Jong moeder worden

Hoi!
Leuk onderwerp!
Ik ben 22 mijn vriend 26 wij zijn bezig met de 5e wonde voor onze eerste heel spannend allemaal!
Baal elke keer als ik weer ongesteld ben, maarja mag nog niet klagen bij sommige mensen duurt het jaren en zover zijn wij nog lang niet!
Ik wens jullie allemaal heel veel succes hier!
Liefs Rian

Hallo Allemaal

Ik hoor niet op dit forum maar lees wel eens mee.

21 was ik en mijn vriend 23 toen we besloten voor een kindje te gaan.
Ook al was het helemaal de bedoeling, toch was het een hele verrassing toen ik zwanger bleek en de grootste verrassing was wel dat ik op dat moment al 11 weken zwanger was!
Normaal ben je een week of 4, 5 zwanger als je erachter komt maar dat stuk hebben wij dus overgeslagen..was wel lekker hoor, de kritieke 3 maanden waren voor ons ook zo voorbij!

Iedereen reageerde heel leuk, al waren er ook mensen die negatief waren maar dat hou je altijd.
Ik vind gewoon dat als je er klaar voor bent met zijn 2en dat je het dan gewoon moet doen, waarom wachten?
Het heeft zeker zijn voordelen om jong moeder te worden, maar aan een zwangerschap/baby zit geen leeftijd verbonden.
De ene is er aan toe op haar 17e en de ander op haar 30e, verschil moet er zijn!

Maar ik vind het wel heel leuk dat er zo veel vrouwen zijn die jong moeder willen worden!
Ik zelf ben nu 22 jaar en mijn dochter is 2 weken geleden 1 jaar geworden.
Ik vind het heerlijk het moederschap.

Er wordt ook niet raar gekeken meer nu, heb 1x een opmerking gehad bij het consultatiebureau van een vrouwtje die vond dat "iedereen tegenwoordig wel erg jong aan kinderen ging beginnen" net of jonge moeders niet goed voor hun kindjes zijn!!

Doe lekker wat je hart je ingeeft, als het kan waarom niet en als je op dat moment krap zit maakt dat niks uit!
Kindjes hebben alleen veel liefde en aandacht nodig meer niet!
Mijn vriend en ik hebben het soms ook wel moeilijk gehad maar we zijn er inmiddels uit, en alles gaat super nu!

Ik wil iedereen veel succes wensen enne erg leuk dat er ook man op het forum zit nu

Erg leuk, zo zie je maar weer dat ook mannen meeleven!!

Liefs Sarah mv Alessia

Hallo Iedereen!

Mooi gesproken Liefmeisje! Zo denk ik er ook over.... ik heb nu een paar mensen verteld over onze kinderwens en de meesten zijn er toch wel een beetje sceptisch over. Vragen als "Zou je dat nou wel doen" en   "Ben je nog niet te jong" heb ik al regelmatig gehoord. ik vind ook als je er klaar voor bent, dan ben je er klaar voor!

Wij zitten ondertussen in ronde 2 en zijn nog steds vastbesloten om verder te gaan net zolang ons wondertje op komst is!

Liefs Kim

Hoi allemaal,

Wat leuk zoveel jonge as mama's!!!
Ik ben zelf 21 en heb een zoontje van 5mnd.
Mijn man is 26.
Wij zijn nu in ronde 1 voor een tweede.
Ik heb heel verschillende reacties gehad,ben ook veel "vrienden" kwijtgeraakt tijdens mijn zwangerschap. Maar hun zie ik niet meer als echte vrienden.
Wij willen graag dat onze kindjes kort op elkaar komen.
En hopen dan ook snel weer zwanger te zijn.

groetjes Larissa

Hallo Allemaal!!!

wat leuk dat jullie lekker jong zijn en zwanger willen worden!!!
als je er samen klaar voor bent en je kunt het waarom niet!!!??
laat anderen toch kletsen!! doe wat je hart je ingeeft.

wat ik ook al eerder las kinderen hebben liefde nodig, dat is
het allerbelangrijkste!!

ikzelf ben 28 jaar en mijn man ook, ruim 6,5 jaar samen
waarvan 15 maanden getrouwd.
i.v.m. eerst verre reizen te hebben gemaakt besloten we om eind juli `06
te sttoppen met de pil.   eerste kindje dus...

hopenlijk mogen we met z`n allen gauw zwanger worden!!!!
maar we blijven door klussen!!!

wat ik nog even wil zeggen is dat het leuk is de reactie van
Vriend van...     leuk is het als mannen op het forum komen!

nou meiden SUCCES allemaal !!!!
Liefs, Bianca

haha
ja al die mensen die zeggen dat je te jong bent om moeder te worden die lach uit ,
IK kreeg op mijn 20e mijn eerste kindje , op mijn 22e mijn tweede kindje nu ben ik bijna 24 jaar en wil een 3e kindje

IK denk er zo over al die gebroeken nachten al die drukte met kinderen , das leuk en je moet er fit voor zijn ik ben jong en fit en denk dus dat het juist goed is als je jong mama bent
Ik doe van alles met de kinderen , verstoppetje , speeltuinen bezoeken , naar mijn vriendinnnen met ook jonge kinderen ,
nee ik heb er geen spijt van ik vind het super lekker

En idd kinderen kosten nu niet zo veel , we hebben voor de kinderen een eigen rekening zodat als ze straks gaan studeren , we het geld zo voor ze hebben liggen

IK ZEG DUS JONG MAMA WORDEN IS SUPER

Gr Quisjen

en hopen dat we snel zwanger zijn

Dat mensen zeuren over of je te jong ben, te oud bent, zo snel zwnager bent (als je elkaar nog niet jaren kent) alweer zwanger bent (als je je tweede, derde, vierde etc verwacht), etc etc. kun je los zien van deleeftijd.

mensen hebben graag wat te zeuren, en andere mensen gaan snel in de verdediging soms al voordat er iets gezegd is.

In ieder geval moeten mensen maar gewoon zelf bepaeln wat ze doen, en al die opmerkingen daar zeg je toch gewoon LEKKER PUH tegen.

Groetjes
van een oud wijf (hihihi, maar ben wel zwanger van mijn vierde)

Haha helemaal eens met jullie allemaal hoor. Ik ben 24, "bezig met"  eerste kindje. Mensen hebben altijd iets te zeuren. Wij wonen bijvoorbeeld in een appartement en  ik kreeg pas van iemand (die zelf, zelfs samen met  nog een zusje,  ook is opgegroeid  op een flat) te horen dat wij natuuuuuurlijk nog niet aan kinderen gingen beginnen want dan moesten we natuuuuuurlijk  wel eerst verhuizen! (Kijk, dat zij nu in een kast van een huis wonen..)

Toch jammer dat mensen zulke dingen zeggen want je bent soms zowat geneigd om je er wat van aan te trekken en inderdaad te denken: 'zal ik misschien toch te jong zijn' of 'zal het dan toch niet kunnen waar we nu wonen'  maar gelukkig is manlief wat nuchterder en zet me weer met beide benen op de grond.

Terug
Bovenaan