jullie mening gevraagd over zwangerschapsverlof

Hoi hoi ,

Ik ben de vorige keer 8 weken van te voren gestopt. 6 weken verlof en 2 weken vakantie. Dit ook mede een verhuizing. Aan de ene kant erg lekker, want alles kan op je eigen tijd. Maar als alles qua gezondheid goed gaat, mag je er misschien een klein beetje vanuit gaan dat je beeb wat later geboren wordt. Bij mij was dat 1,5 week. En wachten duurt dan erg lang.

Ik probeer nu over 3 a 4 weken te gaan stoppen. Fysiek en   mentaal trek ik het werk niet meer. En zo'n zwaar werk heb ik niet, maar loop de hele dag met harde buiken. Aan de andere kant ben ik dan wel weer heel lang thuis, en ook daar zie ik tegenop. Ben er de hele dag mee bezig om dat tegenelkaar af te wegen. 't is maar net hoe je je voelt, of je je kan vermaken (ik niet) en wat voorn werk je doet.

Groetjes Bertine

Voor Lily80:

Er is een wetsvoorstel ingediend voor zelfstandigen die zwanger zijn. Als het er door komt (in september meer) krijg je ook een uitkering om verlof te kunnen genieten. Net zoals de zwangere dames in loondienst.

Hopelijk komt het op tijd en kan jij er ook gebruik van maken!!

Groetjes,
Rosanne

Hoi hoi allemaal,

Ook hier een zelfstandig onderneemster zonder de luxe van verlof, maar gelukkig met hele lieve 'collega's' in de omgeving die mijn werk tijdelijk waarnemen zodat ik toch een tijdje aan ons kindje kan wennen!!

Het plan is nu om tot ongeveer 4 weken van tevoren door te werken en dan na mijn bevalling nog een week of 10 vrij te zijn, afhankelijk van hoe het gaat natuurlijk.

Gelukkig heb ik een bedrijf waarin de inkomsten maandelijks doorlopen, dus ook als ik niet werk komt er geld binnen. Dat scheelt natuurlijk wel ten opzichte van de meiden die echt bv. een winkel hebben en dicht zijn gewoon veel geld kost.

Liefs Saskia

Heej ladies,

Ik stop 6 weken vantevoren en daarvoor nog ruim 2 weken vrij ivm overuren.
Na mijn verlof plak ik er nog twee weken vakantie achteraan die ik meeneem van dit jaar, omdat ik die   niet op krijg.
Ik wilde eignelijk ook alles op alles zetten om tot 36 weken door te werken, maar ik heb een zwaar lichamelijk beroep, in de verstandelijk gehandicaptenzorg, en daar is het gebruikelijk om met 34 weken met verlof te gaan. Nu ga ik al met verlof met 32 weken, ook mede omdat wij de laatste 3 maanden verbouwd hebben en ik toe ben aan rust!
Ik moet nu nog 5,5 week werken, en heb enorme zin om van mijn verlfo te genieten!

En dan nog iets positiefs voor mensen die onregelmatig werken:
de meeste van ons zitten in hun verlof als de sint in aantocht is, kerst is, oud op nieuw, en carnaval.
Ik begin 27 februari pas weer met werken, en dat is twee weken na de carnaval, als die kleine tenminste rond 5 december komt..........

xxx

Hallo allemaal

Ik hoef nog maar 2 weken te werken!!! Ik had namelijk nog ontzettent veel vakantie
uren staan. Van dit jaar en vorig jaar, en na aanzien ik aan 2 weekjes vrij wel genoeg
heb, bouwt dat dus aardig op. Ook heb ik veel overuren gemaakt,dus ja ik hoef niet
zolang meer. Godzijdank, na aanzien ik de nodige problemen heb op mijn werk.
En ook wel lekker met een verbouwing voor de deur.

Bij mijn eerste zwangerschap heb ik doorgewerkt tot aan 34 weken,maar dat ging ook
prima hoor. Wel nam ik vaker een middagje vrij, dat was ook ivm de nodige overuren
en vakantie uren die ik nog had.Dat deed ik vanaf 30 weken, daarvoor werkte ik
tussen de 40 en 50 uur. Maar daar moet ik nu niet meer aan denken hoor.Ik ben blij
dat ik nu part-time werk.Dames veel succes met de laatste lootjes

Veel liefs hopvrouw

Omdat ik nog voor 10% in de ziektewet zit, "moet"ik 6 weken van te voren stoppen.
Op papier zal dit ook wel gebeuren, maar ik denk dat ik in de praktijk lekker door ga werken. Ik werk maar 20 uur en het is administratief, dus niet zwaar.
Ik werk in een familiebedrijf, dus dat zal er ook wel wat mee te maken hebben. Ik ben niet het type dat thuis gaat zitten wachten.
Omdat ik me erg goed voel en totaal geen last heb van kwaaltjes (op spataderen na) probeer ik dus "gewoon" tot de uitgerekende datum te werken.

Groetjes Memgea 28 weken en 1 dag zwanger

Hoi Dames

Mijn verlof gaat in met 34 weken ook omdat ik al een poos gedeeltelijk in de ziektewet zit. En vanaf vorige week dus helemaal omdat ik het rustiger aan moest doen na de bloeding. Nou heb ik ook niet het  lichtste beroep, de zorg. Ik merkte ook wel dat het lichamelijk niet meer ging. Die 2 in de buik zorgen al voor een aardige dikke buik.
Ik ga nog wel 3 keer per week 2 uurtjes helpen met eten geven, medicijnen delen enz.
Zo blijf ik er toch nog een beetje bij en zit ik niet alleen maar thuis. Dan duurt de tijd nog wel erg lang.

De dagen vliegen me soms voorbij moet ik zeggen, ik ben ook niet meer 1 van de snelsten. Hihihihi.

Wel lekker hè dat we allemaal rond de feestdagen thuis zullen zijn. Mijn man wil als de kindjes er zijn en als de kraamhulp weg is ook nog zo'n 14 dagen vrij nemen. Lekker genieten met die 2! Ik kan bijna niet wachten.

Dames suc6 allemaal de komende tijd.

Liefs plodder.

Het worden inderdaad heel gezellige kerstdagen.
In 2005 had ik ze zo ook. Voordeel, mijn man zit in het onderwijs en heeft kerstvakantie, maar nadeel, kan niet direct na de geboorte vrijaf krijgen. Met kerst/ oud&nieuw extra samen genieten.

Liefs Bertine

Terug
Bovenaan