Jullie slikken toch wel foliumzuur he!?

A

Anoniem

Guest
Vooral voor de nieuwe onder ons:
Het klinkt misschien een beetje bemoederend en bemoei-allig (ach, ik ben ook één van de oudste hier), maar jullie slikken toch wel foliumzuur he? De meesten zullen dat wel weten, maar ik ken er ook genoeg die dit dus niet wisten.
Je moet hier eigenlijk al een maand voordat je zwanger probeert te worden mee beginnen. Dus als je volgende maand stopt met de pil moet je nu al gaan slikken!
Dit is echt heel belangrijk voor een goede groei van het kindje en kan zelfs miskramen voorkomen.
Ik heb zelfs ergens gelezen dat ze aan het onderzoeken zijn of je van een te laag  gehalte aan foliumzuur mogelijk kindjes met Downsyndroom kan krijgen!
Dusss...... gelijk naar de drogist en koop zo'n pot!

Hoi TeHa,
Dat vind ik nou een goed advies. Ik slik ze al braaf hoor.
Ik had direkt een potje Vitaal zwanger gekocht. Daar zit buiten de foliumzuur ook alle andere voedingsstoffen in. Groetjes

Je bent helemaal geen bemoeial! Goed dat je er aan denkt!

Ik slik al een maand foliumzuur maar ga ook een potje zwangerschapsvitaminen kopen.
Daar zit meteen alles in.

Heb helaas nog een beetje moeite met 'gezonder' eten. Maar denk dat gewoon wat afwisseling al prima is. Nu de extra beweging nog!

Groetjes!
Billie

Hai TeHa,

Jep, ik ben ook aan de foliumzuurtjes. Mijn man had geen idee dat ook extra pitamientjes e.d. erbij hoorden, maar hij checkt nu ook of ik braaf mijn paarse pilletje pak.
Nog een vraagje: je hoort wel eens van die bakerpraatjes dat  bepaalde vitaminen/mineralen/stofjes goed zijn  om zwanger te worden, is dat zo? Het zou wel heel makkelijk zijn om te denken dat het dan zomaar lukt, maar je wilt de omstandigheden toch wel zo optimaal mogelijk maken toch?
Ik hoor het wel.
Het is trouwens wel een tikkie verslavend zo'n forum, ik wil de hele tijd kijken of er iemand wat nieuws heeft.
Suc6 iedereen!!

Groetjes Joy

Heel goed TeHa, ik wilde er nog even aan toevoegen voor wie het nog niet slikt dat je het gewoon , zonder recept, bij de apotheek en drogist kan kopen.
Als je eenmaal zwanger bent wel even uitkijken met de gewone vitaminepillen. Want daarin zitten ook vitamine A (zit bv ook in lever) en daar mag je de dagelijks aanbevolen hoeveelheid niet van overschrijden als je zwanger bent!
Ik slik nu alleen folium en af en toe gewone vitamine maar heb alvast “speciaal voor zwangere vrouwen vitaminen” klaarstaan. En ik die mijn best gezonder, je weet wel 2 ons groente en twee stuks fruit, te leven...

Liefs

hoi hoi,

Ik slik ze ook al een maand.
bij mijn zoon heb ik   ze trouwens niet geslikt en die is hartstikke gezond,
maar ja als het niet zo is dan sla je je eigen voor je kop omdat je het niet geslikt hebt.
Ik wist het toen ook niet. maar nu neem ik ze trouw elke dag in.

groetjes
chantal

hoi hoi

goede topic teha!!

ik slikte ze ook een maand van tevoren en heb ze gewoon ingeruild voor het doosje van de pil op mijn nachtkastje. ie vergat ik ook nooit, en de foliumpilletjes nu ook niet!!

hoe zit het nou met de vitamine A? kan ik dan ook beter mijn boterham met leverpastei laten staan?

liefs janine

Terug
Bovenaan