Jullie ervaringen met miskraam opwekken?

hey sanne,  wat vreselijk voor jullie dat het zo loopt.

ik zelf heb 5 juli een eerste echo gehad met 11 weken echter bleek daar dat het vruchtje met 7 weken gestopt is met groeien. aangezien ik dus al 4 weken rondliep met alle symptomen van een zwangerschap ben ik op 6 juli naar de gyn geweest en ben op dezelfde dag begonnen met cytotec. elke 3 uur 2 tabletten inbrengen na de tweede keer inbrengen heftige krampen en ruim bloedverlies na 8 tabletten dus 4maal 3 uur verder ben ik het vruchtje verloren en werden de krampen snel minder en werd het bloedverlies meer een heftige menstruatie. dit was op donderdag en ben op maamdag voor controle echo geweest waarop te zien was dat het inderdaad weg was. wel heb ik nog tot afgelopen donderdag bloedverlies gehad dus twee weken nu eindelijk weg. vrijdag nog een hcg test en die was ook weer negatief heel raar maar daar ben ik erg blij mee. weer even is het mijn lijf en kunnen wij weer verder met klussen. ik heb er gelukkig veel over kunnen praten met mijn man goede vriendin schoonouders en collega's en kwam er dus achter dat heel veel mensen dit meemaken. dit is voor mij een troost ben dus niet de enige en heb inderdaad pech gehad.

neemt niet weg dat ik het er nog steeds erg moeilijk mee heb kan echt nog steeds veel huilen maar ook dat is goed. mijn man en ik gaan er ook gewoon weer voor en hopelijk is het ons gegund.

lang verhaal sorry.

ik wens jouw en je partner heel veel sterkte en hopelijk ben je er snel klaar mee en krijg je niet meer lichamelijk te verduren. ik hoop dat je net als ik mensen om je heen hebt waar je lekker mag huilen en lachen en boos zijn het helpt allemaal.

knuffel van mij

Beste Tamara,

Bedankt voor je reactie. Gelukkig hebben wij ook veel lieve mensen om ons heen. Vooralsnog heb ik er nog geen moeite mee; het is niet goed en moet er zsm uit zodat we verder kunnen. Al weet ik niet hoe ik me voel als ik over een half jaar nog niet zwanger ben..... Maar iedereen verwerkt het op zijn /haar eigen manier. Ik probeer positief te blijven, al baal ik er natuurlijk enorm van dat het niet "gewoon" in een keer goed mag gaan. Maar dat zal iedereen hebben.

Het is nu ruim 25 uur geleden dat ik de Cytotec heb ingebracht (2x 4 tabletjes met 3 uur ertussen), maar ik merk nog helemaal niks. Straks de gynaecoloog maar bellen.

Fijn dat bij jou alles schoon was en je niet alsnog gecurreteerd hoefde te worden. Ga je nog een menstruatie afwachten? Hopelijk zijn jullie snel weer zwanger. Deze zwangerschap zal je nooit vergeten, maar je kan het dan wel makkelijker een plekje geven.

Heel veel succes!!

Hoi meiden,

Ook hier een late reactie... zit idd niet meer zo frequent op dit forum als een poosje geleden. @mamaworden; wat heftig, je spoedcurretage! Dat wil je niet, het gaat om je eigen lijf en daarom is het eng om zo te bloeden! Maar nu inderdaad zeker weten schoon & nieuwe start ... (met een traan). Hopelijk knap je snel op! Wel opvallend dat jullie vertellen dat de mannen zo emotioneel reageren, dat had mijn man ook inderdaad. Had niet verwacht dat meerderen dat zouden herkennen. Weet niet wat de oorzaak is, weet wel dat het bij mij langer aanhield (maanden) en bij hem iets sneller gezakt was (weken). Bij een nieuwe zwangerschap kon ik echter wel weer blij zijn (het begin is er tenslotte!) maar hield hij zich ijs-koud :-/ ... zelfbescherming waarschijnlijk...

@Sanne; ook jouw proces is heftig! Blegh... zo'n fase van: er hangt je iets boven je hoofd te gebeuren, maar je weet niet wat. Je leest en hoort erover, maar weet niet hoe het bij jou gaat lopen. Je moet er helaas doorheen, hopelijk gaat het goed. Als je niet reageert op de tabletten zullen ze wel curretage gaan overwegen? Deze ingreep zelf vond ik meevallen trouwens. Sterkte!!!!

@Anoniem; ik herken veel uit je beleving. Wat rot dat jullie het ook moesten meemaken! Ik hoop dat je inderdaad weer een nieuwe zwangerschap snel gegund wordt!

Ik ben zelf weer opnieuw zwanger.. maar vind het hartstikke eng. Ben nu 7 wk+5 dagen en dit is echt dé periode waar het op aan komt!! Over 2 wk echo: is het weer mis? Of klopt er een hartje?? En daarna, halen we de 12/13 weken ook nog?? Brrr... kon je de tijd maar vooruit spoelen he!!

Sterkte allemaal meiden! Hopen op een goed herstel & en meer geluk voor de toekomst!

Mama-3 van harte gefeliciteerd met je zwangerschap. Hoop zo voor je dat deze goed gaat. Laat weten hoe de echo was.

Ik ben afgelopen week gecuretteerd en vond het ontzettend meevallen. Totaal geen (na)pijn gehad en het bloedverlies was ook gelijk over. Hoop natuurlijk dat de volgende keer "gewoon" goed gaat, maar anders ga ik gelijk weer voor curretage. Niet weer weken afwachten.

En nu proberen om er zo relaxt mogelijk in te staan en maar hopen dat ik weer snel zwanger mag raken.

Succes iedereen!

Meiden wat rot allemaal. Zal mijn verhaal ook vertellen want ik merkte dat er toch weinig te vinden was aan info toen ik het nodig had ;-)

Hier ook een missed abortion met 9 wkn, we gingen leuk voor de eerste echo. Dat was op een woensdag, de verloskundige vertelde dat we het beste konden afwachten. Dat heb ik 2 dgn gedaan en daarna een afspraak gemaakt in zkhs voor hoe verder. Een week na de eerste echo heb ik cytotec gehad, dit 2 dgn geprobeerd maar helaas geen effect, licht krampen maar geen bloedverlies. Na enkele dagen spontaan gaan bloeden met stolsels alles erbij, maar na echo controle bleek alles er nog te zitten. Uiteindelijk 3 wkn na de echo een curettage gehad. Dit is echt super gegaan, geen last van narcose en geen buikpijn gehad, wel nog 2 wkn last gehad van lichte bloedingen.

Nu dus bijna 3 maanden na de ingreep en mijn cyclus is een zootje. Voorheen cyclus van 32 dgn. Nu heb ik voor het eerst van m'n leven een hele cyclus overgeslagen. Vorige week voor controle echo geweest met een ei die klaar stond om te springen (yes) en gelukkig verder geen afwijkingen, vandaag ongesteld geworden. Dus een week na eisprong, zucht...

Sterkte allemaal!

Ilona

Terug
Bovenaan