie enzo.  Ik moedig mijn moeder zelf aan om  Yanick uit de box te pakken, dat zou ze uit zichzelf nooit zomaar doen! Ik vind het leuk  om te zien hoe mijn  (schoon)zussen en nichtjes met hem knuffelen en hoe (goede!) vrienden hem graag vasthouden. Maar ze vragen het altijd keurig of ik zet Yanick zelf bij ze op schoot. Nou ben ik gezegend met een mannetje die dat goed aankan anders zou het een heeeeeeel ander verhaal zijn!

Maar  ik heb pas 1 keer gehad dat iemand hem uit zichzelf oppakte (en niet meer teruggaf, grrrr) en dat was een  collega van mijn man (die overigens kinder-fysiotherapeut is, dus wel heel goed weet hoe ze  babies moet vasthouden). Verder  gedraagt iedereen heel keurig.      

Terug
Bovenaan