Jonge Moeders!!

hallo

ik was 21 toen ik zwanger bleek te zijn.. onverwachts maar meer dan welkom.
heb nergens last van gehad de eerste 3 maanden.
merk nu met 29 weken dat ik het zwaar begin te krijgen vooral met lopen... en veel rugpijn..

mijn familie schrok eerst.. omdat ze mij nog zo jong vonden... maar nu zijn ze er super blij mee.

success!!!

gr maaike
 
Hallo!

Hier ook 24 jaar en 32 weken zwanger! Na 3 miskramen nu toch een goede zwangerschap dus ja, ook hier was het een bewuste keuze! Wij hebben er vooral zo vroeg voor gekozen omdat mijn man wat ouder is (39) en ik heb mezelf ook altijd wel als een jonge moeder gezien!

Ik werk 32 uur in de gehandicaptezorg met agressieve jongeren (nu dus even niet, maar na mijn verlof weer wel) en blijf daar ook 32 uur werken. Denk een beetje dezelfde richting als Lovertjuh. Mijn man werkt voltijd in de bouw.

Onze omgeving reageerde ook erg leuk!

Ik moet zeggen dat ik het zwanger zijn minder leuk vind dan ik had gedacht... Veel kwaaltjes en slapeloze nachten...
 
hai

ik wil ook even reageren, ik was echt net 23 toen ik er achter kwam (zelfs op valentijnsdag) dat ik zwanger was. het was niet gepland, we hadden net een huis gekocht, druk in de verbouwing... maar het was wel heeeel erg welkom.. ik was al bijna mama want ik had altijd kinderen om mij heen ;).
maar goed, ik had al wel een vaste baan (nog steeds trouwens)Ik was de eerste 4 maanden behoorlijk misselijk (smorgens dan) , en de eerste weken had ik het gevoel elk moment ongi te worden, maar dat was gelukkig niet zo.het bleek er allemaal bij te worden.
Ik deed mijn eerste echo pas met 12 weken, daarna (dat ik mijn kindje had gezien) was ik helemaal happy, toen kon ik blij zijn!!!


verder werk ik in de gehandicaptenzorg, ik werk 4 dagen in de week en mijn vriend werkt 40 uur... mijn dochter is inmiddels 3 jaar en gaat 2 dagen naar mijn ouders en 2 dagen naar mijn schoonouders..

ik vind het heerlijk om zo jong mama te zijn, veel vrienden van mij is het nog allemaal lang leve de lol maar voor mij is dit pas echt geweldig, je levert wat in maar je krijgt er nog zoveel mooiers voor terug!!

Oja we willen wel graag een tweede, we zijn er niet dagenlijks mee bezig. Het komt als het komt!

erg leuke topic trouwens!!
 
hay Betty (en andere dames)

Ik geloof ook niet dat zwanger zijn leuk is...
Zwanger zijn is bijzonder!

* je voelt je anders
* mooier zal je er NOOIT van worden
* je mag niet alles eten
* je mag niet drinken
* het werken gaat moeizamer
* en er gaat een hele hoop veranderen

Dus BIJZONDER lijkt me een geschikter woord

xxxxxxxxxxxx
 
please zeg dat ik ook nog jong ben hahaha.
Allemaal heeel erg gefeliciteerd met jullie zwangerschappen!!

ik ben 30, en zwanger van ons eerste kindje.

Had hiervoor een relatie van bijna 10 jaar, en heb altijd gezegt dat ik absoluut geen kinderen wou. Iedereen (vrienden, familie, collega's) wist dit.

Nu heb ik sinds mei 2009 een nieuwe relatie. en binnen 3 maanden hadden we het al over kids. de hele omgeving helemaal in shock hahaha.
Nu ben ik 23 weken zwanger, en ben nog nooit zo gelukkig geweest. wat kan een mens veranderen zeg.
Ik werk ook in de gehandicaptenzorg. mensen tussen 18 en 118 (bijwijze van dan he). 28 uur per week, en wil dat blijven doen. Hoef nu geen slaapdiensten/nachtdiensten meer te draaiien.
Mijn vriend is electroinstallateur (plakt stopcontacten tegen de muur en friemeld de draden erin).
we hebben al meer oppas adressen dan we in ons hele leven nodig zullen zijn hahaha.

en inderdaad, het blijft een bijzonder iets.
er woont een beebie in mijn buik!!!

liefs smooty
 
Smootylama,

Je bent nog hartstikke jong!!
Je klinkt ook zo gelukkig.......wat fijn!
Dus jouw omgeving was flink verrast? Geweldig hé die reacties van mensen dan!

Meid, geniet ervan!!!!!!!!!!!

Liefs van mij
 
hey meiden

Ik ben 26 jaar en vandaag 30 weken zwanger van de eerste.
Wij hadden net besloten om voorlopig niet te gaan proberen zwanger te worden omdat ik voor een opleiding was aangenomen. Een dag later was ik zwanger ondanks alle voorzorgsmaatregelen die we hadden genomen.
Mijn omgeving was dolgelukkig bij mij duurde dat wat langer.
Over de zwangerschap heb ik vrij weinig klagen, het enigste waar ik last van heb is waardeloos slapen en de laatste dagen behoorlijk pijn. Maar toch vind ik dat ik een hele makkelijke zwangerschap tot nu toe heb.
Ik heb nog niet echt een voorstelling Hoe dat straks gaat, maar ik heb het vermoeden dat het vanzelf op zijn pootjes terecht komt.
 
Hallo Meiden,

ik ben Anne nu 29 jaar en zwanger van mijn 3e kindje! Ik was 24 toen ik zwanger was van mijn zoontje.

Ik had het er gister toevallig nog over met mijn vriend, volgens mij gaat de leeftijdgrens van de zwangere vrouw omlaag!

Ben nu bijna 7 jaar samen met mijn vriend, hebben een eigen huis met een fijne tuin, allebei een vaste baan ik werk 3 dagen in de week als gymdocente en mijn vriend werkt volledig ( o ja 1 papa dag in de 2 wk) in de jeugdzorg!

Alle kindjes zijn gepland (voor zover je kunt plannen!!)

fijne zwangerschap allemaal

Groetjes Anne
 
Terug
Bovenaan