Jong ouders worden!?

Hallo iedereen,

Ik ben bijna 23 jaar oud en mijn vriend bijna 24. We zijn ondertussen al 7 jaartjes samen en wonen al 2 jaar samen en werken dus ook al die tijd beide fulltime.

Nu is onze kinderwens het afgelopen jaar enorm gegroeid waar we nu op het punt zitten dat we niet meer kunnen wachten. Nu weet ik dat onze omgeving het echt super leuk zou vinden, maar ik trek me teveel aan van de meningen van bijvoorbeeld collega's. Hoe is dat bij jullie jonge moeders gegaan?

Alvast bedankt!
 
Hoi! 
Ik ben zelf ook bijna 23 en mijn man is 25. Wij hebben zelf ook al een tijd een kinderwens. Ik merk in mijn omgeving ook dat mensen nog in een hele andere fase van hun leven zijn op onze leeftijden. Wij vinden het zelf het belangrijkste om ons eigen leven te leiden, en niet te veel op de mening van andere mensen te letten. Wij weten zelf beter wat er in ons leven past en wat niet. 
Dus ik zou zeggen, als het goed voelt moet je er gewoon voor gaan. 
Wij zijn inmiddels al meer dan een jaar bezig om zwanger te raken en tot nu toe is het nog niet goed gelukt. 1 miskraam gehad helaas. Maar zo zie je maar, dat het ook nog wel even kan duren. 
Ik hoop dat je hier wat aan hebt. 
Liefs! 
 
Hoi!
 
Ik ben zelf 24 en mijn vriend 28. Zijn inmiddels 6 1/2 jaar samen en 3 1/2 jaar samenwonend. Nu 20+1 weken zwanger. Ik heb eigenlijk geen negatieve reacties gehad toen we het vertelden. Voor sommige misschien wat onverwacht, omdat ik het zelf altijd ontkrachtte dat wij al kinderen wilde (ik had geen zin in het gezeur of het al raak was).
Het is bij ons uiteindelijk vrij snel gegaan. 
Volg je gevoel, want uiteindelijk is het jullie beslissing!
Hopelijk heb je hier wat aan! 
Liefs
 
Haha grappig. Ik ben ook bijna 23 vriend 24. 7 jaar samen en 2 jaar wonen we samen. Vond de overeenkomsten wel grappig. 
Wij hebben nu sinds 6 weken een dochtertje. Ook ik maakte me in begin een beetje druk wat mensen zouden denken. Maar mijn kinderwens was zo groot dat ik me er niet door liet tegen houden. Uiteindelijk is me dat zwaar meegevallen, iedereen vond het eigenlijk vrij logisch en normaal. Alles op orde samen en mensen vonden mij altijd "een moedertypje" wat dat ook mag zijn. 
Nu ik wel weer opnieuw aan het solliciteren ben denk ik wel steeds; die mensen zullen wel denken dat ik perongeluk zwanger ben geworden. En niks op orde hebben. 
En dan denk ik weer zodra ze me zien zullen ze daar wel weer anders over denken. 
Ik weet dus hoe je je voelt, maar ik heb wel geleerd meer schijt te hebben aan wat mensen denken en naar mijn eigen gevoel te luisteren. Als jullie er klaar voor zijn dat is dat zo. 
 
 
Hi,
Ik ben zelf 23 jaar en mijn vriend en ik zijn al ruim 8 jaar samen. Wij hebben al een zoontje van 1,5 & ik ben op dit moment nog maar net zwanger van de 2e. 
Ik heb nooit negatieve reacties daar op gehad en ook al was dat wel zo geweest had ik me er niks van aangetrokken. 
Onze relatie is heel stabiel, wij wonen al 4 jaar samen en werken allebei, dus alles was stabiel genoeg om al jong aan kinderen te beginnen & tot op de dag van vandaag geen seconde spijt gehad! 
Volg inderdaad je eigen gevoel! 
 
Liefs x
 
Wat leuk deze reacties dames! Fijn dat het bij iedereen zo goed gaat en goed is verlopen. Onze situatie is ook echt stabiel en we zijn er gewoon klaar voor. Spannend!
 
liefs
 
Hoi! Ik ben zelf 23, mijn man is 24. We zijn bijna 8 jaar samen, waarvan bijna 3 jaar getrouwd. Toen ik trouwde op mijn 20e, kreeg ik wel eens vreemde reacties van collega's en mensen die verder van mij af stonden (''wat jong!'', ''is dat niet wat vroeg?''), nooit veel van aangetrokken behalve dat ik het soms erg irritant vond. Nu ben ik ruim 5 weken zwanger, en ik weet dat familie en vrienden dit geweldig gaan vinden(nog niemand weet het). Er zullen vast mensen zijn die er zo hun mening over hebben, maar wij volgen gewoon ons eigen gevoel, onze eigen wensen. 
Gewoon ervoor gaan, als jullie dat allebei graag willen! :) 
 
Ik ben ook op me 23ste bevallen. Mijn zoontje is nu 15 weken. Mijn man en ik zijn al 5 jaar bij elkaar en we waren er al 2 jaar mee bezig. Als je er klaar voor bent zou ik het doen. Het is heerlijk om moeder te zijn en je eigen gezinnetje te hebben!
Wat zijn er trouwens veel 23 jarige die zwanger zijn!
 
 
Terug
Bovenaan