jonge moeders

A

Anoniem

Guest
hallo
ik ben benieuwd of er nog meer jonge moedertjes zijn zo ik zelf...
kunnen we lekker kletsen en verhalen uitwisselen
ik en zelf 19 en ben nu 3 maanden aan het klussen en heb er al super veel zin in om een mama te worden ...
ik ben soms alleen bang voor de reactie svan sow wel jong enz.
maja het is toch mijn keuze en ik bedoel ik heb er al superveel geld voor aan de kant gezet en heb met mijn vriend eeen huisje gekocht een jaar geleden dus te kort zal tie echt niets komen toch noui hoor het wel haha ..
nog een paar daagjes en dan weer een jaartje erbij .
groetjes monica

Ik reageer even snel hoor monica, maar ook ik ben 19 (30-03) en ben ondertussen alweer 6 maanden bezig.. ga nu naar huis ben er zo weer.. !!

xx Mamoetje

Hoi,
Ik ben nu 22. 3 jaartjes ouder dan jou. Maar toch ook nog vrij jong.
Af en toe ben ik ook 'bang' voor de reacties die er vast wel zullen komen als we eenmaal zwanger zijn.
Maar het is je eigen keuze, en als jij weet dat je je kind liefde,geborgenheid en een mooi leven kan bieden. Waarom niet dan.
Zelf heb ik het niet zo breed financieel, maar toch weet ik zeker dat we het redden als we een kind hebben. Daar ben ik zeer zeker van overtuigd.
Dus, gewoon lekker klussen meid. Het ene oor er in en het andere oor eruit laten de commentaar. Het is jou leventje, en jullie weten het beste of jullie dit aankunnen of niet.

Groetjes Bloemetje

Hee meid,

Ik dacht dat ik hier de enige "echt" jonge "moeder" in spé was. Maar daar is er dus nog 1.

Zoals ik al zei wij zitten nu in ronde 6. SInds september vorig jaar gestopt met de pil en sinds oktober echt bezig voor ons wondertje. Ik ben nu al gestopt met de pil omdat ik altijd al graag moeder wou worden. Heb altijd geropen: "voor mijn 21ste ben ik moeder". Nou weten wij nu al dat het voor ons vrij lastig kan gaan worden!.. Mijn vriend is 50-60% onvruchtbaar. Nou heb je maar iets meer dan 1 % nodig dus we geven de hoop niet op.

Ik kom trouwens uit rijswijk, maar we wonen nu in Den Haag, en jij?

Als je wilt praten hoor ik het wel. Je kan me eventueel ook toevoegen op msn. Dan meot je dat maar even vragen.

xxx Mamoetje

Bloemetje22: Je heb gelijk.. Ene oor in en andere oor uit.. Maar ook ik ben bsang voor de reacties om ons heen.. Mijn schoonzusje weet van niets maar laat duidelijk merken dat ze vind dat wij nog even moeten wachten.. Als we het over kinderen hebben   en ik zeg dat ik voor mijn 21ste moeder wil zijn.. Zegt ze altijd waarom daar ben je nog veel te jong voor wacht daar nog een paar jaar mee..

De reactie's van mensen dichter om je heen zijn belangerijker dan van die van je vrienden.. Mijn vrienden die er vanaf weten reageren allemaal zeer goed. Mijn meoder weet nog van niets.. En voor haar reactie ben ik best een beetje bang.. maar na afgelopen weekend( We hadden toevallig een gesprek over vriendinnen van mij die alle 3 van de week erachter kwamen perongelijk zwanger te zijn geraakt) dat het bij ons niet erg zou zijn want bij ons zat het goed en wij houden van elkaar en hebben een dak boven ons hoofd..

Bloemetje: Wij gaan het ook niet al te breed hebben.. Maar ipv top A merk luiers kan je ook die van Kruitvat halen.. Niet alles hoeft van merken te zijnl. En overal is een oplossing voor te vinden.. toch?!?

xxx Mamoetje

Mamoetje,
Dat is zo, niet alles hoeft van merken te zijn. En wanneer ze fruithapjes en dergelijke gaan eten, kan je het ook zelf maken, dat hoeft dan ook weer niet van de potjes uit de winkel. Al ben ik daar op zich al heel erg tegen, hihi, gewoon lekker zelf maken. Het is lekker en een stuk gezonder. En ja, een aardappeltje meer, dat zal het nu ook niet uitmaken. Ook kleding hoeft niet duur te zijn. Toch, zeeman heeft leuke dingen. En kinderen groeien er toch zo weer uit.

En je schoonzusje, laat dr maar lekker, jullie weten wat jullie aankunnen. jullie weten wat jullie willen. en jullie weten dat jullie je kindje heel veel liefde hebben te bieden.
Het is jullie keuze, niet die van hen.
Ik weet ook niet wat voor reactie ik van me moeder krijgen zal. Ik heb echt werkelijk geen idee. Heb nog een broertje die op de kleuterschool zit. En paar jaar terug zei ik, ja mam, wil nog wel broertje of zusje. Toen kreeg ik antwoord, dat doe je over een paar jaar maar lekker zelf. Haha, maar of dat nou gemeend of een grap was. Geen idee.
Ach we zien het allemaal wel, het is ons leven en wij weten het beste wat we daarmee willen.

Wij zitten trouwens in ronde 2.
Me vriend heeft aantal maanden de boot afgehouden. en we zouden eigenlijk pas in augustus beginnen. omdat we over drie weken gaan verhuizen. Maar, het kriebelde zo bij mij, en begon bij hem ook meer en meer. Dus hihi. vorige maand begonnen

Ik ben er helemaal klaar voor.

liefs

Ja inderdaad.. Je kan die fruithapjes ook zelfmaken..

En over me moeder.. Ze heeft nooit iets negatiefs gezegd als ik dat riep.. en dat roep ik nog steeds.. mijn moeder weet van de onderzoeken enzo af.. en ze is neit achterlijk dus ze zal het ook vast wel weten.. Denk dat ze eerst wel even meot slikken maar dat ze erna ook al hartsikke blij is voor ons.. Maar dat is voor latere zorg.. en mijn eigen zusje roept al maanden.. wanneer wordt ik nou eens tante..

In het huis waar we nu zitten pas makkelijk een kleintje bij.. maar toch zitten wij langzaam aan al te kijken voor een volgend huisje.. we kunnen heir niet echt wennen.. Wel leuk dat je ngo zo'n klein broertje heb.. Hebje moeder otch nog naar je geluisterd:) Of was het een ongelukje..

Waar kom jij vandaan en hoe oud is je vriend.. mijn vriend wordt 26 dit jaar.. Wij zijn nui bijna 2 jaar bij elkaar..

xxxx Mamoetje

Ben er trouwens even vandoor.. Even eten en dan naar de garage.. ber er weer rond half 9.. xxxx Mamoetje          

Terug
Bovenaan