jongen.. meisje... wie wil weten wat het wordt??

hoi meiden,

ik verbaas me steeds dat zoveel mensen willen weten wat het worden gaat, het is natuurlijk ieders eigen keuze en het is leuk dat het kan tegenwoordig maar ik wil absoluut niet weten wat het gaat worden, bij mijn dochter wist ik het ook niet en ik heb er niets aan gemist. ik hou wel van de spanning en het speculeren over wat het worden gaat.

ik heb ook echt totaal geen voorkeur, ik zou het fantastisch vinden om nog een meisje te krijgen, lijkt me ook leuk voor mijn dochter, maar ik vind het net zo fantastisch als het een jongen wordt, lijkt me weer heel anders en echt een uitdaging.
voor de baby kamer wil ik toch niet echt een jongens of echt een meiden kamer maken dus daar hoef ik het ook niet voor te doen en de meeste kleding krijg je toch na de geboorte van de visite en ik vind het dan nog vroeg genoeg om specifieke kleding te gaan kopen en je hebt zoooooo veel super leuke neutrale kleding.

toen mijn dochtertje geboren was en ze op mijn buik lag heb ik haar eerst alleen maar bewonderd en toen de verloskundige vroeg hoe het ging heten wist ik nog niet eens of het een jongen of een meisje was.
dus antwoorde ik met "als jij me kan vertellen wat het is dan vertel ik hoe het heet"
dat laat maar weer eens zien dat het geslacht echt van ondergeschikt belang is (althans voor mij) en ik vind het ook veel belangrijker dat alles werkt en dat het kindje gezond is.

nog een mooi voordeel, ik kan me ook niet verspreken tegen anderen.
hoorde  tijd terug  van kennisen dat ze zwanger waren van een jongen dat ze vertelden er ook meteen bij hoe de kleine ging heten. nou dan kun je het geboortekaartje wat mij betreft wel haast laten zitten hoef je alleen de geboorte datum nog maar door te geven en het gewicht en dan is alles al compeet. daar vind ik echt geen lol meer aan.
groetjes krista

Hoi hoi

Wij wisten bij de eerste wel wat het zou worden,mijn man wou het toen niet weten en ik wel.Dus toen bleek dat ze het konden zien heeft ze het op een papiertje geschreven en mij laten lezen...
Mijn man heeft het 3 wk niet geweten maar was zo nieuwsgierig dat hij het toen wel wou weten.Maar verder hebben we niemand iets vertelt als mensen vroegen dat zeiden we dat we het niet wisten en dan houden mensen op te zeuren.HIHIHIHI.
Nu heb ik even getwijfeld maar ik denk dat ik het toch wel wil weten en mijn man ook.Wij vonden het super om te weten, kon ook gericht kleertjes uitzoeken zodat niet alles beige of wit zou worden.Maar ieder zijn eigen keuze.

Groetjes Anita

quote: miss mama reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('22-04-2009 15:30:48'));

Wij weten sinds maandag dat we een zoon krijgen.
We hebben 3 dochters en bij elke zwangerschp wilden we graag weten wat het geslacht was.
Praktische redenen sowieso, want om nou alleen maar witte pakjes en kleertjes te kopen vond ik zo saai.Nu wilde ik het dus ook weer weten, heb namelijk vooral roze kleertjes, logisch met 3 meiden, en zelfs onze maxi cosi is knalrose.
(Vorig jaar een nieuwe gekocht, het zou onze laatste spruit worden....dachten we toen.Een cosi gaat in principe maar 6 a 7 jaar mee, daar ze de veiligheid niet lang daarna meer kunnen waarborgen, onze 1e cosi was 7 jaar oud, net zoals onze oudste dochter)Enfin.Ga nu echt wel een nieuwe bekleding kopen voor onze cosi, beetje sneu als ons kereltje zo in een knalrose cosi ligt!!!
Kijk, wat dat betreft is 't erg fijn om te weten of je een jongetje of meisje krijgt.
Ik kan vrij makkelijk stil houden voor de buitenwereld wat we krijgen.
Heb zelfs  besloten dat ik niemand vertel dat we het weten.Dan gaan ze er ook niet naar vissen, en hoef je ook niet zo krampachtig op te letten tijdens een gesprek over 'hij' of 'zij'..
Ten slotte ben ik ook blij dat ik het ook weet, dat we nu na 3 meiden een jongetje krijgen, want moet eerlijk gezegd wel wennen aan 't idee, en op deze manier heb ik toch 5 maanden de tijd hiervoor!
Kortom, wij willen het graag weten, en houden het voor iedereen om ons heen geheim.
Groetjes Roos.

