Jong moeder

Hallo!

Vraagje voor alle jonge moeders..

Ik ben zelf 21, mijn man en ik hebben echt bewust voor een kindje gekozen (ook al dachten we dat het er niet zo snel zou zijn...) maar ik merk dat ik op straat toch vreemd aangekeken word.

Mensen maken zelfs opmerkingen in de trant van; waarom ben je tienermoeder, waar is de vader... Als of er sowieso geen vader is, en de kleine ongewenst was.

Ik stoor me hier af en toe best wel aan, ondanks dat het me aan de andere kant helemaal niets kan schelen als ik naar mn lieve kleine ventje kijk.

Vroeg me af of er hier meer jonge moeders zijn, en hoe die er mee omgaan...
 
Hey ludy,

Ikzelf ben 28 en moeder van 4kids. Ik krijg altijd te horen: jij hebt niet stilgezeten. En hoeveel vaders?? Of zijn ze gepland? Nee 2zijn gepland en 2gewenst:) ik heb 3bij 1vader en 1bij een andere. En nee de vaders hebben het bij mij af laten weten. Maar ja ik ben gelukkig en de vaders missen alles. Maar dat betekend niet dat ik constant moet uitleggen hoe het zit. Ik ben eerlijk tegen mijn kinderen. Ik trek me ook niks aan van wat anderen zeggen. Ik heb niet voor deze situatie gekozen, ik ben gedwongen. Ik herken dus wel wat je hierboven schrijft.

Kus marleen
 
wij worden ook best vaak nagekeken.
wij zijn beide 19
en ik ben ongepland zwanger geraakt.
vind het soms best irritant dat we zo worden nagekeken,
ook al zeggen ze niks maar die blikken zijn al vrij duidelijk van oh wat zijn die jong.
de ene x stoor ik me eraan en andere x niet.

We zijn super blij met ons dochtertje
en zo trots op haar.
we kunnen nu al niet meer zonder haar
het gevoel dat ze er nooit is geweest kan ik me al niet meer voorstellen.
zij maakt ons compleet
een echt gezinnetje!
 
Hoi,

Heel herkenbaar, ik was net 20 toen we er acher kwamen dat ik zwanger was. Kindje is zeker gewenst:D

We waren toen nog maar een paar maanden getrouwd en werden veel nagekeken.

Ook om het feit dat we christen zijn werd er nog meer veroordelend over gesprokken.

Wij zijn hartstikke gelukkig met ons meisje en genieten dag en nacht van haar:D
 
hoooooooooooi,,,

ik ben 22 en ze hadden tegen mij al gezecht dat ik niet zwanger kon worden,, op het ZKH woudenze nog verdere onderzoeken doen en moest toen stoppen met de pil,,, maar wij hadden er ons al op ingesteld dat we geen kinderen konden krijgen,, en zo binnen een paar maand was ik zwanger:D:D hartstikke blij natuurlijk en ook hartstikke gewenst... maar niet geplant,, des te meer een cadautje:D:D...

wij worden ook veel aangekeken,, ohh wat een lief kindje,, van wie is die?? jou!!! meen je dat?? jja is van ons,,, zo jullie zijn er op tijd bij..kunnen julllie je wel redden??

zo vernederend,,, om booooossss van te worden,,
 
Hoi Hoi,

ik ben ook een jonge moeder, in augustus 20 geworden.. ik heb er eigenlijk niet zo veel last van.. misschien omdat ik JAMMER genoeg altijd ouder geschat word.. vroeger was dat fijn, nu niet meer haha.. maar ik snap wel wat je bedoeld hoor.. het lijkt mij ook behoorlijk vervelend als dat telkens gebeurd.. mijn zwangerschap was totaal niet gepland ( had een spiraal ) maar ik ben ontzettend blij met mijn ventje.. ik kan wel zeggen negeer het maar het is en blijft toch vervelend! hoop dat het snel ophoud!

liefs..
 
Fijn om te horen dat ik niet de enige op de wereld ben met zulke reacties. En wat een jonge moeders hier!

Ben ook inderdaad erg trots op mn vent en kreeg gister toevallig een reactie van iemand die net een kindje had en 45 was. Hij zei; ik wou dat ik zo jong was toen ik mn eerste kreeg, ik kan nu veel minder. Dat deed me wel weer even goed, want voel me idd soms zo bekeken op straat.

 
Terug
Bovenaan