Jullie mening graag: wel of niet de babyfoon aan 's nachts?

Hoi,
weer even een vraagje aan jullie:
Wij zijn afgelopen weekend van slaapkamer gewisseld, eerst sliepen we in de kamer naast onze kleine meid. Als zij dan huilde dan hoorde wij haar en ging ik eruit als het huilen aanhield. (soms valt ze zelf wel weer in slaap)
Maar nu zijn we naar boven verhuisd. Mijn vriend neemt dan de babyfoon mee naar boven. Maar ik wordt nu van elk kuchje, kreuntje, huiltje wakker. Nu heb ik zoiets van we kunnen de babyfoon wel uitdoen maar dat wil hij niet. (makkelijk praten, hij slaapt overal door en als ze echt huilt moet ik eruit!)
Ik heb het idee dat als ze echt gaat huilen ik haar wel hoor, desnoods laat ik haar en onze slaapkamerdeur open staan.
Wat vinden jullie? Wel of niet de foon aan? Onze dochter is nu bijna 10 maanden. (en hoort wel door te slapen maar ze wordt soms nog 1x wakker per nacht).

Groetjes van Sonja

Tja, wij doen het niet. Onze zoon is 10 maanden.
De eerste weken na de geboorte deden we het overigens wel, maar ik word zelf ook wakker van elke zucht bij wijze van.
Zijn kamertje ligt ook niet naast onze, maar tegenover zeg maar,
dus de overloop over en dan komt zijn kamertje.
Wij hebben dus 's nachts geen babyfoon aan en we horen hem
altijd als hij huilt.. Dus hierbij mijn ervaring!

Groetjes

Hoi Sonja,

ik heb de babyfoon een week of 4 geleden om dezelfde redenen als die jij schrijft uit mijn slaapkamer verbannen. Ik word ook van elk piepje, hoestje etc. wakker en was het zet. Als er echt wat is dan hoor je het huilen echt wel hoor. Ik zou zeggen zet hem lekker uit.

groetjes chimene

ps ik heb mijn slaapkamerdeur inderdaad nu ook open.

Hoi

Wij hebben niet eens een babyfoon.
Ons huis is best gehorig dus als ze boven ligt te huilen hoor je haar wel. Bij twijfel even luisteren onderaan de trap of het geluid van de tv of radio uit.
Ze slaapt in de kamer naast ons en met die dunne muurtjes hoor je het echt wel.
In het begin was ik weleens bang dat ik niet wakker zou worden als ze huilde.
Ik slaap nogal vast maar inderdaad bij de eerste kikjes vaak nog voor eht echte huilen begon wa sik al klaarwakker.

Hallo,

wij gebruiken de babyfoon al een hele tijd niet meer.
Toen Dylano net geboren was, nam ik hem ook mee naar de slaapkamer... Met als gevolg dat ik geen oog dicht deed.
Nu staat ie niet eens meer beneden aan.
Als Dylano echt huilt, horen we hem echt wel hoor.
Ik denk dat het moederinstinct is... Dus ik zou hem niet aanzetten hoor meis.

Succes!!

Groetjes Debby.

Hoi,

Hier nog een zelfde mening. Mijn parter slaapt lekker en ik wordt van elk kuchtje wakker. Als er echt iets is, dan hoor je het wel.
Beneden horen we niks, dus dan heb ik wel de babyfoon aan.
Groetjes lynn

Wat een fijne antwoorden, dank jullie wel.
Als we in de huiskamer zitten hebben we wel nog steeds de babyfoon aan omdat we anders door bijv. de tv niets horen. Maar ik denk idd dat ik het 's nachts wel hoor als ze echt huilt dan is het toch stil en laat ik de deuren wel open.
Nou bedankt allemaal, ik ga het voorleggen aan mn vriend kijken hoe hij erover denkt,
groetjes van Sonja

Hoihoi,
hier toch nog een andere 'mening': wij hebben 's nachts wel de babyfoon op onze slaapkamer staan. Nu hebben wij wel zo'n luxe, die je ook een beetje zachter kunt zetten, zodat niet elk kuchje doorkomt. Het huilen hoor ik ook wel zonder babyfoon, maar ik vind het een prettiger idee.

Ik denk dat het voor jullie vooral belangrijk is dat je er samen achter staat. Misschien kun je je partner uitleggen dat jij vooral degene bent die eruit moet, en jij je kind toch wel hoort.
En misschien kun je als compromis de babyfoon wel mee naar boven nemen, maar aan het andere eind van de slaapkamer, of op de gang zetten (of zachtjes, als dat kan).

Succes!
groetjes
Mandarijn

Terug
Bovenaan