Jullie slikken toch wel foliumzuur he!?

Ik slik het nu 2,5 maand, als ik s'middag op werk aan mijn twee broodjes begin is het standaard een glas water en een tabletje erbij.

Hoi Teha,

Ik ben een trouwe foliumslikker! En ik kan me wel eens druk maken als mensen daar zo luchtig over doen. Het voorkomt namelijk een neuraalbuisdefect. Oftewel een open rug, maar ook klompvoetjes en gespleten lip/ gehemelte. Die eerste weten de meesten wel, dat is de ergste. Maar de andere 2 zijn ook mogelijk. Ik heb kans op een kindje met open rug, vandaar dat ik een hogere dosis moet slikken. (op recept, via de HA)  Bij 18 tot 20 weken zwangerschap kijken ze ons kindje helemaal na met een screeningsecho. Vruchtwaterpunctie of vlokkentest zijn bij ons niet mogelijk omdat er sprake is van een gesloten variant. Dit alles hebben wij al 3 jaar voordat we echt aan kinderen begonnen laten uitzoeken. Hoezo spontaan kinderen krijgen? We hebben nu inmiddels een pracht zoon. En het was best spannend hoor, die screeningsecho. Ze hebben alles bekeken. En toen hoorden we dat ook gespleten lip/ gehemelte onderzocht werd. Dat wisten zelfs wij niet. Maar alles was goed. Tenminste wat ze zo konden zien. Inmiddels weten wij sinds begin dit jaar dat onze zoon epilepsie heeft. Gewoon spontaan ontstaan, geen erfelijke afwijking. Waarschijnlijk groeit hij er weer overheen. Het schijnt een heel milde variant te zijn. Maar wat ik hiermee duidelijk wil maken is het volgende: Slik idd je foliumzuur, eet gezond en leef gezond. Je geeft je kind zo de beste start, maar je kunt niet alles voorkomen! Dit is niet negatief bedoeld. Want ik was net nadat het (epilepsie) ontdekt was heel erg boos. Maar de arts verzekerde mij dat ik er alles aan gedaan had, en dat het gewoon domme pech was.

Groetjes, Kat

Ook ik slik braaf!
Helaas ben ik al aan het 2e potje bezig ik had gehoopt met het eerste potje zwanger te zijn

Liefs Bibbi

Ook ik slik braaf! Alweer een maand of 10. Het zoveelste potje al...., maar ooit zal ik het toch niet voor niks geslikt hebben....?

ik slik ze ook al een half jaar.
Gewoon S`morgens met het ontbijt neem ik hem in.
Gewoon i.pv de pil.

groetjes lianne

Ja hoor Teha ik slik ook foliumzuur, al een maand voordat ik met de pil ben gestopt want als je stop dan kan het al  2 weken later raak zijn en je moet het liefst een maand vantevoren slikken (adviseren ze) Heb ik met mijn eerste ook gedaan.

Het zal echt belangrijk wezen want het word echt aangeraden!!

Groetjes Renata,

denk er ook eens aan vis olie capsules (omega 3 vetten) te slikken,
zeker de eerste 3 maanden. Dit helpt bij de bouw van het centrale
zenuwstelsel van je kindje, maar is ook goed tegen zwangerschaps
dementie.

Ze geven het zelfs met succes aan ADHD kindertjes waarbij ze betere concentratie vermogens bereiken.

Denk er wel om dat je uitsluitend de Omega 3 pillen hebt en niet de 3/6/9 combinatie.

Hai hai TeHa

Ik slik ze al 5 maanden toen ik aan de pil was deed ik het al dat zeiden ze bij de apotheek dat dat beter was om daar al mee te beginnen en ben nu 2 maanden gestopt met de pil, maar slik foliumzuur elke avond!!

Bedankt hoor dat je zo atent bent om het helpen herineren voor degene die ze nog niet slikken!!

Liefs Aarbei  

Terug
Bovenaan