Jonge aanstaande mama's

Ben benieuwd of er nog meer jonge aanstaande mama's op dit forum zitten en hoe zij de zwangerschap ervaren!

Zal me even kort voorstellen..

Ik ben zelf 23 jaar oud, mijn vriend is 29 en we wonen alweer een tijdje samen. Begin oktober gestopt met de pil, paar dagen erna mijn menstruatie gehad en snel genoeg erna aangeteld van ons 1e kindje. Heb 5 december de eerste echo gehad en toen ook het hartje zien kloppen. Inmiddels ben ik ruim 9 weken zwanger en we kijken ontzettend uit naar de tweede echo die 2 januari plaats gaat vinden.

Groetjes!

Van harte gefeliciteerd als eerste natuurlijk!!

<p style="text-align: left;">Ik ben zelf nog helaas geen aanstaande mama, maar ben al tijdje gestopt met anticonceptie en we gaan vanaf 2017 het proberen. Dus hopelijk gelijk zwanger net zoals bij jullie!</p>
<p style="text-align: left;">Lijkt me heel mooi moment dat je daadwerkelijk het hartje hoort kloppen .. Heel onwerkelijk dat er iets in je groeit!</p>
<p style="text-align: left;">Ik ben zelf 23 en m'n vriend 25. Ik hoor nu nog niet helemaal in dit topic, maar hoop me er snel aan toe te voegen :):)</p>
<p style="text-align: left;"></p>

Girafje135 - dankje! Het is iets heel onwerkelijks om zoiets te zien! Ongelofelijk dat er iets in je groeit..

Hoop van harte dat 2017 ook jullie jaar word :) desondanks mag je gerust meepraten, juist fijn om met iemand erover te kunnen praten toch?

<p style="text-align: left;">Ja hoop het ook!</p>
<p style="text-align: left;">zeker fijn om er met iemand mee te praten. We hebben ervoor gekozen om het tussen ons te laten totdat het daadwerkelijk zo is, aangezien we er geen druk op willen leggen.  Stel dat het wat langer duurt of helemaal niet lukt etc..</p>
<p style="text-align: left;"></p>

Kan ik me heel goed voorstellen idd. Dat hebben wij in eerste instantie ook besloten maar waren te enthousiast om het voor iedereen te verzwijgen haha. Dus uiteindelijk onze naaste mensen verteld hoe en wat. We houden het alleen nog even geheim voor de buitenwereld en de rest vd familieleden.

Als je je er niet al te veel mee bezig houd, niet te veel hopen etc, zou het toch best moeten lukken. Qua leeftijd zou er voor jou al geen probleem moeten zijn ;)

Ik heb het al met vriendinnen besproken over onze kinderwens die we ik gang willen zetten, die al kinderen hebben. Dus dat is ook wel fijn kan ik mooi om advies en tips vragen. Ben te enthousiast om mijn mond helemaal dicht te houden haha.

Ja ik vind mijn leeftijd zelf goed om eraan te beginnen. Sommige zullen denken dat ik nog jong ben maar ik wil dit al vanaf mijn vijftiende en wij weten dat we er helemaal klaar voor zijn!

Hoe oud ben jij?

Ik ben net 23 geworden haha. Heb wel altijd gezegd voor mijn 25e mama te willen worden en dat dit nu zo is gelopen is dus alleen maar mooi! Mijn vriend is 29 en hij heeft al een dochter van 4 uit een eerdere relatie. Hij wilde heel graag nog een kindje erbij voor zn 30e. In eerste instantie zou dit lastig worden ivm mijn opleiding etc. maar door onverwachtse gebeurtenissen heeft dit toch zo mogen zijn! Het was in het begin wel even schrikken aangezien ik met de pil gestopt ben onder het motto 'we zien wel' maar het ging dus sneller dan verwacht haha. Onverwacht snel maar heel welkom!

Wat fijn voor jullie dat het onverwachts zo snel gelukt is! Je stopt natuurlijk niet voor niets met de pil..

Fijne kerst en volgend jaar zal jullie kerst nog specialer zijn. Hihi

Terug
Bovenaan