Jeetje wat is dit moeilijk!!!

Ik zit dus nog steeds met Fabio zijn slaapprobleem en vanavond voor het eerst heb ik besloten om hem dan maar te laten huilen.....
Maar jeetje wat is dit moeilijk, het gaat me echt door merg en been.

Ik heb het dus 20 minuten volgehouden en toen kwam ie zijn bed uit. Toen ben ik naar boven gegaan en zag mijn mannetje zoooo overstuur huilen en vragen: mamma kom je bij me, dat ik zelf spontaan begon te huilen en hem in mijn armen heb genomen! We hebben heel erg geknuffeld samen en ik ben bij hem gaan liggen.
Het is misschien zwak, maar ik kan mijn ventje gewoon niet zo zien huilen, dan denk ik: hoe zou ik me voelen in zijn situatie?
Nu ligt ie lekker te slapen, maar ik weet dat ie vanacht weer bij ons komt liggen......het zij zo. Ik denk dan vooral iedere keer: Cis er was een tijd dat je ervan droomde om je kindje vast te houden. Nu kan het eindelijk en moet je nu niet zeuren en blij zijn dat je iets hebt om van te houden. Het klinkt misschien zwak maar zo voel ik het gewoon.
Er zal vast wel weer een tijd komen dat ie gewoon in zijn eigen bedje slaapt.

Groetjes van Cissy

Moeilijk he. Ik kan het ook niet hoor, laten huilen. Marissa heeft ook een periode veel gehuild en vanuit het CB werd ook gezegd: gewoon laten huilen. Nou dat werkt echt niet, ik zit met kromme tenen te luisteren in de hoop dat ze eindelijk in slaap valt en maris helemaal overstuur. Heb het ooit een half uur volgehouden, maar langer ook echt niet.

Ook Marissa komt als ze snachts/sochtends vroeg wakker wordt gewoon tussen ons in liggen. Neem aan dat er ooit wel weer een   periode komt dat ze gewoon  uit zichzelf doorslapen en sochtends gewoon in hun eigen bedje liggen. Tot die tijd dan maar  knus naast mij en allemaal lekker aan onze rust toekomen i.p.v. een vermoeide mama die probeert haar kind midden in de nacht stil te krijgen en een overstuur kindje wat daardoor ook vermoeid raakt en overdag weer vervelend wordt van vermoeidheid.

Hoop dat Fabio snel in zijn eigen bedje blijft slapen, maar tot die tijd, jammer, dan maar gezellig bij je en er het beste van maken.

Groetjes Bianca mv Marissa.

hey lieve Cis.....

wij hebben hier al maanden hetzelfde probleem helaas....iedere avond valt Yoëll tijdens zn flesje pap bij mij op schoot in slaap en brengt papa hem dan naar boven want dat lukt mij niet meer......af en toe valt ie op zn bed in slaap onder een verhaaltje lezen, maar na een paar uurtjes (hij gaat meestal rond 20.00 naar bed) zo rond 00.00 komt ie huilend naar ons toe....en dan blijft ie ook tussen ons in liggen hoor.....we hebben zoveel geprobeerd en iedereen kwam weer met andere voor hun bruikbare tips wat we ook weer probeerde maar niets hielp......

dus nu we weer bij de kinderarts lopen hebben we dit alles aan haar voorgelegd en zij heeft ons dus aangeraden om ons manneke gewoon tussen ons in te laten slapen zolang wij er geen problemen mee hebben....nou en dat hebben we dus niet zo doen we tenminste allemaal nog een oog dicht.....en ze zij ook direct dat het een periode is en dat je je kind zo alleen maar veilig stelt en dat ie zich prettig bij je voelt....nou en dat vind ik toch wel heel belangrijk hoor......Vind het super dat sommige kinderen lekker in eigen bed liggen en dat papa en mama ook nog effe wat prive tijd hebben in bed hahahaha.....maar ik vind het gewoon veel prettiger dat mn kindje zich goed en veilig voelt....

en het voordeel is gewoon dat sommige kinderen absoluut niet bij papa en mama in bed willen liggen ook als ze ziek zijn niet en dan alleen gaan ouwehoeren.....wij kunnen heerlijk knuffelen met ons ventie in bed en gaat dan lekker tussen ons in slapen......

