Jezelf helemaal gek maken

Ik check ook elke keer dat ik naar de wc ga, of er bloed bij zit. Ik heb zelfs geen afscheiding op het moment.
Bij mij komt er iemand van Moeders voor Moeders de 13e Maart, 1 dag na de echo. Maar dat ik zwanger ben geloof ik nu wel, haha. Alleen dat alles goed gaat twijfel ik nog aan, maar ik voel niks geks.. geen felle pijn/kramp en geen bloeverlies.

Ik herken dit ook zo erg. Eerst heb ik 3 testen gedaan. 2 in de ochtend en ook een in de avond. De clear blue gaf toen aan 2-3 weken. Een week later heb ik toen weer een test gedaan om te kijken of hij dan 3+ was omdat ik zo bang was ook door al die verhalen die je dan leest en hoort. Nou hij gaf gelukkig wel 3+ aan. Maar vanaf dat moment moest ik nog 5 weken wachten op de termijn echo. Gelukkig kreeg ik wel zwangerschapssymptomen zoals ochtendmisselijkheid, dat was een soort van mijn houvast. Maar bij iedere gekke kramp of steek dacht ik van hoort dat of gaat het dat mis. Omdat ik mezelf helemaal gek maakte heb ik 2 weken voor mijn termijn echo een vroege pret echo laten maken. Ik was toen 9.6 weken en had ook het hartje gehoord. Dus dat luchtte wel op. Maar wel tijdelijk. Want toen was ik weer bang of ik die magische grens van 12 weken wel ging halen. Dus 2 weken later de termijn echo met 11.5 weken. Ook alles goed gelukkig. Dus ik kon er al wel meer van genieten maar nog bleef die onzekerheid wel. Tot ik met 19 weken de kleine begon te voelen. Maar toen kwam de onzekerheid weer van oh zou alles wel goed zijn met de 20 weken echo. Nou gelukkig was de echo ook helemaal goed en begin ik haar nu nog beter te voelen. En nu kan ik er echt meer van genieten. Al blijft die onzekerheid er toch nog een beetje. 
Xx Deeem (21w3d)

Wat een mooi verhaal deeem. Zo zie je maar dat je je eigen druk maakt om niks. Fijn om.te lezen dat het ook goed kan gaan. Je leest vaak alleen horror verhalen
Ik heb morgen mijn eerste echo  ik ben dsn 8 weken en 3 dagen  zwanger als het goed is. Vind het super spannend. En ben blij als het voorbij  is zodat ik weet dat het goed is of niet.
En ik denk dat ik daarna ook meer rust heb maja voor hoelang.  Er komen nog zoveel spannende echos en weken aan. 
Helaas hebben we niks in de hand en is het afwachten  
Succes  met je zwangerschap  

Fijn om te lezen dat dit voor andere ook herkenbaar is. Dat moeders voor moeders ken ik niet. Kan iemand mij dat uitleggen? Waarom komt er dan iemand ook bij je langs? Hier nog een weekje wachten.
Zooo herkenbaar dat checken van het bloed in de urine, gek van te worden! Normaal gaan de weken altijd heel snel maar deze voelt als eeuwen en dagen! Natuurlijk zegt het volgende week ook nog niets maar dan hebben wij in iedergeval iets kunnen zien en een beetje houdvast. Misselijkheid ken ik helemaal niet. 
Vanmiddag toch even gebeld met het spreekuur van mijn verloskundige. Voelde me erg bezwaard maar gelukkig vond ze het telefoontje niet erg. Ongesteldheidspijn en last van de rug kunnen er gewoon bij horen. Zolang er geen bloed is blijkt het nog gewoon 'goed te gaan' en hoef ik me nergens druk om te maken. Ook zelfs nog een beetje bloed zou kunnen. Het gaat er meer om dat je niet ineens zo hevige buikpijn krijgt dat je geen kant meer op kan. Maar daar gaan wij niet voor. Ik hoop voor mezelf en ook voor jullie heel erg dat het allemaal goed blijft gaan! 
@Deem, geweldig nieuws! Daar houd ik mij dan ook maar aan vast. Dat ik hetzelfde mag ervaren als jij typt! Geniet ervan!
Voor iedereen een fijne zwangerschap gewenst!

Hoi,
Je kunt hier alles lezen over Moeders voor Moeders: https://www.moedersvoormoeders.nl/ik-wil-meedoen/16/hoe-werkt-het.html
Er komt dan iemand langs om je ochtendurine te testen op HcG, want dat is er nodig om medicijnen en zo te maken voor vrouwen die minder vruchtbaar zijn. 

Terug
Bovenaan