Jullie mening graag: wel of niet de babyfoon aan 's nachts?

Het zou heel slecht zijn voor mijn nachtrust als de babyfoon bij ons op de kamer stond. Dat is ook de reden dat de kinderen bij ons altijd maar heel kort op onze slaapkamer geslapen hebben (alleen de kraamweek). Ik doe echt geen oog dicht anders.

Ik ben van mening dat je zelfs slapend hoort of het een dringend huiltje is. Je wordt er echt wel wakker van.

Ik wens je veel rustige nachten,
Karin

Hij staat hier standaard nog steeds dag en nacht aan
Maar eigenlijk onnodig

Snachts hoor ik haar wel als ze komt, ze ligt in de kamer naast ons.

Overdags is t natuurlijk wel handig als ze smiddags slaapt, en na 19 uur als ze er weer in ligt

Maar ik moet maar eens gaan aanleren dat ding gewoon savonds als wij naar bed gaan uit te zetten.,

Hoi Sonja,

Wij hebben de babyfoon wel aan maar dat komt omdat wij beneden op de begane grond onze slaapkamer hebben en Sven slaapt boven.
Daarnaast is het voor Sven beter als ik van zijn gewoel al wakker wordt want als ik dan gauw zijn speentje terugstop, slaapt hij vaak meteen weer verder. Wacht ik tot ie echt gaat huilen, dan ben ik zo een half uur zoet om hem weer rustig te krijgen.
Wij hebben ook een babyfoon die je harder en zachter kunt zetten. Ik hem 'm laatst ook een standje zachter gezet om niet elke keer wakker te schrikken.
Maar weet je, al zou ik de babyfoon uitzetten, dan zou ik wakker liggen omdat ik bang ben dat ik 'm niet hoor als hij gaat huilen.
Dus ja, je moet samen de afweging maken wat het beste is voor jullie allemaal.
Succes!

Groetjes,
Maike
Mama van Sven, 28-7-2007

Mijn ervaring is ook dat je de kleine echt wel hoort als die huilt.
Wij begonnen ook met de deuren open,maar dat is ondertussen echt niet meer nodig.Joyce hoeft maar te jammeren en ik ben wakker.Manlief slaapt ook overal doorheen (is niet erg,ik hoef de volgende dag niet naar mijn werk).

Als ik jullie was zou ik het gewoon een keer uitproberen met de deuren open.
Misschien kun jijzelf dan net wat lekkerder slapen.

Welterusten.

Groetjes Jessica

Hoi. Wij hebben niet eens een babyfoon. Toen ik zwanger was van mijn oudste hebben we hem braaf gekocht. Onze kraamhulp van toen zei dat ze zelf altijd die dingen afraadde omdat je er "zenuwachtig" van zou worden, omdat je dus ieder zuchtje blijkbaar hoort..
Als ze op bed liggen, staat hier beneden altijd de deur op een kiertje en we horen ze echt altijd hoor!! Geen probleem..
Ik ben er dus   geen voorstander van..
Gr. Anne-Marie

heb altijd de babyfoon aan, slaap erg vast en anders hoor ik hem niet. kan trouwens de babyfoon op verschillende geluidssterktes zetten, dus dat betekent dat ik niet elke kuch   ofzo   van Luuk hoor.

hoi hoi

ook ik slaap sinds dat Ryan uit het ziekenhuis was met de babyfoon aan
omdat ik nog alle geluidjes van hem  moest leren kennen

heb dit heel lang volgehouden , maanden maar toen toch op een gegeven moment
uit gezet en wennen om zonder te doen.

tot Ryan zich op zijn buik ging draaien in bed en ik het in het begineng vond
ging die dus weer aan hahaha
nu staat hij nog steeds aan en ik ben er erg blij mee
vooral als ik 'snachts alleen thuis ben door de nachtdiensten van mijn man.

ik denk dat je het gewoon moet uitproberen en kijken of je "went" aan verschillende geluiden

je moet doen waar ej je goed bij voelt , IK voel me er erg fijn bij

groetjes moekje

hoi
ik heb de babyfoon bijna nooit aan,als anouk huilt dan hoor ik haar zo wel.anders hoor ik alle zuchtjes en kreuntjes enz.en dan ben ik steeds wakker.straks als het mooi weer is en wij zitten in de tuin dan zal ik hem vaker gebruiken,is het toch geen overbodige koop geweest.

gr petra

Terug
Bovenaan