Jeetje geeft hier wel iemand borstvoeding??????

Ik heb ook borstvoeding gegeven, ook al was het alleen de eerste 3,5 maand. Maar laat iedereen het zelf beslissen, de flesvoeding van nu is echt ook goed voor een baby!
 
Beetje kort door de bocht wat mij betreft. Alsof je een soort moeder-overste bent omdat je bostvoeding geeft. Wat ben ik dan voor moeder die haar kindje vanaf de derde maand volledig flesvoeding geeft? Een moeder die het beste voorheeft met haarzelf en haar kindje. Heeft die van jou nonstop gehuild van de tweede tot de zesde week?! Laat je dan ook niet op deze manier daarover uit alsjeblieft.

Beetje respect voor een ander is wel op z'n plaats.

gr Miriam
mv Lizzy (6 mnd)
 
Ik geef ook borstvoeding,nu ruim 6 maanden. Maar ik vind dat je wel erg extreem reageert. Borstvoeding is wel beter dan de flesvoeding, maar dat hoeft niet zo gepropangeerd te worden,dat wordt al genoeg gedaan. En dat borstvoeding altijd beter is, daar ben ik het niet mee eens. Het is ook heel afhankelijk van de omstandigheden. Mijn eerste kind heb ik ruim 3 weken borstvoeding gegeven, toen ben ik er op aanraden van de verloskundige(!!!!!) mee gestopt. Ik had een enorme overproductie welke niet te reguleren was en dit ging ten koste van mezelf. Ik viel 3 kilo per dag af en teerde helemaal in. Niet alleen lichamelijk, geestelijk kun je dan op een gegeven moment ook niet meer helemaal helder denken.
Wat is dan wijsheid?? Heeft een kind dan niet meer aan een moeder die er goed voor het kind kan zijn en flesvoeding krijgt, dan een moeder die koste wat het kost borstvoeding geeft en verder zichzelf maar ook haar kind verwaarloosd????
Begrijp mij goed, ik vind het hartstikke fijn dat de borstvoeding nu goed gelukt is en dat ik dat kan geven, want het is wel de beste voeding.
Maar om nou zo te propangeren!! je bent geen betere moeder omdat je borstvoeding geeft hoor!
 
hoi,

ik geef ook bv hoor. Mijn zoontje is nu bijna 16w en ben heel trotst dat het nog steeds goed gaat met de bv, ook nu ik weer aan het werk ben gegaan (kolven).

En jij, gaat het goed allemaal en hoe oud is je kindje?
 
Ik heb misschien in eerste instantie een beetje te fel gereageerd. Maar ik vind dat je een ieder in zijn/haar waarde moet laten, ongeacht de voeding die je geeft. Zolang jij en je kind maar gelukkig zijn toch?
Ik vind borstvoeding geven wel leuker dan de fles geven, nu het wel goed loopt dan.....
 
snap best dat het het beste is maar je weet de achter grond er niet van.sommige hebben te weinig of juist overdreven veel wat veel risico met zich mee brengt.ik zie al zoveel mensen waarbij het niet lukt.1 ben er ook 1 van.6 x voeden en om de 2 uur met de hand afkolven omdat ik te veel had en mocht niet eens een kolf gebruiken.borsten die verstopt gingen zitten uren boven de wasbak me borsten legen.ik had dan ook een kind die met golven de fles braakte.en moest ook nog wondverzorging 4 keer per dag.nou dan ga je er aan onderdoor.en stress is slechter voor het kind en als je stres heb gaat je melk ook terug lopen.
vind het makkelijk gezegd.als jee niet eens weet waarom niet.veel mensen willen wel......tegen woordig is de flesvoeding net zo goed voor het kind.

 
Terug
Bovenaan