Jongen of meisje???

Mijn gevoel zegt een jongen, en dat zegt die chinese kalende ook.
Ik ben voor de lol aan het bijhouden wie wat zegt.
1 vriendin is er heilig van overtuigd dat het een meisje wordt, 2 anderen houden het op een jongen.
Kans van 49 om 51 % naar het schijnt...
Over een half jaartje weten we het!

dag dames,

Ik had bij de eerste al meteen het gevoel dat het een jongentje zou worden, vooral na de eerste echo.
En inderdaad, het was een jongentje!

Nu ben ik 12 weken zwanger en heb mijn eerste echo gehad, ook nu weer denk ik dat ik een jongen zal krijgen. Het gevoel is iets minder sterk maar toch denk ik weer dat het een jongen zal zijn.

Mijn moeder had ook eerst 2 zonen en daarna een meisje, mijn oudste broer heeft 2 zonen, mijn andere broer heeft 2 zonen en een meisje (het meisje is de jongste).
Ik denk dat het bij mij niet anders zal gaan.

Ik ervaar mijn zwangerschap nu wel heel anders, ik ben soms erg misselijk, slecht gehumeurd en hab last van de banden. Dit had ik bij mijn eerste zwangerschap niet.

groetjes mamajb

toen ik zwanger was van sem wist ik zeker dat het een meid was.
had ook alleen een meisjes naam en was overtuigd.
toen zei de echo mevrouw ''Kijk hier zit zijn geslachtsdeel en het is een jongetje'' oh hahaha teleurgesteld in mijn gevoel, maar toch ook gewoon 100% blij met mijn mannetje hoor ;-).
nu weet ik zeker dat ik een jonge krijg ach we weten het over een paar weekjes.

xxxxx

Maak een ticker

Dag allemaal,

Ik reageer niet zo vaak op het forum, maar lees wel regelmatig even de nieuwe berichtjes.

Nu heb ik een vraagje en  misschien dat jullie er een antwoord op weten. Omdat we op zomervakantie zijn als ik 20 wkn ben, hebben wij de tweede "20 wkn-echo" op 11 juni a.s. Ben uitgerekend op 11 november en ben dan dus 18 wkn en 1 dag. Nu willen wij graag weten of het jongen of een meisje wordt. Vroeg me alleen af of het met 18 wkn wel mogelijk is om het geslacht  al te zien of dat dat nog te vroeg is??? Hebben jullie hier misschien ervaring mee?

Hoi Dot77,

Vanaf 16 weken is het geslacht goed te zien dus als je  kleine het met 18 weken wilt laten zien moet het kunnen.

Wij wouden het in 1e instantie niet weten omdat we al een meid en een jongen hebben en wij geen voorkeur hebben nu. Bij mijn zoontje hebben we er wel om gevraagd tijdens de 20 weken echo en het was zo makkelijk met kamertje klaarmaken, spullen kopen etc. dat we het deze keer toch weer willen weten. Ach misschien veranderen we weer van gedachten, hahaha. Over 6 weken weten we het misschien, spannend hoor.

Liefs jacy

Bij de eerste had ik niet echt een voorgevoel. Ik riep wel de hele tijd een meid, maar meer omdat m'n steeds over een jongentje had. Bovendien had je toen die mac donalds reclame van die vader die met vleugeltjes op z'n rug en een toverstokje in z'n hand met z'n dochter aan het spelen was. Dat zag ik wel voor me.
Maar echt een zeker gevoel had ik niet, toch was ik ook totaal niet verbaast toen we zagen dat het een meid was geworden.

Nu heb ik op de een of andere manier wel een voorgevoel. Denk nu dat het een jongentje wordt. Waarom ....., geen idee!
Heb van de week wel even gependeld en dan zou het inderdaad een jongen worden. We wachten het lekker af! Hoef het ook nog niet de weten bij de echo, alhoewel ik me kan voorstellen dat er veel mensen het wel willen weten.

groeten Marieke

hallo allemaal

ik ben nu 13 weken zwanger van mn 2e kindje, en weet al dat het een meisje is, en we zijn er zooooooooo blij mee,   we hebben al een jongetje van 3 jaar, en bij hem wilde ik eigenlijk al een meisje, ik was vroeg zwanger 19 jaar, en ben egt een meisjes moeder vond ik hihi lekker tutten enzo, maar dat bleek dus een jongetje te zijn, nou ja voor een 1e is het niet erg, super leuk ik heb een pracht zoon echt geweldig zou niet zonder hem kunnen, en nu dus weer zwanger, en egt zooo erg gehoopt dat het een meisje zou zijn, ik was mezelf wel al meer aan het inspreken dat het ook een jongen zou kunnen zijn, zo'n idee had ik ook omdat ik dacht nou het zal me wel niet gebeuren, eerlijk gezegd zou dat een grote teleurstelling geweest zijn, hoe erg het ook klinkt, maar goed het is dus een meisje en we zijn mega blij, voor ons gevoel ook gelijk klaar haha. nou eerst hopen dat het gezond is dat is het belangrijkste voor ons!

Groetje Danielle

Ik denk dat ik een knulletje krijg. Mn oudste is een dame, Navara. Deze zwangerschap is totaal tegenovergesteld.

Ik heb totaal geen energie, terwijl ik bij Navara niet te stoppen was. En ik ben nu gek van vettigheid en vlees, en daar moest ik bij Navara ook niet aan denken.....

Ennuh, ik vond dat de beeb er op de eerste echo echt uitzag als een jongen, of is dat alleen maar wishfull thinking.

Terug
Bovenaan