Jurkje bij new born

Ik heb geen dochters, maar zoons, maar ik zou vooral voor comfortabel gaan en wat handig is met verschonen. Mijn nichtjes hadden al baby ook nooit jurkjes aan
 
Nee snap ik, maar gewoon een wat langer shirt/jurkje met een legging, hoezeer is dat niet comfortabel voor een baby? Ik ben zwanger van de eerste dus zit met een hoop vragen haha
 
Ik heb twee jongens ik koop altijd makkelijke kledings. Ookal had ik dochters had ik niet veel jurkjes gekocht, maar je kan wel een paar jurkjes kopen bijv voor een fotoshoot of wanneer je leuke fotos wilt maken.
 
Hier wel een dochter en in verwachting van mijn tweede dochter. Als newborn heeft ze eigenlijk alleen gemakkelijke kleding gedragen en wel eens een jurkje bij een speciale gelegenheid. Maar die had ze dan slechts eenmaal aan. Ik vond het totaal niet praktisch. Pas toen ze ging lopen jurkjes aan, nu vind ze het super leuk. Het ziet er inderdaad allemaal te schattig uit, maar ik ga bij een newborn lekker voor comfortabel en praktisch.
 
Ik heb 2 dochters en ze dragen heel veel jurkjes, maar bij een newborn is het echt niet zo handig. Een basic jurkje die makkelijk aangaat is wel oké, maar een jurkje vol knoopjes en ruches enzo is echt niet comfortabel, gepruts met aankleden, het ligt niet lekker voor ze. Ze slapen dag en nacht in de kleertjes want een newborn doe je echt nog geen pyjama aan, omkleden vinden ze helemaaaal niet fijn en dat doe je geen 3x per dag voor de lol. Dus kleertjes die zacht en comfortabel zijn, zijn echt het fijnst.

En bij een mini baby staat een jurkje ook gewoon nog niet zo leuk, jurkjes krullen vaak op tot de middel en je ziet dan alleen een maillot met luierkont ;)

Vanaf dat ze konden kruipen hier wel vaker jurkjes aan gedaan, maar nog steeds opletten want sommige jurkjes zijn te lang/wijd en dan kruipen ze erop, zo sneu. Pas zodra ze gingen lopen vond ik jurkjes echt leuk en nu dragen ze 6/7 dagen jurkjes.

 
Een langer jurkje of truitje voor op een legging wil nog wel eens omhoog kruipen waardoor je zon prop krijgt.
En je bent gewoon veel aan het hijsen en trekken om dat ding op de juiste plaats te houden.
 
Hier gaat het prima! Ik vind het aantrekken ook niet irritanter dan een shirtje. Overslagjurkjes zijn ook heel fijn. De eerste weken hebben we wel gewoon alleen vestjes en broekjes aangedaan :)

Overigens, het is hier niet nodig dat ze heel vaak verschoond wordt. Dus dat scheelt wel.
 
Terug
Bovenaan