Jeetje wat is dit moeilijk!!!

Hier ben ik nog een keer om aan te haken bij Noor.
Zoals jij dat schreef, heb ik het ok al eens bedacht.
Een kind huilt echt niet altijd om aandacht (is ook mijn idee) en laten huilen is idd. vreemd, al weet je niet goed waar je kind om huilt of wat het wilt, omdat het nog niet goed kan uiten in woorden wat het wil of welke emotie hij.zij heeft (verdrietig, bang, eenzaam...) Inderdaad dat voorbeeld wat je gaf als je man een knuffel vraagt...goed voorbeeld. Ik had ook eens dergelijk voorbeeld bedacht.

Ik heb op een kinderdagverblijf gewerkt. Mijn collega op de babygroep liet baby's soms 15 minuten of half uur in bed wakker liggen, omdat ze een half uur te vroeg wakker waren (volgens haar). Een middagslaapje moest volgens haar echt tot half 3....Vreselijk vond ik dat. Ook als baby's naar bed werden gebracht liet ze die soms vreselijk lang huilen.
En al snel werd dan gezegd, die vraagt om aandacht.
Nou en? Dan geef je zo'n baby toch een extra knuffel? Of hou je de baby lekker tegen je aan, tot hij/zij rustig is? Dat deed ik dan gewoon.
Ik werkte op een andere groep, maar van mijn nieuwe manager moest ik ineens op die groep met die collega. Heb toen ontslag genomen, want kon echt niet met haar werken...(en ook om andere redenen ontslag genomen)
Maar met mijn man had ik het er weleens over.

Maar goed...dit gaat over heel iets anders.
Cissy...hoe gaat het nu na een aantal dagen?
Groetjes, Marianne

Hoi Noor,

Bedankt voor je reactie! Fabio heeft al vanaf het begin van de zomer zijn peuterkamer, dus ik denk niet dat dat het is: hij heeft er een hele poos goed geslapen.
Wat misschien wel kan, is dat het nu veel donkerder is. 's Zomers is het natuurlijk nog licht als hij naar bed gaat en nu niet meer.
Hij geeft echt aan dat ie bang is, maar ik krijg er niet uit waarvoor hij precies bang is....

Hoi Marianne,
Hoe het de laatste dagen gaat? Haha luister en huiver: Fabio slaapt nu helemaal niet meer in zijn eigen bed! We leggen hem meteen in ons bed en ik ga dan even lekker bij hem liggen. Zo tegen mij aan valt ie binnen 5 minuten in slaap!
Hij blij, want hij voelt zich veilig en wij blij want we hebben de avond weer voor onszelf!

Kijken hoelang dit goed gaat .......

Groetjes van Cissy

Gewoon doen waar je jezelf het prettigst bij voelt. Dean heeft nog nooit bij ons in bed geslapen, ook niet toen hij ziek was. Hij heeft 1x met z'n ledikantje bij ons gestaan omdat hij een pseudo-kroep aanval had gehad en lag te stikken. Daarna niet meer. Hij wordt er onrustig van en wij ook.

Fijn dat jullie weer rust hebben!

Groetjes,
Nelly.

Terug
Bovenaan