hallo allemaal,
bedankt voor jullie reactie, ik wil nog even reageren.
ik ben bewust moeder geworden op mijn twintigste, ik was klaar met mijn mbo opleiding, had een vaste baan en woonde twee jaar samen. mijn vriend is vier jaar ouder en wou heel graag kinderen. toen ik zwanger was heb ik een keer gedacht 'watheb ik nou gedaan'. maar verder was ik heel blij mee en heb ik erg genoten, en dat doe ik nog steeds. mijn vrienden en familie reageerden ook heel positief, het zijn vooral buitenstaanders die zo reageren (mensen op school enzo). net of je je dan moet bewijzen dat je een goede moeder bent. ik ben heel blij dat ik jong moeder ben.
ik ging en ga niet vaak uit, en geef hier ook niet zo om. soms vind ik het wel leuk om even naar de kroeg of uit eten te gaan en dan past mijn moeder op. ik ga ook wel eens naar festivals maar dan neem ik mijn zoon mee die vind dat heel leuk.
ik denk dat er inderdaad voordelen aan zitten om jong moeder te zijn (als je het aan kan), en mijn kinderen hebben zelfs nog twee overgrootoma's waarvan een pas 75 is en nog heel fit.
het lijkt me inderdaad heel erg als mensen denken dat je niet de moeder ben van je eigen kinderen, dat heb ik gelukkig nog nooit meegmaakt. mijn kinderen lijken veel op mij.
veel liefs steffie