Joris krijgt een broertje of zusje

Hoi Nana en knutseljuffie,

wat leuk dat jullie ook alweer zwanger zijn.
ik moest in het begin ook wennen, niet omdat we niet wilde, maar het ging mega snel en ik voelde me totaal niet zwanger, dus kon het moeilijk geloven.
ik ben nu 7w en 1 d. over 2 weken naar vk, ik baal ervan dat het zolang duurt.
ben jij al geweest knutseljuffie?

nu ben ik echt heel moe, en heb soms mega honger en een andere keer weer totaal geen zin in eten. ook heb ik af en toe last van misselijkheid en maagzuur, dus de klachtjes zijn begonnen, maar dat vind ik niet zo erg.
Joris is nu een jaar geweest 21-5.

gr floor

Hey floor,

Ik ben nu 7 weken en 4 dagen als het goed is en mag vrijdag voor een echo (heb tussendoor nog een miskraam gehad, vandaar dat ik zo vroeg mag)
Wel grappig hoor, wij wilden ons zoontje eerst joris noemen, maar mn schoonzus   beviel 7 weken voor mij en noemde haar zoontje...... je raad het al Joris. Nou waren we hier al bang voor en hadden al iets anders verzonnen (ze wisten nog niet wat het werd en wij wisten wel dat wen een zoon kregen) Want 2 broers met 2 zoontjes van dezelfde leeftijd en dezelfde voor en achternaam ging ons toch net iets te ver!

Gelukkig zijn zij nu klaar, Joris was voor hun de derde en er gaat niemand anders meer net voor mij bevallen dus nu hebben we vrije keus qua namen!!

Ik heb trouwens gister de huisarts bezocht en pilletjes gekregen, ben er alleen wel heel erg stonded van en ik mag de eerste 3 dagen niet autorijden, maar dat nemen we voor lief want de pilletjes werken SUPER!!

Liefs Jen

Hoi Floor,
Sorry dat ik je zoontje Floris noemde  Joris, ik zal het niet meer vergeten! Vervelend dat je misselijk bent. Ik heb het een klein beetje 'smorgens, maar het is snel weer weg. Verder merk ik niet echt dat ik zwanger ben, gek he? Had de afgelopen dagen wel erg veel menstruatie achtige krampen (oprekken baarmoeder), dan denk ik steeds, ohhhhh het gaat mis! Rennen naar de WC en niets aan de hand!

Hoi Knutseljuffie,
Fijn dat je iets hebt tegen de misselijkheid! Bij Reef kon ik de laatste weken alleen nog maar melk drinken en nam ik Rennie Anijs een paar keer per dag. Maar dat was echt de laatste 4 weken ofzo. Mooi dat je niet al die tijd ermee rond hoeft te lopen!

Wanneer gaan / hebben jullie het verteld? Het brand echt op mijn lippen. Bij Reef hebben we het direct vertelt, nu wil ik eigenlijk tot de 12 weken wachten, behalve bij vriendinnen dan. Maar als ik mijn moeder zie dan wil ik eigen schreeuwen BABYYYYYYYYYYYYYYY Hahahaha. En het is pas 6 weken.......  Wat doen jullie?
Groetjes Nanna

@knutseljuffie, wat fijn dat je nu niet meer zo misselijk bent.
ik heb er nog geregeld last van, maar had het de vorige keer maar 2 weken en die zijn bijna voorbij, dus ik houd het wel vol, ook is het niet zo erg als de vorige keer.

@nana, wij hebben het bij joris aan de ouders, broers zussen  en een paar vriendinnen na de echo gezegd en de rest bij 11,5 weken, nu hebben we het de ouders en broers en zussen verteld met 6 weken en gaan we het de rest vertellen na de echo over anderhalve week, ik vond het veel te leuk. iedereen denk al dat ik zwanger ben, en mij buik is al gegroeid.

joris wil alleen maar op schoot, dus ik moet weer weg.

gr floor

Hoi dames,

Nou ik neem terug wat ik over die pilletjes heb gezegd, was de tweede dag zo stoned/aangeschoten voor mn gevoel, heb het drie dagen geprobeerd, maar werd er zo wazig van dat ik alsnog geen les kon geven, dus ben weer gestopt. Ben nu dus weer gewoon misselijk, maar wel minder dan voor de pilletjes.

Ik heb vrijdag mn echo gehad met 7,5 week! Was allemaal super, mooi kloppend hartje gezien en de gyn heeft er vertrouwen in dat het goed gaat!! Dus ik ook!
Meteen even een gesprek gehad over mn vorige bevalling (was echt een horror bevalling) en over hoe het bij de volgende zal gaan. Had de gyneacoloog die mn bevalling van Jasper had begeleid en die gaat me ook de laatste 10 weken van deze zwangerschap begeleiden. De baby zal tussen week 38 en 39 geboren worden als het weer zo'n grote is als de eerste. Dus ik zal uiterlijk tot 11 januari doorlopen.

Wij hebben het nu trouwens al aan veel vrienden verteld en dinsdag is mn werk aan de beurt. Ik werk in het onderwijs en ik kan het beter nu vertellen, want we zijn druk bezig met het plannen van volgend schooljaar en dit schooljaar is over 3 weken voorbij!!

Nou ik heb wel weer genoeg getypt.

Liefs Jen

Terug
Bovenaan