Jeetje wat is dit moeilijk!!!

Ow wat ben ik blij om te lezen dat er meer mamma zijn die hetzelfde denken als wij!
Het is idd veel rustiger zo, niet constant die strijd. En we slapen alledrie goed zo en pappa vind het vooral gezellig want die ziet Fabio maar zo weinig (pappa werkt 6 dagen per week van 's morgens 8 uur tot 's avonds half 9).
We zien wel hoelang het duurt....

In ieder geval bedankt voor jullie reacties!

Groetjes van Cissy

Ik heb een zoontje van september 2008, lees hier zo af en toe mee maar schrijf eigenlijk nooit. Tot ik dit topic voorbij zag komen, nu wilde ik toch echt even inloggen....

Ik ben blij om te lezen dat er na het topic waarin iedereen aangaf hun kind te laten huilen ook mensen zijn die daar dus niet voor kiezen. Ik kreeg even het gevoel de enige te zijn die haar kind dus niet laat huilen en lekker mee in bed neemt.

Onze zoon is een aantal weken bij ons in bed in slaap gevallen. Als wij dan naar bed gingen legden we hem in zijn eigen bed. Werd hij dan weer wakker dan namen we hem voor de rest van de nacht bij ons. Ging prima.
Vorige week gaf hij zelf aan in zijn eigen bed te willen liggen. Nu komt hij 's nachts nog wel bij ons. Soms is dat al vroeg in de nacht, soms tegen de ochtend.

Op de leeftijd van 2 jaar maken de kinderen al heel veel mee. Ze verwerken dit 's nachts en gaan dromen. Het is niet voor niets dat er zoveel mensen met slecht slapende 2 jarigen tobben...
Naar mijn mening geeft onze zoon aan bang te zijn en zich niet veilig te voelen. Wij willen hem die veiligheid geven en hem serieus nemen. Hij praat al best heel goed maar het fenomeen dromen krijgt hij 's nachts toch echt niet uitgelegd vandaar dat huilen.

Hoi Cissy,

Werd gewoon ontroerd door je verhaal.
Ik kan me jou gevoel zo goed voorstellen.
Dat het je zo raakt dat Fabio zo huilt en dat je zelf moest meehuilen.
Dat je zo intens gelukkig bent om hem vast te houden en dat je er zo lang op gewacht hebt dit te mogen doen met je eigen kindje.

Weet je en ook ik ben het met je eens (en met anderen).
Een paar jaar geleden dacht ik ook: "Je laat je kindje toch gewoon in zijn/haar bed!"
Maar nu ik zelf een kindje heb, weet ik hoe moeilijk het is om je eigen kindje te laten huilen. Het doet gewoon pijn in je hart!!!

We hebben op advies van CB Rebecca in het begin (de eerste weken) ook veel laten huilen in bed. Ze wilde gewoon niet zonder mij slapen. En omdat ik op was, hield ik het niet meer vol. Ik heb toen met pijn in mijn hart doorgezet, ging soms douchen om haar niet te horen. Vond het vreselijk. Maar ja, wat doe je als kers verse moeder (een beetje onwetend) je volgt advies van deskundige op.
Maar dit doe ik dus nooit meer.
Heb me zo schuldig gevoeld dat ik haar zo heb laten huilen.

Momenteel slaapt Rebecca ook onrustig. Is vast een fase, want ik lees er meer over.
Ze heeft nooit problemen met slapen gehad en sliep altijd door.
Maar sinds een paar weken wordt ze huilend wakker (tussen 3 en 5 uur) en wil bij ons in bed. We hebben toegegeven en slapen daardoor alle 3 goed.
We hebben er ook geen probleem (meer) mee. We zijn alle 3 goed uitgerust overdag en dat bevorderd de sfeer ook. Ik ben niet te genieten als ik niet voldoende geslapen heb.

Ik kreeg net vandaag een mailtje van Pampers, daar stond het volgende in:

WAAR SLAAPT JE BABY?
Als je baby nog steeds bij jou in bed slaapt, zorg er dan voor dat je man en jij het er echt over eens zijn. Voor je peuter is het prima als hij bij je slaapt, maar je moet je wel van de consequenties bewust zijn. Samen slapen mag dan misschien geen negatieve gevolgen voor je peuter hebben, voor je huwelijk kan het slecht zijn. Een van jullie, of misschien jullie beiden, kunnen slaapproblemen krijgen door de beweeglijke kleine, met als gevolg slaaptekort en irritatie. Je zult keuzes moeten maken; doe dat samen met je partner en neem alle factoren daarbij in aanmerking.
Vond het wel grappig, want dit is ook door deskundige geschreven en is heel wat anders dan dat ze vaak op CB zeggen.

Ik geniet nu ook van dat warme meisje naast me in bed.
Meestal wil ze op papa's kussen slapen en moet ze van mij niet veel hebben in bed.
Maar vanacht voelde ik haar hoofdje naast die van mij en kroop ze tegen me aan.
En toen haar armpje om mijn nek heen en zo viel ze in slaap.
Heerlijk toch?

We spreken wel af dat ze na 5 of 10 minuten weer terug moet in haar bed.
Meestal gaat dat goed.
Ze komt dan toch even tot rust bij ons en voelt zich veilig.
Ik heb het idee dat ze bang is en soms komt dat er ook uit.

