jonge moeders

Ik ben zelf niet zo'n hele jonge mama kreeg mijn 1e op mijn 24ste. Maar een vriendin van mij was bewust moeder op haar 20ste....en inmiddels inverwachting van de 3e! Maar wat ik er over kwijt wil is dat ik er de 1 wel klaar voor vind op jonge leeftijd bijv 20 en de ander niet. Die vriendin is zo'n moeder figuur, het paste ook echt bij haar om een kind te hebben op die leeftijd. Nou zijn er ook jonge moeders die nog heel onvolwassen zijn. Die zich meer druk maken om de disco en de make up dan om hun eigen kind een goede toekomst te geven. Dan vind ik het jammer als je zo vroeg moeder bent geworden.

hallo allemaal,
bedankt voor jullie reactie, ik wil nog even reageren.
ik ben bewust moeder geworden op mijn twintigste, ik was klaar met mijn mbo opleiding, had een vaste baan en woonde twee jaar samen. mijn vriend is vier jaar ouder en wou heel graag kinderen. toen ik zwanger was heb ik een keer gedacht 'watheb ik nou gedaan'. maar verder was ik heel blij mee en heb ik erg genoten, en dat doe ik nog steeds. mijn vrienden en familie reageerden ook heel positief, het zijn vooral buitenstaanders die zo reageren (mensen op school enzo). net of je je dan moet bewijzen dat je een goede moeder bent. ik ben heel blij dat ik jong moeder ben.
ik ging en ga niet vaak uit, en geef hier ook niet zo om. soms vind ik het wel leuk om even naar de kroeg of uit eten te gaan en dan past mijn moeder op. ik ga ook wel eens naar festivals maar dan neem ik mijn zoon mee die vind dat heel leuk.
ik denk dat er inderdaad voordelen aan zitten om jong moeder te zijn (als je het aan kan), en mijn kinderen hebben zelfs nog twee overgrootoma's waarvan een pas 75 is en nog heel fit.
het lijkt me inderdaad heel erg als mensen denken dat je niet de moeder ben van je eigen kinderen, dat heb ik gelukkig nog nooit meegmaakt. mijn kinderen lijken veel op mij.
veel liefs steffie

Hey.

Ik kreeg Joëlla ook op mijn 23e word volgende week 24.
Ze schatten me nu soms 19 of 20 dat vind ik wel een te veel van het goede.
Mijn familie reageerde ook positief.

Het is wel zo dat sommige mensen vragen: was ze gepland pffff.
Daar word ik dan best triest van als ik die vraag weer krijg te horen.
En al was ze niet gepland!! ik kan me meisje een goed huis bieden, dus wat zeiken julie allemaal.

Mijn vriend is nog maar 22.
We hebben alle twee een baan, en een mooi huis, waarom zou je dan wachten tot op oudere leeftijd.
Dan ben ik straks zo'n bejaarde ouderwetse moeder die te oud is om leuke dingen te doen met haar kids.

Groetjes Sabina Mama van Joëlla.

Ik word 1 juni 25, wat een ouwe doos hè?! Hihihihi
Mijn mannetje wordt   in november 37 ahum.
Mijn moeder is net 50 en mijn schoonmoeder al 180.
Nee dat is een geintje, maar je kunt wel merken dat  zij ouder is dan mijn moeder.
Mijn moeder vindt bijv dat je een kindje niet moet laten huilen, heeft ze met ons ook nooit gedaan, en mijn schoonmoeder vindt dat dat goed is voor de longetjes(ik zei toch 180 jaar, is eigenlijk meer stenen tijdperk) Ze is er wel heel lief voor.
Ik zie hun ook meer dan mijn eigen moeder, raar hè?!
Volgens mij ging het hier niet echt over, maar ben toch blij dat het eruit is.
Ik denk dat ik maar een boek moet gaan schrijven, zo'n vaag iets.
X

Hoi....

Ja hoor ... hier nog zo een jonge mama..
Ik was ook 20 toen britney geboren werdt..en zag er altijd ook vrij jong uit de meeste denken nu 24a 25 maar wordt bijna 28!!
Vele keken mij ook aan toen ik haar net had van he, een kind met een kind hihi...
kon er toen ook vaak van balen,maar was zo trots als een pauw op mijn meisje dat ik daar op den duur zo een maling aan kreeg..
Toen brit ong 4 was dachten ze altijd dat het mijn zusje was, en als je dan zei van nee hoor het is mijn dochtertje dan keken ze je zo raar aan..
Nu us brit alweer 7 jaar en toch nog steeds zie je mensen kijken van jeetje zo een grote meid en zij dan?? en vooral achter de kinderwagen met Dawin erin hihi..
Mijn ouders hebben mij vanaf het begin gezegt trek je er niks van aan je bent een hele goeie mama en miss zouden hun elf wel willen dat ze het zo deden , dat deed mij altijd goed.
Maar nu ben ik bijna 28 en heb twee hele mooie kinderen die niks te kort komen en ben ik ook heel trots op mezelf, vooral omdat ik de eerste 5 jaar voor brit gezorgt heb!!
(meteen een nieuw onderwerp hihi)..

liefs bianca

Hoihoi,
Hier ook een jonge moeder.
Bij Giovanni was ik 4 dagen voor de bevalling 22 geworden.
Bij Delano was ik(en ben  nog steeds)27.
Wij hebben beide keren bewust gekozen voor deze kindjes.
Heerlijk om zo jong al mama te zijn!
Mijn man is wel 5 jaar ouder dan ik ben.
Groetjes Tanja

Terug
Bovenaan