Jezelf helemaal gek maken

Heel herkenbaar. Vanaf het moment dat ik erachter kwam zwanger te zijn heb ik een grote angst ontwikkeld dit kleintje kwijt te raken. Geen idee waarom, geen ervaringen bij mijzelf (aller eerste zwangerschap) of mijn omgeving. Komende vrijdag ben ik 20 weken en de angst is er helaas nog steeds. Nu natuurlijk wel weer extra vanwege de 20 weken echo die voor donderdag gepland staat. De angst is minder maar is er nog steeds. Alles wat ik wel voelde maakte me angstig en als ik dan vervolgens niks voelde ook. Lastig om je mindset te veranderen en ik heb helaas geen tips hiervoor. 

Meiden ik ben zo blij dat ik niet de enige bent die dit doet!! Voel me echt wel een muts soms.. Maar het hoort er denk ik toch wel een beetje bij. Die hormonen zijn ons gewoon de baas haha!
@leone jacht Wat fijn om te horen dat je een mooie echo had! Ja die symptomen komen en gaan ook echt bij mij! Dat maakt je zo onzeker! Bizar joh zelfs 5 testen zo licht! Ik ga er nu maar gewoon vanuit dat het slechte testen waren. 
@Nicolle B Ja snap helemaal wat je bedoelt! Je leest ook op internet alleen maar verhalen dat het mis gaat, dat helpt niet echt mee! Als je daarnaar kijkt heeft bijna iedereen een missed abortion gehad! Terwijl dat echt niet zo is. Voor jou ook nog maar een paar daagjes! Ik hoop ook op een hele mooie echo voor jou!
@Gebruiker1005 Ik snap dat jij helemaal in de war bent en niet weet waar je aan toe bent! Maar zwanger is zwanger he! Dus dat is helemaal super! Gefeliciteerd! Wanneer had je je eisprong? Je kan al na 8 dagen positief testen in principe. Ik testte na 10 dagen positief! Maar kan ook zijn dat de 'menstruatie' die jij dacht de hebben een innestelingsbloeding was. Denk dat je misschien wel snel mag komen hoor als je je verhaal verteld. Heel veel succes!

Hey Dgam, ik snap je angst!! Dit is ook weer zo'n cruciale fase in de zwangerschap die 20 weken echo! Het blijft gewoon spannend. Dat vond ik ook mijn eerste zwangerschap. Ik ben helaas ook een doemdenker. Heel erg lastig en daardoor kan je moeilijk genieten, maar probeer het alsjeblieft toch! Want zwanger zijn is zoiets moois! ik kan niet wachten tot ik weer een dikke buik heb! Maarja de hormonen gaan met je aan de haal soms.. Dat zal lastig blijven. Ik hoop dat je een mooie 20 weken echo hebt! 

Fijn om te lezen dat ik niet de enige ben met deze gedachten en angsten! Ben zooooo bang om een mk te krijgen ook al is dit mijn 1e zwangerschap (5weken). Succes met wachten jullie, duimen maar!

Ik heb sinds een paar dagen wat bloefverlies, maakte me dus nog veel gekker dan ik al deed, gister daarom een extra echo gehad om een miskraam uut te sluiten. Ik was zoooo zenuwachtig!! Ik had de hoop eigenlijk al opgegeven. De echo kwam, niks aan de hand! Onze kleine zat daar gewon rustig en veilig in mijn baarmoeder.. Een gat in de lucht gesprongen natuurlijk!! 

Bloedverlies heeft waarschijnlijk te maken met mijn baarmoedermond due iets naar buuten staat, dat schuurt en zorgt voor bliedinkjes... 
En we blijven onszelf gek maken hihi

Ohh leone kan me voorstellen dat je zwaar in de stress zat zeg!! gelukkig is alles goed! Ja maar het is niet meer dan logisch dat je dan tegen het plafond aan zit hoor! Bloedverlies betekent meestal iets niet goeds! Gelukkig in jouw geval niet!
Maar meiden ik heb gister mijn eerste echo gehad en heb een wurmpje met een mooi kloppend hartje gezien!! Ben super gerustgesteld! Wat was het weer mooi! En ik ben verder dan ik dacht! 8.5 al! Ik ben dus 28-09 uitgerekend i.p.v. 03-10! Helemaal leuk!!

Wat een mooie berichten hier allemaal in de groep!
@mamad wat een mooi nieuws! altijd fijn dat je verder blijkt te zijn! Enig idee hoe dat kan?
Ik heb donderdag 1 maart mijn eerste echo. Vandaag ben ik 7 weken en 1 dag zwanger. Ze noemen dat dan je 8e week. 
Afgelopen 2 dagen erg last gehad van pijn in de onderrug en onderbijk. Buikpijn leek vooral op ongestelheid. Die 'klachten' voel ik ook net voor of nadat ik ongesteld ben geworden. Afgelopen nacht zelfs wakker van geworden. Erg schrikken.
Vandaag de dag voel ik weer helemaal niets. Mijn borsten zijn iets gespannen maar ook die 'gevoeligheid' is vandaag niet afwezig. Het niets meer voelen maakt me ook gek. 
Ik weet echt even niet wat te doen. Voel me een beetje hopeloos. Herken dit van mijzelf helemaal niet. Maak mezelf een beetje gek. Ben eigenlijk gewoon bang op een MK of dat er volgende week niets (meer) te zien is. Google is mijn beste vriend op het moment maar om gek van te worden 
Helaas kan ik voor mij gevoel alleen maar afwachten. Probeer mijn gedachten te verzetten en te ontspannen maar dat is wel makkelijker gezegd dan gedaan.
Herkend iemand dit :( 

Dit is zo herkenbaar. Naar de wc gaan vind ik op een of andere manier "eng". Bang dat er dan bloed bij zit en het uitloopt op een miskraam. Ik tel de dagen af tot de eerste echo (9 maart). Het gaat zo traag....
Morgen komt er iemand van moeders voor moeders langs. Vind ik wel fijn, soort van extra "test". Wil zelf niet eindeloos zwangerschapstesten blijven doen. 

Terug
Bovenaan