Hoi

ik wilde even op je reageren, kwam hier even spiekenomdat ik in oktober 2008 moeder ben geworden van onze 3e meid.

was even benieuwd naar de oktober mama's!

ook wij willen graag ooit nog een 4e kindje,   en wij lopen ook tegen hetzelfde aan als we een jochie zouden krijgen... alles is roze!!! echt alles... ik denk dat wij toch wel weer een meid krijgen maar het lijkt me voor papa erg leuk om een zoon te krijgen... al dat gekakel van die meiden hihi
geniet ervan!!!!

liefs Jenny (trotsemama3)

Hee hallo,

Wij willen heel graag weten wat het wordt.
Omdat we naar alle waarschijnlijkheid nooit een 3de kindje zullen krijgen (ben met ICSI zwanger geworden) vind ik het erg leuk om heel gericht te shoppen (of niet).

Ik heb al een zoon en van hem natuurlijk heel veel spulletjes.
Heb onlangs al zijn kleertjes uitgezocht en een gedeelte gaat naar een goed doel (weeshuis in Polen) en een ander gedeelte blijft nog even wachten tot de 20 weken echo.
Als we weer een jongetje krijgen zal ik het opnieuw gebruiken want er zitten nog hele mooie spullen bij. Als we een meisje krijgen dan ga ik lekker shoppen op meisjes spullen.

Wat betreft het kamertje, kinderwagen etc. Dat is toentertijd neutraal uitgezocht dus dat kunnen we opnieuw gebruiken.

We zijn nu bezig om onze zoon een nieuwe kamer te geven en dan wordt de babykamer na de 20 weken echo omgetoverd in een echte jongens of meisjes kamer.
Nu is hij vrij neutraal ingericht en dat wil ik deze keer niet meer.

Ik heb geen voorkeur maar vind het vooral erg leuk om te weten wat het wordt.

Groetjes Marieke
vandaag 16 weken zwanger

hoi meiden, het is natuurlijk ieder voor zich of je het wel of niet wilt weten,

ik heb een dochter van bijna 7 en ik wilde het toen wel weten maar mijn man niet.... dus het was heel moeilijk de zwangerschap om mijn mond te houden , maar toch wel gelukt!!
nu ben ik zwanger van een drieling en ik zou toch graag willen weten wat het is... als het 3 meiden zijn nou dan hebben we heel wat voor te bereiden ( geestelijk) hahahah

nee, ik heb ook een zwangerschap gehad van een jongen en die was ongezond en had een syndroom, en daarom wil ik nu heel graag weten wat het gaat worden want dan moeten ze het extra in de gaten gaan houden.... als er een jongen bij zit, of als het allemaal jongens zijn??

dus zo ieder heeft zijn eigen redenen waarom wel of niet het weten van het geslacht!!

nu wil mijn man het eigenlijk weer niet weten, maar ik heb zoiets van toen heb ik maanden mijn mond gehouden , en nu wil ik dat niet.... dus heeft hij ook maar besloten om het toch te willen weten als het mogelijk is...

iedereen heel veel succes....

gr wendy

Hallo allemaal,
ik heb altijd al geroepen dat ik niet wil weten of ik een jongen/ meisje krijg mocht ik zwanger raken. Maar nu ik eenmaal een kindje verwacht....

Mijn man blijft volhouden dat het een meisje wordt en dat hij het daarom niet hoeft te weten. Zelf denk ik dat we een jongetje krijgen.

Over 2 weken hebben we de 20weken echo maar we zijn er dus nog niet helemaal uit. Mocht het duidelijk te zien zijn, dan wil ik het wel weten. Moet de echoscopiste gaan zoeken, dan hoef ik  het niet perse te weten.

Ik ben het roerend eens met de reactie van sommigen dat de bevalling en de komst van je kindje al een verrassing opzich is en dat het van tevoren weten of je een zoon/ dochter krijgt er niets aan af doet. En wat maakt het nou uit of je een jongen of een meisje krijgt? Het is toch je eigen kleine kindje en ik denk dat je er hoe dan ook reuze blij mee zult zijn!

Groet,
Amber

Grappig, ik had zelfs nog tot in het begin van mijn zwangerschap dat ik niet wilde weten wat het was. Manlief wilde het wel graag weten en mijn bezwaren werden eigenlijk ook steeds minder.

We weten nu wat het wordt en ik merk nu dat het wel lijkt alsof het kindje wat persoonlijker is geworden... Het is overigens voor de buitenwereld nog wel een geheim wat het gaat worden!

Wij willen heel graag weten of er een jongen of meisje bij komt (heb geen voorkeur, maar vind het ook een stuk echter als ik het weet ), maar... gister hadden we de 20 weken en hoed goed de echoscopist ook zijn best deeed (wat hij niet had hoeven doen, want daar is de 20 weken echo eigenlijk niet voor) we konden het niet zien!! De kleine liet zich van alle kanten bekijken behalve...
Nu weten we het dus nog niet, haha. Nouja, hebben we een goede reden voor het laten maken van een 3d echo!
En ja, als we het weten dan mag ook iedereen het weten!!

Terug
Bovenaan