Jullie ervaringen met miskraam opwekken?

Oei... Dat klinkt allemaal wel heel heftig hoor. Maar ik ben blij dat je er niet meer op moet zitten wachten. Je bent geholpen, en nu kan je je volledig richten op je herstel, zowel fysiek als mentaal.

Veel sterkte, en als er iets is... Laat gerust weten hoor!

xxx

Komt goed.  Dank je wel.

Hoe was jouw man / vriend eronder als ik vragen mag?

ik merk dat mijn man er namelijk psychisch  helemaal doorheen zit . Kan zich niet concentreren op werk en zit nu ook in de ziektewet.  Zijn droom spatte uit een zei ie en aangezien het allemaal ook niet helemaal normaal liep afgelopen 2 weken lijkt ie een beetje gebroken.

Misschien dat hij het nu wel af kan sluiten als ik nu snel herstel.

Mijn man heeft letterlijk alle fases doorlopen... Van verdriet naar woede tot onbegrip ed. Hij heeft het er heel moeilijk mee gehad, soms nu nog. Zelfs met een nieuw kleintje onderweg, maakt hij zich heel vaak zorgen. Dat is, volgens mij, puur uit angst. Nuja, elk verwerkingsproces verloopt anders.

Bij hem heeft het ook een hele tijd geduurd eer hij kon loslaten en verdergaan (bij mij ook). Ik had fysiek niet zoveel klachten na de miskraam, maar toch... Het psychische letsel is vaak veel groter.

Geef hem tijd en ruimte :) Wanneer ie wil praten, zal hij wel naar je toe komen :)

Ik hoop het.
<p style="text-align: left;">Angst zal er altijd zijn denk ik.  Ik vind het ook moeilijk om verder te gaan. Straks gebeurt het weer en dan is de klap nog groter. Maar toch probeer ik het positief te zien. Kan ook niet anders.</p>
<p style="text-align: left;">Ik hoop dat hij het een plekje kan geven. Als ik weer beter ben zou dat wel komen.</p>
<p style="text-align: left;">ik kan niet wachten op het moment dat ik ook weer kan zeggen dat er een kleintje onderweg is . Gezond en wel

Die rare tekst in m'n vorige berichtje is een foutje.  Geen idee hoe ik het heb gedaan. Maar post vanaf m'n telefoon dus zou wel een verkeerde knop aangetikt hebben.

Wij hebben afgelopen vrijdag te horen gekregen dat er alleen een dooierzakje te zien is, maar geen vruchtje. Ik dacht ongeveer 8 weken zwanger te zijn.

Het is nu afwachten totdat mijn lichaam het afstoot, maar ik vind het best wel eng wat me te wachten staat. Herkent iemand dit? Het schijnt weken te kunnen duren en dan ook ineens heel heftig te zijn.

Ik weet dat ik hier doorheen moet, maar hoop het snel achter de rug te hebben.

Hey.
<p style="text-align: left;">Vervelend dat je dit te horen hebt gekregen.</p>
<p style="text-align: left;">Mijn verloskundige zei :dat als je het eenmaal weet het een week tot 2 weken kan duren voordat het opgang komt. Nu was mijn situatie iets anders maar je kan ook de verloskundige bellen dat je het niet af wil wachten.  Dan maken ze een afspraak met een gynaecoloog in het ziekenhuis en die bespreekt dan met je wat je wil.</p>
<p style="text-align: left;">Ikzelf had gekozen voor tabletten omdat ik curretage (kleine ingreep van 10 15 min onder narcose of ruggenprik) te eng vond.  Die tabletten breng je in en wekken als het ware een miskraam op. Alleen de werking verschilt heel erg per persoon. Bij mij werkte ie best goed dacht ik. Maar vond het vrij heftig met bloedverlies. En achteraf bleek het ook niet gelukt te zijn want ik ben anderhalve week later met spoed gerecuteerd omdat ik een erge bloeding kreeg doordat er nog weefsel zat en je lichaam dat af wil stoten.</p>
<p style="text-align: left;">Vind het een moeilijke . Ik wilde niet afwachten duurde te lang.  Pillen ging bij mij niet goed. En recuteren ging eigenlijk het beste maar heb wel last van stomme na kwaaltjes. Ongesteldheid pijn, hoofdpijn , duizelig en bruin verlies. .  Nou ben ik wel pas afgelopen woensdag gerecuteerd dus hoort erbij denkik. (Ik was 11 wkn met baby die met 9weken was gestopt)</p>
<p style="text-align: left;">Zou gewoon je verloskundige bellen die hebben mij ook geprobeerd zo veel mogelijk te helpen en daarna heeft het ziekenhuis mij begeleid en kon ik die altijd bellen.</p>
<p style="text-align: left;"></p>
<p style="text-align: left;"></p>

Bedankt voor je reactie, ik lees hem nu pas (jammer dat je geen melding per mail krijgt).

Vrijdag een afspraak in het ziekenhuis gehad en vanmorgen met Cytotec begonnen. Heb nu 2x 4 pilletjes gebruikt en voel hele lichte buikpijn in mijn onderbuik, maar nog niet echt noemenswaardig. Komt vast nog wel.

Helaas is het iets waar je doorheen moet. Gelukkig lees je op de verschillende forums veel positieve verhalen dat vrouwen snel zwanger raken na een miskraam. Daar hou ik me dan maar aan vast en hoop dat dat ook zo voor ons is weggelegd.

Terug
Bovenaan