(Nacht)Lampje aan in haar kamer helpt niet.
Als ze vroeg wakker wordt en ze moet tot een bepaalde tijd in bed blijven tot het lampje uit gaat helpt hier ook niet.
En driftbuien 's nachts komen hier ook voor!! (zoals ik eerder las bij anderen) ze is dan niet te bereiken.
Er gaat zoveel in die koppies om van die kleine kids. Dat kunnen ze niet uiten.
Ze leren en ontdekken zoveel waar ze ook bang van zijn. Hun fantasie wordt ook steeds sterker.
Rebecca is een aantal weken geleden in de dierentuin geweest met ons en de krokodil heeft erg veel indruk op haar gemaakt. Soms is ze bang van de krokodil als ze in bed ligt.
Ook is ze bang van de knal (2x lag ze net in bed, waren wij benenden en stak iemand vuurwerk af). Dat beloofd nog wat komende weken, want ze is doodsbang voor vuurwerk knallen en dat wordt alleen maar mee komende weken!!!!! Ze gilt het uit na zo'n knal en durft amper te slapen nu. Is al een paar dagen drama.

Nu, Cissy het is een heel verhaal geworden, maar geloof dat dit alles is wat ik op dit moment kwijt wilde.
Maar ik zou ook zeggen doe het ook op gevoel of waar je/jullie je prettig bij voelen.
Een kennis van mij heeft haar zoontje tot zijn 4e tussen in, in bed gehad. Nu hij naar school gaat is dat ineens over.
Er komt echt een tijd dat het over is...bij de een sneller als bij de ander.
Maar als ze straks tieners zijn, doen ze het echt niet meer!!!! (en al veel eerder ook niet meer).

Het is maar weer een fase en zo moeten we samen door heel wat fases heen, leuke en minder leuke
Succes!!
Groetjes, Marianne

Even een aanvulling op mijn verhaaltje. De reden dat ik schrijf dat ik persoonlijk niet wil dat mijn kinderen in mijn bed slapen ligt in het feit dat ik dan zelf nóg niet goed slaap. In het verleden hebben ze allebei afzonderlijk ook wel eens bij mij geslapen (bv. toen Merijn de waterpokken had en Siebe benauwd was), maar ik slaap dan ontzettend slecht. Ik word van elke beweging weer wakker en doe alleen maar hazeslaapjes, met als gevolg dat 's ochtends  de wallen op mijn knieën hangen en ik dus totaal niet uitgerust ben. Gevolg; een geïrriteerde mama die werkelijk niets kan hebben overdag, dus daar waak ik voortaan voor. Ik heb dus  totaal geen problemen met mensen die hun kinderen mee in bed nemen, maar wil het zelf dus liever niet en de kindjes weten dat ook. Ze vragen er wel eens om, maar ik zeg dan heel duidelijk dat ik dat niet wil, omdat we allemaal een eigen bedje hebben en ook allemaal in ons eigen bedje gaan slapen. Gelukkig snappen ze dat ook allebei heel goed en vragen ze dan niet meer door.

Groetjes Fonske

Lieve Cis
Ook hier (wat ook bijna niemand weet )slaapt Danique in het midden.
Al bijna een jaar lang!!!!!!!!!
Ook door hetzelfde wat jij beschreef.
En toen ze hele erg koorts kreeg is ze eigenlijk nooit meer weggegaan uit ons bed.
En ja als je elkaars gezelligheid zoekt hahaha dan zijn er nog genoeg andere plaatsen  in huis dan alleen je bed.

Geniet van je mannetje ze hebben je nog zo nodig en voor het we het weten zijn ze groot.

Dikke kus aan Fabio

Liefs Ilse

Lastig hoor! Je kind zo horen huilen is echt zwaar en dan nog je slaapgebrek, phoe, ik snap wel dat je er voor gekozen hebt hem bij je te nemen. Wij hebben Thom wel eens een enkel keertje bij ons in bed genomen, maar dan slapen we alledrie slecht dus voor ons is het geen goede oplossing. Gelukkig   slaapt Thom over het algemeen heel erg goed in zijn eigen bed, dat scheelt.
Veel goede nachtrust toegewenst!
Groetjes Laura

Hoi Cissy,

Ben een beetje nieuw hier, voor jullie eigenlijk, maar ik lees al heel erg lang mee.

Vind het rot dat Fabio zo slecht slaapt en zat me ineens te bedenken dat hij toch nog niet zo lang in een "groot" bed slaapt?

Een vriendin van mij heeft een dochtertje van  3 (toen 2)  en die was, sinds ze in haar grote prinsessenbed sliep, alleen maar te spoken 's nachts. Ze zijn toen eens een weekendje weg geweest en daar moest ze in een campingbedje en ze sliep als een roos (en haar ouders ook).

Bij thuis komt, hebben ze het ledikantje terug gezet en het probleem was opgelost. Toen ze een paar maanden ouder was, gaf ze aan dat ze weer in het prinsessen bed wilde en dat gaat nu perfect.

Groetjes,

Cynthia

Hoi,
Je doet het goed hoor! Pak hem maar lekker vast... ik laat mijn kinderen ook nooit huilen.... ik ren ook niet bij de eerste snik naar boven, maar echt laten huilen doe ik nooit... Vandaag had ik het daar toevallig over met een collega en zij zei zoiets leuks, dat moet ik even hier neerzetten. Sommige ouders denken dat je kind 'gewoon' aandacht vraagt als hij om een knuffel vraagt (hij huilt want hij kan het nog niet goed verwoorden, is tenminste mijn idee) en dat hij dan misbruik van je kan gaan maken... Maar als je man om een knuffel vraagt zeg je toch ook niet: 'Ja hallo, je wil zeker aandacht, je maakt zeker misbruik van me'.....
Als je een kind laat huilen als het wakker wordt 's nachts dan zeg je in mijn ogen: "Joh huil maar lekker, mama of papa komen toch niet'. Dat idee wil je je kind toch niet geven!!!
Groetjes, Noor mv Skip en Bo (bijna 9,5 maanden en 'vraagt' nog zeker 1x per nacht om een knuffel).

Terug
Bovenaan