jongen.. meisje... wie wil weten wat het wordt??

wie weet er, of wil er weten wat het geslacht van haar aanstaande wonder is??

ik weet zelf nog niet of ik het wil weten..
ik vind zelf jurkjes en roze kleding voor meisjes helemaal te gek.. ik droom er zelfs over dat ik een dochter krijg en daar lekker mee kan tutten.. voor mijn idee zit er gewoon een klein meisje in mijn buik.. en als ik zeker weet dat het een meisje wordt.. kan ik lekker al die jurkjes en roze truitjes enzo gaan kopen..
maar de kans is even groot dat het een jongentje wordt.. ookal weet ik zeker dat ik daar net zoveel van zou houden en dat als hij dan in mijn armen ligt het geslacht echt niet meer uit maakt... ik toch wel even zou schrikken als ze tijdens een echo mij vertellen dat het een jongentje is..
daarom weet ik dus nog niet of ik het al wel wil weten...

wat is jullie reden om wel of niet te willen weten wat het wordt??

Wij willen niet weten wat het wordt. Bij de eerste wisten we het ook niet. Ik vind het wel een grote verrassing omdat te horen als het geboren is.
Daarnaast weet ik bijna zeker dat als ik het weet ik mijn mond niet kan houden en dat iedereen voor ik ga bevallen weet wat het gaat worden en dat vind ik niet leuk. Ik vind het namelijk ook niet leuk om het van mensen om me heen te weten wat het wordt. Maar dit alles is geheel persoonlijk.

Het enige dat makkelijk is is dat je dan maar 1 naam hoef te verzinnen en geen 2. Namen vinden wij nogal lastig.

Wij willen het wel weten. Bij mijn dochter (nu bijna 6 maanden) wilde we het ook weten uit makkelijkheid. Met inrichten van de babykamer en kopen van kleertjes enzo.
Wel wilden we het geheim houden, maar mijn schoonmoeder had stiekem in mn spullen lopen neuzen en kwam erachter dat het een meisje was en heeft het tegen iedereen verteld. (nu ook geen contact meer mee gelukkig) Dus weg verrassing. Daar heb ik heel erg verdriet van gehad omdat het ons geheimpje was.
Nu ben ik 14 weken zwanger en wil ik het weer weten. Al moet voorlopig deze  baby op hetzelfde kamertje als zijn/haar zusje slapen toch vind ik het fijner om te weten.
Gewoon met het kopen van spulletjes en kleertjes enzo. Als dit nu een jongetje is en wij willen een derde dan zou ik het niet willen weten omdat we dan voor allebei de geslachten dingen in huis hebben. Maar nu is het gewoon makkelijker.
En bij mijn dochter had ik trouwens sterk het vermoeden dat het een jongetje zou zijn, maar bleek toch echt een meisje. Nu heb ik het idee dat ik weer een meisje krijg, ben benieuwd of ik het nu weer mis heb :)
Ik weet zelf nog niet of ik het geheim wil gaan houden wat het geslacht is, en als ik besluit om dat te doen dan zeg ik gewoon tegen de omgeving dat ik het zelf ook niet weet, dan krijg je ook niet steeds vragen.
Namen hebben we al, ik ben elke keer heel snel geweest. Zodra ik wist dat ik zwanger was ging ik al namen opschrijven. Nu zijn we er al uit. Nou ja we zitten toch weer te twijfelen over andere namen, dus wie weet verandert het nog :)
Suc6 met jullie keuze!

