Jong ouders worden!?

Hi! 
Ik ben 22 en mijn vriend 24, 3 jaar samen. Ik ben nu 7 weken zwanger van onze eerste. Financieel alles stabiel en ik volg momenteel nog een studie, zit in mijn stage jaar. Ben hierom dus ook erg benieuwd hoe mijn collegas daar gaan reageren. Twee collegas weten het nu en die vonden het hartstikke leuk maar er zullen vast mensen bij zijn die het 'te vroeg' zullen vinden. Ik trek me er niks van aan, zolang ik en mijn vriend gelukkig zijn en ons kindje kunnen bieden wat het nodig heeft vind ik het niet te vroeg ?
Leuk dat er zoveel mama's van deze leeftijd zijn! 
 
Mijn vriend is 26 (juli 27) en ik ben 25 (november 26). We zijn 10 jaar samen en wonen 1,5 jaar samen. Mijn vriend werkt fulltime en ik ongeveer 30 uur per week. Wij hebben besloten om het heel symbolisch vanaf 1 januari te proberen met als gevoel dat het nog heel lang zou duren, als we ervaringen van mensen om ons heen horen. Nu ben ik in de tweede maand dus al zwanger, en denk dat ook veel mensen dat ‘jong’ vinden. Maar wat als het heel lang duurt terwijl je beide ‘nu al’ een kinderwens hebt? En wat is ‘nu al’? Het had ook op je zestiende kunnen gebeuren. Zo te horen heb je het goed voor elkaar, dus laat de meningen van anderen lekker voor wat het is.
 
Hoii
Ik was 21 toen ik trouwde, binnen een jaar! 
Net 23 toen ik zwanger werd en ging bevallen. Nu sta ik op springen van mijn 2e en ben 24 jaar. 
Familie en vrienden vonden alles helemaal geweldig. Collega's keken wat scheel, maar hey na werk gaat iedereen naar hun eigen huis. 
Heb me er nooit wat van aangetrokken en eigenlijk altijd positief erin gestaan en erop gereageerd, zo zijn hun eigenlijk heel positief geworden. 
Voor ons voelde het goed en zo voelt dat nog steeds! Wij zijn super blij met onze kind(jes)! En vooral dat wij nog zo jong zijn. Leuk voor later met de kinderen. 
Doe waar je je goed bij voelt meis!
 
 
Waarom zou je je aantrekken van reacties van anderen? Kinderen krijgen is een persoonlijke beslissing. Als jullie hier klaar voor zijn, dan is dat jullie bewuste keuze. Blijkbaar hebben jullie een stabiele relatie en is het een keuze waar jullie beiden achterstaan. Persoonlijk was ik 26 toen ik beviel van mijn dochter en heb er nog geen ogenblik spijt van gehad dat we relatief vroeg met een gezin begonnen zijn.
 
Ik ben 21 en 22 weken zwanger van de eerste. Mijn vriend is 28. We hebben samen een huis gekocht, werken allebei en financiën zijn ook op orde. Ik was ook heel bang voor de reacties van mensen. De mensen die ons goed kennen(vrienden, familie enz) vonden het hartstikke leuk en zagen het ook al wel aankomen. Mensen die ons minder goed kennen reageerde wel wat raar. Zo heb ik 100 keer de vraag gehad of het wel gepland was. En iemand die hard ging lachen en zei van 'het is zeker een ongelukje'.  Mensen hebben toch altijd wel hun oordeel. Dus ik trek me er vrij weinig van aan. Dit is iets wat mijn vriend en ik graag willen. Dus als jullie die graag willen, waar maak je je dan druk om?
 
Hallo,
Ik ben 23 (juli 24) en mijn vriend is net 25 jaar geworden. Ik ben 27 januari gestopt met de pil, nog maar een maandje! Ik kan nu al niet wachten totdat ik een positieve test in mijn handen heb! 
Lijkt mij leuk op contact te houden met jullie!
 
Welke handige app gebruiken jullie? En is er al een app groep of Facebook groep waar jullie in zitten? (geheime fb groep, niemand weet dat wij gestopt zijn met de pil)
 
Ik ben zelf geen jonge moeder (eerder oud met 1e kindje op mn 34e) maar ik denk dat leeftijd niet zoveel zegt als het aankomt op kinderen krijgen. Als je relatie en situatie stabiel is en je ziet het beide zitten om een kindje te krijgen, en je hebt genoeg liefde en aandacht te geven dan is het gewoon ok toch! Mensen in je omgeving zullen altijd meningen hebben en dat is prima, maar trek je er niks van aan meid. Het feit dat je jong bent maakt je niet per definitie een slechtere ouder!
 
Terug
Bovenaan