Ik kan je dus helaas niet helpen met je slaapprolbeem van Fabio....kan alleen beamen dat er meerdere mensen in dezelfde situatie zitten.....en over een paar weekjes zal ik een paar nachtjes in het ziekenhuis moeten blijven ivm de bevalling....en mn paps en mams doen hetzelfde als wij en daar blijft ie dan ook slapen....dus dat is alweer een hele verademing......

Dikke knuffel voor jullie daaro.....

Liefs Denise en Yoëll en 34,1 wk zwanger

Hoi Cissy,

Dat mensen überhaupt al kunnen zeggen dat het beter is om een kindje  (ook baby's)  te laten huilen, vind ik al  erg vreemd.  Er is iets aan de hand, maar ze zijn nog niet in staat om te vertellen wat er dan is. Al van baby af aan, heb ik mijn kindjes nooit zo maar laten huilen. Ze zijn afhankelijk van jou en het moet een heel naar gevoel geven om op zo'n moment geen aandacht te krijgen. Maar......ook ik heb vorige week een punt bereikt, 's nachts om 4 uur, dat ik zoiets had van....bekijk het maar. Ik denk dat iedereen dat punt wel eens bereikt! Siebe heeft nachten dat hij een keer of 5-6 wakker wordt, begint te roepen en als ik dan bij hem kom, gaat hij meteen liggen en slaapt weer heerlijk verder. Voor hem dus geen probleem, maar voor mij wel, want ik ben wakker en val niet meteen weer in slaap. Dat bracht me er toe om hem vorige week een keer te laten huilen, maar na 5 kwartier (!), was het nog niet stil, dus doorbreken deed ik het niet door hem te negeren. Uiteindelijk toch maar weer naar hem toe gegaan en hij sliep de rest van de nacht weer heerlijk door.....zucht. Siebe geeft momenteel wel heel duidelijk aan dat hij dingen eng vindt, dus hij zit echt in die bepaalde leeftijdsfase. Dat wordt door de fantasiewereld van Merijn ook niet bepaald beter. Ook een extra  lampje op zijn kamer  helpt niet. Echter na die nacht waarbij ik hem 5 kwartier heb laten huilen, roepen, gillen etc., is het wel beter geworden. Het is beslist niet gezegd dat het daar aan heeft gelegen, maar ik ben er wel blij mee. Ik heb de afgelopen week sinds weeeeeeken weer een paar nachten normaal geslapen!! Nu zijn ze het weekend weer bij hun vader, dus ik ben benieuwd hoe ik hem weer terug krijg. Vaak zie ik dat hij dan sowieso van zondag op maandag onrustig slaapt, maar wie weet is hij de fase van enge dingen voorbij. Ik hoop het.

Advies heb ik niet echt voor je.....Het enige wat ik tegen je wil zeggen is dat je je gevoel moet volgen en dat doe je ook. Je kunt het dan niet gemakkelijk verkeerd doen! Waar ik persoonlijk wel erg voorzichtig mee zou zijn is hem bij jullie in bed laten slapen. Voor je er erg in hebt is het voor hem gewoonte en kun je hem dat moeilijk weer afleren. Maar goed, ook daarin moet je je gevoel blijven volgen. Als jij denkt dat dat momenteel beter is voor hem en voor jullie, dan moet je dat gewoon doen. Ik hoop dat hij deze fase snel weer voorbij is, want niets is zo vervelend als een vermoeid kind en een vermoeide ouder....hahahaha!

Sterkte hoor en blijf je eigen ideeën volgen....

Groetjes Fonske

Hoi Cissy

Weet je...het is eigenlijk niet zo een probleem.
Het wordt een probleem omdat alle blaadjes, adviezen schreeuwen dat je je kind moet laten huilen in zijn eigen bed. En alle moeders willen het natuurlijk wel goed doen en denken dus...zo hoort het. Dat is de norm. Je voelt je een slappe hap als je je kind bij je in je bed laat slapen.
Kijk eens naar andere landen, daar is het heel normaal om je kind bij je te nemen.
Ligt er dus maar net aan uit welke cultuur je komt.

Wij hebben drie jongens. Alle drie altijd met slaapproblemen. (in baby, peuter en kleuterleeftijd)
Nu kom ik zelf uit een gezin, die als kind ook allemaal bij mama in bed kropen en die
liet dat gewoon maar gaan. We gingen vanzelf doorslapen, maar waren nooit bang.

Mijn eigen jongens hebben dus ook allemaal  tijden gehad dat ze tussen ons in lagen. Sam de oudste had het het sterkst. Gevoelig mannetje...
Toen hij  4 was, sliep hij ineens door. Inmiddels lag zijn broer Mick al een tijdje bij ons...en toen hij 4 was, was het ook opeens over en werd hij weer wakker in zijn eigen bedje.