Wij weten sinds maandag dat we een zoon krijgen.
We hebben 3 dochters en bij elke zwangerschp wilden we graag weten wat het geslacht was.
Praktische redenen sowieso, want om nou alleen maar witte pakjes en kleertjes te kopen vond ik zo saai.Nu wilde ik het dus ook weer weten, heb namelijk vooral roze kleertjes, logisch met 3 meiden, en zelfs onze maxi cosi is knalrose.
(Vorig jaar een nieuwe gekocht, het zou onze laatste spruit worden....dachten we toen.Een cosi gaat in principe maar 6 a 7 jaar mee, daar ze de veiligheid niet lang daarna meer kunnen waarborgen, onze 1e cosi was 7 jaar oud, net zoals onze oudste dochter)Enfin.Ga nu echt wel een nieuwe bekleding kopen voor onze cosi, beetje sneu als ons kereltje zo in een knalrose cosi ligt!!!
Kijk, wat dat betreft is 't erg fijn om te weten of je een jongetje of meisje krijgt.
Ik kan vrij makkelijk stil houden voor de buitenwereld wat we krijgen.
Heb zelfs  besloten dat ik niemand vertel dat we het weten.Dan gaan ze er ook niet naar vissen, en hoef je ook niet zo krampachtig op te letten tijdens een gesprek over 'hij' of 'zij'..
Ten slotte ben ik ook blij dat ik het ook weet, dat we nu na 3 meiden een jongetje krijgen, want moet eerlijk gezegd wel wennen aan 't idee, en op deze manier heb ik toch 5 maanden de tijd hiervoor!
Kortom, wij willen het graag weten, en houden het voor iedereen om ons heen geheim.
Groetjes Roos.

Als het mogelijk is willen wij ook weten wat het is.
We hebben al 2 meiden, (ik wilde altijd graag een meisje) dus het maakt ons helemaal niks uit wat het is. Hier thuis willen ze graag een zusje en wij vinden een meisje erbij ook wel erg leuk. Maar een jongentje is ook zeer welkom!
We willen het ook weten om praktische redenen. Het lijkt em wel wat romantisch hebben als je het pas bij de geboorte weet, maar het is zoiezo al heel spannend hoe hij of zij er uit ziet. Ik heb al 2 totaal verschillende babies gehad.

Van mij mag ook iedereen weten wat het wordt daar ben ik niet moeilijk in, de naam willen we wel geheim houden.
Ik heb met 16,6 weken een echo gehad maar toen kon de gyn nog niet goed zien wat het is, hij dacht aan een jongentje maar wist het niet zeker. Over 3 weken krijg ik mn 20 weken echo, dus misschien dat wel het dan wel weten!

Oja, wat ik nog wilde zeggen, als je echt een voorkeur hebt voor ene bepaalt geslacht kun je het beter weten tijdens je zwangerschap.
Ik heb het nu bij meerdere mensen mee gemaakt. Zij hadden echt een voorkeur en hadden echt even nodig om aan het nieuwe idee te wennen. Beter tijdens de zwangerschap dan na de geboorte, dan valt het niet zo tegen.

Mijn vriend en ik zijn het er nog niet over eens. Hij wil het niet weten, ik wel! Een bevalling is al spannend genoeg, het is echt niet zo dat als je het geslacht al weet alle lol en spanning eraf is!! Dus daar moeten we het nog maar even goed over hebben. Ik heb heel stiekem een kleine voorkeur voor een meisje en als ik het inderdaad van tevoren weet kan ik me erop instellen, als het dus een jongetje wordt. Het klinkt nu net of ik geen jongetje wil maar dat is absoluut niet zo hoor. Alleen een meisje lijkt me ietsjepietsje leuker. Maar waarschijnlijk als het een jongen wordt en hij is er eenmaal dat ik dat allang ben vergeten!!

Hoi,

Ik wil het wel weten, en mijn vriend waarschijnlijk niet. Hij zit nog in twijfel. Bij de 1e wisten we het niet, en dat was wel erg leuk, maar nu wil ik het wel graag weten. Moet ik nieuwe kleertjes aanschaffen? Nemen we weer een neutrale kleur of kan het iets gerichter? Dus jah, ik wil het nu wel weten, dus nu mijn vriend nog overhalen;)

Groetjes Marissa

Terug
Bovenaan