Johannesbroodboompitmeel

Hallo,

Ik heb ook de johannesbroodpitmeel gebruikt en ik moet zeggen het werkte super na een maand hoefde ik het niet meer te gebruiken en ook al heb je kindje er niet zoveel last van het spugen is het wel fijn dat de voeding er in blijft zitten en dat je kindje er ook droog bij zit dus bij deze het is een super goed middel tegen spugen.

groetjes

Hoi,

Mijn dochter van 4 maanden had last van reflux, dus ik heb vanaf haar geboorte ook pitmeel gebruikt. Een wondermiddel wat mij betreft, ze gaf af en toe nog wel mondjes terug, maar het spugen in een boog was verholpen!

Groetjes

ik gebruik het ook nu al 6 maanden en niet voor het spugen maar omdat hij vel onder het drinken uit zijn mond liet lopen en had al tien tallen spenen geprobeerd en niks hielp en dit dus wel.

groetjes

quote: blijemama78 reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('25-02-2009 12:31:57'));

Hoi,

Mijn dochter van 4 maanden had last van reflux, dus ik heb vanaf haar geboorte ook pitmeel gebruikt. Een wondermiddel wat mij betreft, ze gaf af en toe nog wel mondjes terug, maar het spugen in een boog was verholpen!

Groetjes

Dat is ook precies waar johannesbroodpitmeel voor bedoeld is. Voor kinderen die met bogen uit de maag spugen.
Het is niet bedoeld voor kinderen die overlopen, knoeien of mondjes teruggeven, want het is en blijft natuurlijk een toevoeging die je om medische redenen doet.

Hallo,

Mijn dochters hebben beide jbp in de fles gehad. Mijn jongste is nu 10 weken en die krijgt het nog. Niet omdat ze spuugde met grote bogen maar omdat je zag dat ze constant het zuur had, ze huilde veel na de fles. Sinds we jbp in haar fles doen is ze veel rustiger en huilt stukken minder. Het hoeft dus niet alleen als je kind flink spuugt, het helpt gewoon om de voeding wat zwaarder te maken waardoor het langer in het maagje blijft. De oudste spuugde wel en had last van reflux, de jongste heeft het in mindere mate. Het is inderdaad even dokteren hoeveel je erin moet doen, maar ik ben blij dat het er is.
Ik hoop dat het helpt bij je kindje.

Groetjes Jessica

Hoi,

Mijn dochter heeft ook reflux en die spuugde met zulke bogen dat zij en ik niet nat waren, maar de grond een meter verderop wel.

Johannesbroodpitmeel hielp niet. Nutrilon A.R (voor spugende babies) wel, maar daar werd dr ontlasting weer zo dik van dat dat vermoeilijkte.
Toen kwam ik op Bonbébé de gele bussen. En dit was hem! Het is huismerk van Jumbo, Plus etc. En dit was hem! Geen gespuug meer, heerlijk!!

Succes ermee.

Liefs Reneke

Hallo allemaal,

Ik gebruik inmiddels het jbp meel en het gaat stukken beter.

Ik geef 180cc met drie schepjes, dus het is iets dikker maar niet te dik.

Het teruggeven is nu vele malen minder. Mijn zoontje deed niet met bogen spugen maar wel constant grote mondjes teruggeven en na een tijd werd t heel zuur voor m en had ie echt last van. Het was dus niet voor mij omdat ik dan veel moet wassen en verkleden.

Ook heb ik het op aanraden en overleg met cb gedaan.

Ik merk duidelijk verschil als ik het niet gebruik dus zolang ie nog veel blijft teruggeven als ik het niet gebruik blijf ik het er maar bij toevoegen.

Over een maandje mogen we misschien met fruithapjes beginnen dus dan eens kijken hoe dat gaat.

Ons zoontje is nu trouwens 3 maanden.

Groetjes Anouk

quote: vraagje_nu reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('27-02-2009 21:30:27'));

Hallo allemaal,

Ik gebruik inmiddels het jbp meel en het gaat stukken beter.

Ik geef 180cc met drie schepjes, dus het is iets dikker maar niet te dik.

Het teruggeven is nu vele malen minder. Mijn zoontje deed niet met bogen spugen maar wel constant grote mondjes teruggeven en na een tijd werd t heel zuur voor m en had ie echt last van. Het was dus niet voor mij omdat ik dan veel moet wassen en verkleden.

Ook heb ik het op aanraden en overleg met cb gedaan.

Ik merk duidelijk verschil als ik het niet gebruik dus zolang ie nog veel blijft teruggeven als ik het niet gebruik blijf ik het er maar bij toevoegen.

Over een maandje mogen we misschien met fruithapjes beginnen dus dan eens kijken hoe dat gaat.

Ons zoontje is nu trouwens 3 maanden.

Groetjes Anouk

Als je kindje zo'n spugertje is en ook echt het zuur heeft (dat was uit je eerdere berichten niet zo duidelijk) dan zou  ik niet te vroeg met hapjes gaan beginnen, maar netjes met 6 maanden gaan introduceren. Te vroeg bijvoeden, dus met 4 maanden, kan het spuugprobleem flink erger maken, zeker als je fruit geeft, omdat dat zuurder is. So wie so is het veel beter om met groente te beginnen.

Ik zou lekker 3 maandjes genieten van de rust die jij en je kindje nu hebben,  nu je een oplossing voor jullie probleem gevonden hebt, en niet te snel weer gaan klooien met dingen die je kind toch nog niet nodig heeft.

Terug
Bovenaan