Nu onze kleine Chris...sinds een paar maanden hetzelfde probleem. Rond een uur of twee wordt hij wakker en huilt hartverscheurend. Wij gaan naar hem toe, hij kruipt tussen ons in, aait over mijn wang en valt direct in slaap.
Voor ons inmiddels geen probleem meer.
Wij kiezen voor veiligheid en nachten zonder angst voor hem en we kiezen ook heel duidelijk voor rust in het gezin. Want zonder slaap functioneert niemand goed.

Dus misschien moeten we het niet meer zien als een probleem....
Het ene kind is het andere niet en als ze die veiligheid nodig hebben...geef ze die dan gewoon. Het gaat namelijk echt vanzelf over. Als je zelf ermee kunt leven dat ze bij je liggen...wie zegt dan dat je het niet moet doen? Het is jouw kind en jouw gezinnetje hoor. Je moet het doen zoals jouw gevoel zegt dat het goed is.
Mijn oudste jongens (6 en 8)  komen nooit meer uit hun bed!

Dus Cissy...misschien de adviezen over boord....doe wat je hart je ingeeft...en hou hem lekker bij je, inderdaad was dat altijd je droom en wens...geef daar nu dan ook lekker aan toe..en het probleem is opgelost

x Pascal

HOERA!! Moest echt even voor je inloggen.

Ik al  fanatiek kom-maar-lekker-bij-mij-in-bed-slapen-moeder vind het altijd fijn als er weer een moeder besluit om hetzelfde te doen! In vele culturen is het zelfs helemaal niet normaal om kinderen in hun eigen bed te laten slapen. Door angsten, aangeboren contact-behoefte, etc etc, is het veel gezonder om de kinderen bij de ouders in bed te laten slapen. En ik geniet er ook gewoon zo van!!! Ik ben nu voor de 4e keer zwanger (je wordt er inventief van, zwanger worden hoeft echt niet in bed te gebeuren ) en we hebben nu al 2 kinderen in bed. Er is plek voor iedereen! Hoe dat gaat passen is een zorg voor later.
En wat je zelf al zegt: kinderen blijven ECHT niet hun halve leven bij papa en mama in bed liggen. Als ze er aan toe zijn zullen ze naar hun eigen bed verkassen en wat zullen jij en ik ze dan gaan missen!

hoi
allereerst ben ik blij te lezen dat er nog meer moeders zijn waarvan de kinderen bij hun in bed slapen er heerst toch een soort taboe op vooral hier in nederland!
ik laat marek nooit huilen Ooit op het advies van het cb een keer geprobeerd een uur lag maar het gaat echt tegen al mijn moedergevoel in Er was namelijk een tijd dat hij alleen bij ons in bed wou slapen zodra hij zijn eigen bedje maar voelde was het krijsen   Nu hebben we het zover dat hij beneden rustig bij ons op schoot in slaap valt kwestie van 5 minuten hoor en we hem gewoon in zijn eigen bedje kunnen leggen En dan wordt meneer rond een uur of 3 vaak weer wakker en kruipt heerlijk rustig bij ons in bed   Huilen doet hij dan niet en slaapt rustig verder
Ik heb s nachts echt niet de energie   om een strijd aan te gaan met een kind wat niet in zijn eigen bed wilt slapen en wil dat ook niet als ze zich niet fijn voelen alleen hoor je dat als ouders op te vangen en ze een veilig gevoel te geven toch!
dus doe gewoon lekker wat je gevoel je ingeeft!
mira mv marek en ?

Hoi,

Met Jamie is het op het moment ook drama met slapen snachts. De ene keer word hij wel wakker en de andere keer niet. Laatst heeft hij een aantal weken achter elkaar bij ons in bed geslapen. Nu alweer 2 nachten niet. Maar dat kan vannacht ineens weer anders zijn. Ik heb snachts ook echt mijn rust nodig en ga dan ook echt geen strijd aan met hem. Daar heb ik dan geen puf is. En als ik hem tussen ons in leg dan gaat hij meestal gelijk weer verder slapen. Er komt wel weer een tijd dat hij weer in zijn eigen bedje blijft. Ik vind het ook gezellig als hij tussen ons in ligt en ik vind ook dat het geen kwaad kan. Komt wel weer goed hoor!

Gr. Natasja

Terug
Bovenaan